برگزاری بیش از ۳ هزار میز خدمت برای رفع مشکلات کارخانجات توسط بسیج ادارات
برگزاری بیش از ۳ هزار میز خدمت برای رفع مشکلات کارخانجات توسط بسیج ادارات

رییس سازمان بسیج ادارات و کارمندان کشور از توزیع بیش از ۲۳۰ هزار بسته معیشتی در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: در سال ۱۴۰۱ بیش از ۲۹ هزار میز خدمت عمومی و ۳ هزار و۵۶۰ میز تخصصی برای رفع مشکلات کارخانجات و کارگاه‌ها برگزار و همچنین در سه ماهه اول ۱۴۰۲ حدود ۶۳۰۰ میز عمومی و تخصصی برگزار شده است.

خبرگزاری فارس – تهران، به مناسبت هفته دولت و روز بسیج ادارات و کارمندان، مصاحبه ای با رییس سازمان بسیج ادارات و کارمندان کشور سردار فضل‌الله کفیل داشتیم.

ضمن سلام و خداقوت، برنامه‌های این سازمان به مناسبت روز بسیج ادارات و کارمندان را تشریح می‌کنید؟

سردار کفیل: ضمن عرض سلام و تسلیت چهارم شهریورماه به مناسبت ایام شهادت شهیدان رجایی و باهنر دو کارگزار تراز انقلاب اسلامی روز بسیج کارمندان نامگذاری شده است. به این مناسبت برنامه‌های مختلفی در سطح کشور توسط بسیج ادارات و کارمندان استان‌ها و شهرستان‌ها برگزار می‌شود رویکرد برنامه‌های امسال بر سه محور جهاد تبیین و جهاد خدمت رسانی و جهاد امیدآفرینی است. مقام معظم رهبری فرمودند جهاد تبیین حلّال مشکلات است. جهاد تبیین پاسخ روشن به سوالات و ابهامات و گره‌های ذهنی ناشی از جنگ تمام عیار و ترکیبی دشمن است.

امروز بزرگترین محور جنگ ترکیبی دشمن، جنگ شناختی است و خنثی سازی این حرکت پیچیده دشمن که مبتنی بر دروغ و وارونه جلوه دادن واقعیت‌های نظام اسلامی است جهاد تبیین می‌باشد، لذا همه رده‌های بسیج از جمله‌ حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت بسیج ادارات و کارمندان نشست‌ها و گردهمایی‌های روشنگری برگزاری میزهای پاسخ به شبهات و سوالات و اردوهای پیشرفت را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده اند.

موضوع دیگری که جزء برنامه‌های اصلی بسیج ادارات و کارمندان می‌باشد میزخدمت جهادی است که در مصلی‌های نماز جمعه مساجد و محله‌های محروم و نیازمند برگزار می‌شود که مورد استقبال و همکاری مسئولین  و مردم عزیز می باشد و عمدتاً با شناسایی مسائل و مشکلات محلات انجام می‌شود.

 کیفیت برگزاری میز خدمت توسط بسیج ادارات و کارمندان به عموم مردم چگونه است؟

سردار کفیل: در این موضوع مهم بسیج ادارات و کارمندان از مسئولین محترم دستگاه‌های ‌دولتی متناسب با موضوع دعوت می‌کند و مسئولین در محل حاضر می‌شوند و از نزدیک بامسائل و مشکلات آشنا و نسبت به حل مشکلات اقدام می‌کنند برای انجام این کار توصیه شده با حضور شما خبرنگاران و اصحاب رسانه به عنوان میز خدمت شیشه‌ای برگزار و نتیجه اقدامات با مطالبه رسانه‌ها که زبان گویای مردم هستند پیگیری شود، امروز ائمه محترم جمعه هم پیگیر و مطالبه گر میز خدمت جهادی در محل نماز جمعه می باشند استاندار، فرماندار، مدیران دستگاه‌ها حضور پیدا می‌کنند و در مواجهه مستقیم با مردم بعضاً مسائلی که در مراجعه مردم به ادارات حل نشده مرتفع می‌شود چون عموم مسئولین حضور دارند و به جای اینکه مردم در راهروهای ادارات رفت و شد کنند و بعضاً پشت درب‌های بسته متوقف شوند کارشان انجام می‌شود و این موضوع منجر به رضایتمندی و امیدبخشی به آحاد مردم می‌شود.

