تاخیر ۵۰ روزه سویا به مرغداران مازندرانی
تاخیر ۵۰ روزه سویا به مرغداران مازندرانی

ساری- حسن زاده، مدیرعامل اتحادیه مرغداران مازندران گفت: مرغدار ۵۰ روز پیش سویا خریداری کرد و هنوز نهاده به دستش نرسیده است.

عطاء الله حسن زاده در گفت‌وگو با خبرنگار بازار درباره وضعیت جوجه ریزی در مرغداری های استان به عنوان اصلی ترین حلقه زنجیره تولید مرغ در استان اظهار داشت: طبق هماهنگی صورت گرفته و واردات تخم مرغ نطفه دار، میانگین جوجه ریزی در کشور و استان افزایش داشته است.

وی با اظهار این که ۱۲۰ میلیون جوجه ریزی در کشور و ۱۴ میلیون قطعه جوجه ریزی در مازندران انجام شد، گفت: نگرانی در زمینه برداشت مرغ نداریم و قیمت عرضه مرغ در بازار پایین تر از هزینه تولید است.

وی گفت: در اواخر مرداد و شهریور قیمت مرغ زنده تا ۴۹ هزار تومان رسیده بود و دیشب قیمت مرغ زنده در استان به ۵۲ هزار تومان رسید درحالی که هزینه تمام شده کمتر از ۵۵ هزار تومان نیست این درحالی که قیمت مرغ برای مصرف کننده بین ۷۲ تا ۷۵ هزار تومان باشد.

حسن زاده با عنوان اینکه نگران دو ماه آینده هستیم، گفت: وقتی امروز متضرر شویم قطعا به تولید آسیب خواهد زد و وقتی امروز حمایت نشویم قیمت افزوده می شود.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران مازندران یادآور شد: علی رغم مشکلات در وضعیت تامین نهاده ها و بالابودن قیمت ها، حدود ۵۰ روز سویا خرید کردیم و هنوز به دست ما نرسیده است.

بیش از دو هزار و ۴۰۰ مرغداری در مازندران فعالیت می کند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]