جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 50094
  • 18 دسامبر 2023 - 14:12
  • 73 بازدید
  • ۰ دیدگاه

قیمت دلار تهران از بازارهای مرزی پیش افتاد/ تحلیل بودجه در بازار ارز

قیمت دلار تهران از بازارهای مرزی پیش افتاد/ تحلیل بودجه در بازار ارز
قیمت دلار تهران از بازارهای مرزی پیش افتاد/ تحلیل بودجه در بازار ارز

اکوایران: با کاهش قیمت در بازار هرات و سلیمانیه، قیمت دلار تهران بالای این دو بازار معامله شد. در روز یکشنبه اخبار بودجه در بازار مورد توجه معامله‌گران بود.

به گزارش اکوایران، قیمت دلار در روز شنبه یک بازار نیمه‌رسمی همراه با کاهش را تجربه کرد. قیمت دلار در بازار ارز هرات با کاهش کانال ۵۰ هزار تومانی را از دست داد و در ۴۹ هزار و ۹۵۰ تومان بسته شد. بازار ارز هرات بیش از دو هفته بود که در کانال ۴۹ هزار تومان بسته نشده بود. قیمت دلار نقدی هرات در روز تعطیل یکشنبه ۴۹ هزار و ۹۵۰ تومان شروع به کار کرد و در طول معاملات روزانه با کاهش تا ۴۹ هزار و ۸۰۰ تومان هم پایین رفت و در ادامه در ۴۹ هزار و ۹۵۰ تومان به کار خود پایان داد. این درحالی بود که قیمت فردایی دلار هرات کانال ۵۰ هزار تومان را حفظ کرد و در ۵۰ هزار و ۴۰ تومان به کار خود پایان داد. البته قیمت فروش دلار فردایی در اتاق‌های معاملاتی بالاتر و در ۵۰ هزار و ۱۶۰ تومان عنوان می‌شد.

قیمت دلار سلیمانیه هم که در انتهای هفته گذشته با کاهش به پله دوم کانال ۵۰ هزار تومان رسیده بود در روز یکشنبه در ۵۰ هزار و ۲۳۰ تومان آغاز به کار کرد و در همین نرخ هم به کار خود پایان داد. با این کاهش قیمت در بازار هرات و سلیمانیه، قیمت دلار تهران بالای این دو بازار معامله شد.

روال عادی این‌طور است که قیمت دلار هرات پایین‌تر از تهران و قیمت دلار در تهران پایین‌تر از سلیمانیه قرار می‌گیرد.

قیمت تتر نیز مثل دلار هرات و سلیمانیه در معاملات یکشنبه روز رنجی را سپری کرد و بین ۵۰ هزار و ۵۵۰ تومان تا ۵۰ هزار و ۸۰۰ تومان نوسان داد.

در روز یکشنبه اخبار بودجه در بازار مورد توجه معامله‌گران بود. خبر اول درمورد عدم تحقق درآمد نفتی در بودجه ۱۴۰۲ بود. طبق این گزارش در حالی بنابر قانون بودجه ۱۴۰۲ طی هفت ماهه باید ۳۵۱ هزار میلیارد تومان از محل صادرات نفت، گاز و میعانات گازی درآمد کسب می‌شد که تنها ۱۹۵ هزار میلیارد تومان کسب شد یعنی تحقق ۵۵ درصدی درآمد نفت، یعنی ۴۵ درصد درآمد نفت محقق نشده است.

همچنین بررسی عملکرد بودجه ۱۴۰۲ طی هفت ماهه امسال از برآورد کسری ۵۵۰ هزار میلیارد تومانی تراز عملیاتی بودجه تا پایان سال حکایت دارد. در قانون بودجه امسال کل درآمد مصوب حدود ۱۰۵۴ هزار میلیارد تومان بوده که در هفت ماه نخست سال تنها ۵۵۳ همت وصول شده است.

به عقیده معامله‌گران همچنان در بازار خریدار بزرگ وجود ندارد و بازار ارز به خاطر نزدیکی به آخر ماه و نبود تومان در بازار جان افزایش ندارد. تحلیل‌گران فنی معتقدند همچنان مثلث رنج دلار در بازار حفظ شده است و در صورت خروج قیمت و تثبیت آن در بالا یا پایین مثلث نرخ دلار می‌تواند نوسان بیش از هزار تومانی را تجربه کند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
اثر آتش‌بس بر بازارها/ بازدهی کدام سکه در یکسال گذشته منفی بوده؟ 02 مه 2024

اثر آتش‌بس بر بازارها/ بازدهی کدام سکه در یکسال گذشته منفی بوده؟

اکوایران: جنگ غزه ریسک در خاورمیانه را افزایش داد و افزایش سطح ریسک تا حدودی اثر خود را بر بازار ارز و سرمایه گذاشت. با قوت گرفتن احتمال آتش‌بس اکوایران در این گزارش اثر آتش‌بس در جنگ را بر بازارها بررسی می‌کند.

قیمت بیت‌کوین تا چه سطحی ممکن است کاهش یابد؟ 02 مه 2024

قیمت بیت‌کوین تا چه سطحی ممکن است کاهش یابد؟

اکوایران: بیت‌کوین در هفته‌های اخیر با کاهش قیمت قابل توجهی همراه شده است و این احتمال وجود دارد که قیمت آن به کمتر از ۴۰ هزار دلار نیز سقوط کند.

پایان دعوای سازمان امور مالیاتی با طلافروشان 02 مه 2024

پایان دعوای سازمان امور مالیاتی با طلافروشان

اکوایران: سرانجام پس از اعتراض فعالان صنفی طلا و جواهر، سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد که این افراد به ثبت همزمان صورت‌حساب الکترونیکی در ۲ سامانه مودیان و جامع تجارت الزامی ندارند و ثبت در یکی از این سامانه‌ها کافی است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.