استاندار تهران: طی دو سال اخیر ۱۷ هزار و ۶۱۴ ساخت‌وساز غیرمجاز تخریب شده است
استاندار تهران: طی دو سال اخیر ۱۷ هزار و ۶۱۴ ساخت‌وساز غیرمجاز تخریب شده است

استاندار تهران با اشاره به آمار تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز طی ۲ سال اخیر گفت: ۱۳ هزار و ۷۴۰ مورد ساخت‌وساز غیرمجاز در سال ۱۴۰۱ و در ۳ ماه اول سال جاری ۳ هزار ۸۷۴ مورد تخریب چنین ساخت‌وسازهایی در سطح استان انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری تهران، علیرضا فخاری استاندار تهران با اشاره به آمار تخریب ساخت‌وسازهای غیرمجاز طی ۲ سال اخیر در سطح استان اظهار کرد: ۱۳ هزار و ۷۴۰ مورد ساخت‌وساز غیرمجاز در سال ۱۴۰۱ و  در ۳ ماه اول سال جاری ۳ هزار ۸۷۴ مورد تخریب چنین ساخت‌وسازهایی در سطح استان انجام شده است. 
 
وی در مورد وضعیت شهرستان دماوند ادامه داد: ۳۱۹ هزار و ۵۳۶ مترمربع اراضی در شهرستان دماوند طی سال ۱۴۰۱ آزاد شده، در این راستا ۲ هزار و ۲۲۴ پرونده ساخت‌وساز غیرمجاز به مقام قضایی ارجاع شده و ۲ هزار و ۹۷۶مورد تخریب و قلع‌و‌قمع صورت گرفته است. 
 
استاندار تهران عنوان کرد: در سه ماه ابتدای سال جاری ۴۱۳ هزار و ۳۸ مترمربع از اراضی شهرستان دماوند آزاد شده، ۳۱۹۰ مورد توقف عملیات ساختمانی صورت گرفته و تعداد ۹۴۰ مورد پروند تخلف به دستگاه قضایی ارجاع و ۱۳۴۴مورد تخریب و قلع‌وقمع انجام شده است. 
 
فخاری در مورد وضعیت شهرستان شمیرانات گفت: در سال ۱۴۰۱ میزان اراضی آزاد شده در شهرستان شمیرانات ۴۶۰ هزار و ۴۱۸ مترمربع بوده، همچنین ۱۵۲۰ مورد توقف عملیات ساختمانی صورت گرفته و ۵۷۰ مورد پرونده تخلف به مقام قضایی ارجاع و ۳۴۱ مورد تخریب و قلع و قمع شده است، این میزان در سه ماه اول امسال ۲۹ هزار و ۴۰۴ مترمربع اراضی آزاد شده، ۴۱۶ مورد توقف عملیات ساختمانی و ۱۴۵ مورد تخریب و قلع‌وقمع صورت گرفته و ۲۶۹ پرونده تخلف به مقام قضایی ارجاع شده است. 
 
وی ادامه داد: در پیگیری اقدامات مختلف، همواره منافع شهروندان اولویت دارد و در زمینه حفظ اراضی، این موضوع با جدیت دنبال می شود تا ضمن حفظ اراضی برای نسل‌های آینده، زمینه برای آسایش و رفاه هموطنان فراهم شود.

پایان پیام/


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]