موجودی بیت‌کوین در صرافی‌ها به حداقل خود رسید!
موجودی بیت‌کوین در صرافی‌ها به حداقل خود رسید!

مقدار بیت‌کوین (BTC) نگهداری‌شده در صرافی‌ها به پایین‌ترین سطح سالانه خود رسیده که ممکن است کاتالیزوری برای تست مجدد و عبور پایدار از سطح قیمتی ۶۰ هزار دلار باشد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از رمزارزنیوز، شرکت تحلیلی کریپتوکوانت با انتشار پستی در تاریخ ۲۹ آگوست گفت: «رسیدن موجودی بیت‌کوین در صرافی‌ها به پایین‌ترین سطح سال می‌تواند نشان‌دهنده کاهش فشار فروش باشد که در صورت تداوم رشد تقاضا، ممکن است به نفع بازار صعودی عمل کند.»بر اساس داده‌های کریپتوکوانت، بالاترین میزان بیت‌کوین موجود در صرافی‌ها در اوایل سال بیش از ۳.۰۵ میلیون بیت‌کوین بوده که از آن زمان تا کنون حدود ۱۲.۹ درصد کاهش یافته و هم‌اکنون مجموعاً ۲.۶۲ میلیون بیت‌کوین در تمامی صرافی‌های بزرگ وجود دارد.
به گفته تحلیلگران کریپتوکوانت، انتقال بیت‌کوین از صرافی‌ها به کیف‌پول‌های سرد معمولاً نشان‌دهنده تعهد سرمایه‌گذاران به نگهداری بلندمدت این دارایی و خوش‌بینی به پتانسیل رشد قیمت آن است.کاهش موجودی بیت‌کوین در صرافی‌ها پس از پیش‌بینی‌های اخیر تحلیلگران رخ داده که بر اساس داده‌های تاریخی ادعا می‌کنند قیمت بیت‌کوین در سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۴ افزایش خواهد یافت. تحلیلگران می‌گویند که افزایش تعداد دارندگان بلندمدت بیت‌کوین و کاهش ذخیره این ارز دیجیتال در صرافی‌ها، باعث می‌شود که بازار مقاوم‌تر و کمتر مستعد فروش‌های وحشت‌زده باشد.
در همین راستا، شرکت تحلیلی سنتیمنت نیز به تازگی گزارش داده که کیف پول‌هایی که بین ۱۰ تا ۱۰ هزار بیت‌کوین دارند، مجموعاً ۱۳۳،۳۰۰ بیت‌کوین دیگر را در ماه گذشته انباشت کرده‌اند. این گروه از سرمایه‌گذاران اکنون ۶۶.۶ درصد از عرضه بیت‌کوین را در اختیار دارند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]