جشنواره نجات تالاب انزلی! + عکس
جشنواره نجات تالاب انزلی! + عکس

مدیرکل حوزه سما واحد بندرانزلی گفت: با هدف بررسی چالش‌ها و اقدامات انجام شده برای نجات تالاب انزلی جشنواره استانی « تالاب من زنده بمان» توسط حوزه امور مدارس سما واحد بندرانزلی برگزار می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا،  فرشته گلدوست امروز ۱۹ فروردین ماه با اشاره به برگزاری جشنواره استانی تالاب من زنده بمان، اظهار کرد: این جشنواره توسط حوزه امور مدارس سما واحد بندرانزلی برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه واحد سما بندرانزلی به صورت سالانه جشنواره‌های مختلفی را در حوزه‌های آموزشی و فرهنگی برگزار می‌کند، افزود: امسال در حوزه محیط زیست و با تمرکز روی تالاب بین‌المللی انزلی که به عنوان یک اکوسیستم طبیعی برای شهر و استان گیلان محسوب می‌شود، تا دیدگاه‌ها، پژوهش‌ها و اقدامات انجام شده برای نجات تالاب را بررسی کنیم.
مدیرکل حوزه سما واحد بندرانزلی با بیان اینکه در این جشنواره استانی کارشناسان، پژوهشگران و هنرمندان نیز حضور دارند، گفت: هم‌اکنون آثار مختلفی به دبیرخانه جشنواره ارسال شده و مهلت ثبت نام اولیه تا ۳۰ فروردین‌ماه است.

گلدوست درباره مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره، خاطرنشان کرد: ارسال آثار تا ۱۳ اردیبهشت ماه خواهد بود و ارزیابی اولیه آثار ۱۹ و ۲۰ اردیبهشت و مراسم اختتامیه در ۲۶ اردیبهشت انجام می‌شود.
وی گفت: علاقمندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به لینک دریافت شیوه نامه به نشانی https://yun.ir/w۹zmn۶ مراجعه و برای ثبت‌نام اولیه نیز به لینک https://forms.gle/wFjESHZPcjJXBjyo۸ مراجعه کنند.
مدیرکل حوزه سما واحد بندرانزلی تاکید کرد: شرکت‌کنندگان آثار خود را در پیام‌رسان بله talabeman۲ ارسال و برای هماهنگی با شماره موبایل ۰۹۳۷۶۸۲۴۹۸۵ تماس حاصل کنند.
گلدوست، ایده پژوهش، مقاله و عکاسی را از محورهای این جشنواره برشمرد و مخاطبان آن را دانش‌آموزان و پژوهشگران معرفی کرد.
مدیرکل حوزه سما واحد بندر انزلی گفت: دانش آموزان دوره ابتدایی در بخش نقاشی و تولید محتوا، متوسطه اول در بخش مقاله مرتبط در زمینه تالاب، پوستر، اینفوگرافی، نقاشی، تولید محتوا و عکاسی و دانش‌آموزان دوره متوسطه دوم در زمینه مقاله مرتبط با تالاب، تولید محتوا و عکاسی می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند.
وی با بیان اینکه بررسی چالش‌های تالاب انزلی و راهکارهای احیای آن از محورهای مهم جشنواره استانی تالاب من زنده بمان است، تصریح کرد: اقدامات مختلفی در زمینه حفظ و احیای تالاب انزلی انجام شده و این نیاز احساس می‌شود که تمام این اقدامات باید با مشارکت تمام ارگان‌های مرتبط، مردم و دوستداران محیط زیست انجام شود تا این تالاب به سرنوشت تالاب ارومیه و مانند آن مواجه نشود.
عضو شورای سیاستگذاری جشنواره با اشاره به مشکلات و معضلاتی که تالاب بین‌المللی انزلی با آن روبرو است، تاکید کرد: باید تصمیم جدی گرفت و با کمک رسانه‌ها، محیط زیست، دستگاه‌های مرتبط، مردم و تمام ذی نفعان تالاب و جذب اعتبار و سرمایه‌ مشکلات را برطرف کرد.
گلدوست تاکید کرد: این اقدامات باید به صورت مستمر ادامه یابد و باید تمام معضلات و تهدیدهای پیش‌روی تالاب بین‌المللی انزلی با مشارکت جمعی مرتفع شود و این جشنواره یادآوری برای تمام این اقدامات خواهد بود.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]