۱۱۰ پروژه عمرانی طی هفته دولت در شهرستان ری افتتاح می‌شود
۱۱۰ پروژه عمرانی طی هفته دولت در شهرستان ری افتتاح می‌شود

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان ری از افتتاح و بهره‌برداری ۱۱۰ پروژه عمرانی و اقتصادی با اعتباری بالغ بر ۴۹۵۴ میلیارد تومان و ظرفیت اشتغال‌زایی ۱۸۴۶ نفر در هفته دولت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ری، محمد بشارت سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان ری عصر امروز در نشست خبری هفته دولت اظهار کرد: امیدآفرینی یکی از مصادیق جهاد تبیین است که در مجموعه دولت با نمایش اقدامات و دستاوردها اجرایی می‌شود.

وی گفت: در هفته دولت تلاش می‌کنیم تا مردم با نتایج تلاش‌های نظام اسلامی بیشتر آشنا شده و دروغ بودن محور اصلی تبلیغات دشمنان اسلام مبنی بر ناکارایی و ناکارآمدی نظارم آشکار شود.

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان ری ادامه داد: بیان دستاوردهای نظام که دشمن آن را هدف گرفته است بسیار راهگشا خواهد بود زیرا که هیچ دولتی بدون کمک مردم نمی‌تواند در مسیر پیشرفت گام بردارد.

بشارت تصریح کرد: رئیس جمهور تاکید کرده که زمانی اطلاع رسانی پروژه‌ها اعلام شود که کار عملیاتی شده و بروکراسی اداری آن پایان یافته باشد لذا وقتی پروژه در مرحله تجهیز کارگاه قرار می‌گیرد قابلیت اطلاع رسانی خواهد داشت.

وی بیان کرد: دهیاری‌های شهرستان ری سالانه در حدود ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه‌کرد دارند که باید ۶۰ درصد از آن معادل ۳۰۰ میلیارد تومان به پروژه‌های عمرانی اختصاص یابد اما عزم این موضوع در دهیاری‌ها نبود.

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان ری با اشاره به هماهنگی‌های لازم در هفته دولت افزود: ۱۱۰ پروژه عمرانی – اقتصادی با مبلغی بالغ بر ۴۹۵۴ میلیارد تومان در هفته دولت در شهرستان ری افتتاح می‌شود که ۹۵ پروژه عمرانی و ۱۵ پروژه اقتصادی است.

بشارت تصریح کرد: در ۱۱۰ پروژه تعیین شده و به ویژه ۱۵ پروژه اقتصادی زمینه اشتغال ۱۸۴۶ نفر فراهم شده است.

وی اضافه کرد: در حدود ۶۰۵ میلیارد تومان اعتبار جهت اجرای پروژه‌های عمرانی و ۴۳۴۹ میلیارد تومان جهت اجرای پروژه‌های اقتصادی اختصاص یافته است.

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان ری ادامه داد: در هفته دولت امسال ۲۳ پروژه کلنگ‌زنی با ۱۵۶ میلیارد تومان اعتبار تبیین شده که در زمینه اجرای پروژه‌های اقتصادی و‌ کلنگ زنی رتبه برتر و اول استان را به خود اختصاص داده است. 

بشارت تأکید کرد: درصد رشد پروژه‌ها از ۵۶ پروژه با ۴۷۲۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ به ۱۱۰ پروژه در سال ۱۴۰۲ با اعتباری بالغ ۴۹۵۴ میلیارد تومان رسیده است.

وی با اشاره به افتتاح ۴ پروژه آموزشی گفت: در زمینه سرانه آموزشی نقاط ضعفی وجود داشت که ۴ پروژه آموزشی برای این مهم برنامه ریزی شده.

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان ری توضیح داد: پروژه‌های شهرستان ری در هفته دولت شامل ۱ پروژه اورژانس، ۳ پروژه اوقاف، ۴ پروژه بنیاد مسکن، ۵ پروژه جهاد کشاورزی، ۱ پروژه علوم پزشکی، ۲ پروژه راه‌آهن، ۱ پروژه راه و شهرسازی، ۲ پروژه برق منطقه‌ای و غیره است.

بشارت در پایان خاطرنشان کرد: در زمینه توزیع برق و رفع مشکلات و معضلات ۱۹ پروژه تعریف شده که با توجه به مشکلات موجود در حوزه برق و سرمایه‌گذاری‌هایی که به تعویق افتاده بود از دهه فجر تا به حال این پروژه با مبلغ ۲۵۴ میلیارد تومان تعریف شده است.

پایان پیام/


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]