حرکت دماوند به سمت شهر هوشمند
حرکت دماوند به سمت شهر هوشمند

شهردار دماوند از حرکت دماوند به سمت شهر هوشمند خبر داد و گفت: عملیات حفاری و کابل‌کشی فیبرنوری در این شهر آغاز شد.

مهدی رضایی‌مهر، شهردار دماوند در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دماوند اظهار کرد: عملیات حفاری و کابل‌کشی فیبرنوری در راستای اجرای طرح مقدمات به‌سوی «شهر هوشمند» در شهر دماوند آغاز شد.

وی افزود: شهر هوشمند شهری است که از انواع مختلف سنسورها و روش‌های الکترونیکی برای جمع‌آوری اطلاعات استفاده می‌کند و این اطلاعات، سپس برای مدیریت کارآمد دارایی‌ها، منابع و خدمات شهری استفاده می‌شود.

شهردار دماوند گفت: این عملیات، طی روزهای گذشته با آغاز فعالیت دستگاه‌های شیارزن در سطح شهر در حال اجراست و این پروژه، پیش‌مقدمه‌ و زیرساختی برای رسیدن به مقدمات شهر هوشمند به شمار می‌رود.

رضایی‌مهر تصریح کرد: شهر هوشمند، واژه‌ جدیدی در دنیا به شمار می‌رود که شهر دماوند نیز با توجه به ظرفیت‌های گردشگری و طبیعت زیبا، می‌تواند به‌سوی شهری هوشمند حرکت نماید.

وی با اشاره به مزایای کابل‌کشی فیبرنوری و طرح شهر هوشمند عنوان کرد: این طرح موجب تقویت و هوشمندسازی دوربین‌های ترافیکی جهت تسهیل و رصد ترافیک و فرمان اتوماتیک به چراغ‌های راهنمایی و رانندگی است.

شهردار دماوند ادامه داد: از سویی دیگر، سامانه‌های اتوماسیون ادارات با یکدیگر متصل و تمامی اطلاعات در یک بستر بارگذاری می‌شود که این امر از اتلاف وقت شهروندان در ادارات جلوگیری می‌کند.

رضایی‌مهر خاطرنشان کرد: امیدواریم هرچه زودتر این پروژه تکمیل و بهره‌برداری شود تا از مزایای آن در شهر دماوند بهره‌مند شویم.

انتهای پیام/۶۷۰۱۵/


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]