کمی جزئی تر به موضوع میزهای خدمت می پردازید؟

سردار کفیل: امروز به لطف خدا میزهای خدمت جهادی در کشور نهادینه شده است؛ در سال ۱۴۰۱ بیش از ۲۹ هزار میز خدمت عمومی و ۳ هزار و۵۶۰ میز تخصصی برای رفع مشکلات کارخانجات و کارگاه‌ها برگزار شده؛ همچنین در همین سه ماهه اول  ۱۴۰۲ در حدود ۶۳۰۰ میز عمومی و تخصصی برگزار شده است.

این اقدامات گسترده از ارجاعات مکرر و آمد و رفت مردم جلوگیری می کند و به جای اینکه مردم برای حل مشکلات به دستگاه های اداری مراجعه کنند مسئولین در جمع آنها حاضر می‌شوند و پاسخگوی آنها هستند. جا دارد که بگوییم این دسته از مسئولین به عنوان طبیب عمل می‌کنند و به لطف خدا برکات زیادی در حل مشکلات مردم داشته است یکی از دستاوردهای این کار افزایش اعتماد  و امید مردم به مسئولین است.

میز های خدمت جهادی به عنوان مسیری مکمل و راهی میانبر برای ارائه خدمات اداری به مردم و ایجاد روحیه جهادی انقلابی در مسئولین، موجب افزایش کارآمدی و جبران مشکلات و معایب نظام اداری موجود می شود و از طرفی جایگاه مسجد به عنوان محور حل مسئله در محلات و روستاها را تقویت می کند. اثر بخشی این موضوع به نحوی بوده که مورد تایید رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار بسیجیان قرار گرفته است.

اتفاق مثبت دیگری که در این حوزه شاهدیم هماهنگی و هم افزایی بین اقشار و بخش های مختلف بسیج از قبیل معاونت اجتماعی بسیج، بسیج سازندگی، بسیج مساجد و محلات، بسیج کارگران و کارخانجات، بسیج مهندسین صنعتی، بسیج اصناف در خدمت رسانی به مردم می باشد.

اقدامات دیگری که در این سازمان انجام شده است را بفرمایید؟

سردار کفیل: با توجه به رویکرد جهاد خدمت، تشکیل گروه های جهادی از موضوعات مهم و مورد پیگیری بسیج ادارات و کارمندان بوده است که تاکنون ۱۷۴۹ گروه جهادی در سطح کشور تشکیل و در سامانه اطلس جهادی ثبت شده است و از این تعداد بیش از ۸۰۰ گروه جهادی در رزمایش جهادگران فاطمی در سال ۱۴۰۱شرکت داشته‌اند؛ همچنین بیش از ۶۰۰ گروه جهادی در برنامه قرارگاه های جهادی نوروز ۱۴۰۲ حضور داشتند.

موضوع دیگری که مورد تاکید فرمانده عزیز کل قوا بوده کمک های مومنانه می باشد که در سال ۱۴۰۱ بیش از ۱۹۰ هزار بسته و در نیمه اول سال جاری نیز بیش از ۴۰ هزار بسته کمک معیشتی توسط حوزه ها و پایگاه های مقاومت بسیج ادارات و کارمندان جمع آوری و بین خانواده های نیازمند توزیع شده است.

خوب است به یکی از اقدامات ابتکاری این سازمان اشاره کنیم، تحت عنوان طرح شهید رجایی که توسط بسیج ادارات و کارمندان با کمیته امام خمینی(ره) به منظور تامین یخچال برای خانواده های نیازمند اجرا شد که با همت رده های بسیج کارمندان در سطح کشور و همکاری خوب کمیته امام(ره) از سال ۱۴۰۱ تاکنون بیش از ۱۰۴۰ دستگاه یخچال تهیه و بین خانواده های فاقد یخچال توزیع شده است.

در این ایام هفته دولت و روز بسیج ادارات و کارمندان مراسم مختلفی پیرامون جهاد تبیین، جهاد خدمت و فعالیت گروه های جهادی، یادواره های شهدا، گردهمایی بزرگ کارمندان برگزار می شود.

ان شاءالله پنجم شهریورماه ۸۶۳ گروه جهادی طی مراسمی که در کنار مرقد مطهر شهید حاج قاسم سلیمانی عزیز برگزار می شود فعالیت خودشان را در سراسر کشور آغاز می کنند. همچنین در ایام مراسم راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی جا دارد تشکر کنم از عزیزانمان در رده های مختلف بسیج خصوصاً بسیج ادارات و کارمندان که نسبت به ارائه خدمات به زائران حضرت اباعبدالله الحسین نقش فعالی را ایفا می کنند و از همه آنها و زائرین عزیز التماس دعا داریم.

پایان پیام/


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]