نظر استاندار تهران درباره نقش زن در اجتماع
نظر استاندار تهران درباره نقش زن در اجتماع

استاندار تهران گفت: تعادل‌بخشی بین دو تکلیف و جایگاه زن، یکی در کنار خانواده به‌عنوان مادر و دیگری در جامعه و اجتماع اهمیت دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، همایش مدیران کل بانوان دستگاه‌های استان تهران با حضور انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده و علیرضا فخاری استاندار تهران در سالن اجتماعات شهدای گمنام استانداری تهران برگزار شد.

علیرضا فخاری، استاندار تهران در این همایش اظهار کرد: ۵۰ درصد ظرفیت از امورات حیاطی جامعه بر عهده بانوان است و طبیعی است این ظرفیت بزرگ و تاثیرگذار در کنار وظایف و اثرگذاری مردان در یک قالب وظایف اجتماعی شکل می‌گیرد و مجزا از هم نیستند‌.

نظام جمهوری اسلامی به ابعاد مختلف زن توجه کرده است

وی گفت: طبق تجربیات ما، نظام جمهوری اسلامی برخلاف نظام طاغوت به ابعاد مختلف زن توجه کرده و هر دو نقش زن یعنی نقش زن در خانه و در اجتماع را مهم پنداشته است. 

استاندار تهران ادامه داد: راز و رمزی در اینکه دامن پاک زن انسان را به اوج می‌رساند وجود دارد و آن ناشی از مهر و عاطفه مادری و شناخت و درک زن است.
 

نظر استاندار تهران درباره نقش زن در اجتماع

فخاری با بیان اینکه رابطه عمیق مادر با فرزند برای آموزش او یک وظیفه ذاتی است، گفت: زن این وظیفه را در قبال جامعه نیز دارد و اگر از درون جامعه یک جریان غیرتربیتی شکل می‌گیرد ناشی از تربیت ناصحیح برخی مادران است که به وظیفه خود عمل نکرده‌اند.

تعادل‌بخشی بین نقش زن در خانه و اجتماع اهمیت دارد

وی افزود: اگر در وظایف زنان اجحاف و انحراف ایجاد شود ممکن است نقش‌های مهم دیگر زن گم شوند؛ بنابرین تعادل‌بخشی بین تکلیف و جایگاه زن در کنار خانواده به‌عنوان مادر و در اجتماع و میدان سیاسی اهمیت دارد.

اگر عالِمی فاسد شد، عالَمی را فاسد می‌کند

استاندار تهران گفت: ضریب نفوذ آسیب‌ها و رشدها در حوزه زنان از ضریب نفوذ آسیب‌ها و رشدها در حوزه مردان بیشتر است و به قول حضرت امام(ره) اگر یک عالمی فاسد شد عالَمی را به فساد می‌کشاند و نقش زن در این مرتبه رفیع و پراهمیت است.
 

نظر استاندار تهران درباره نقش زن در اجتماع

فخاری ادامه داد: چگونگی رفع نیازهای عمومی بانوان در همه سطوح باید ابعاد تحول‌گرایانه خاص خود را به دست بیاورد که در این دوره مدیریت کشور ظرفیت‌های جدیدی شکل گرفته است و مهارت همکاران ما در بخش‌های مختلف در رابطه با بانوان و ارتباط ادراکی و شکل‌دهی روابط لازم دیده می‌شود.

مدیران زن ارزش‌های دینی را ترویج کنند

وی عنوان کرد: آن دسته از ارزش‌های الهی و دینی که مدیران زن برای خود می‌پسندند باید برای دیگران نیز بپسندند و آن را ترویج دهند؛ تلاش زنان برای نمونه‌سازی در امروز نقش قابل انتظاری است، البته تردید نکنید که در طول تاریخ اراده‌های بزرگ از دامن زن برخواسته است.
 

نظر استاندار تهران درباره نقش زن در اجتماع

گفتنی است ضمن این مراسم مشاورین فرمانداران و بخشداران مناطق مختلف استان تهران به بیان مشکلات و مسائل حوزه خود پرداختند که در ادامه معاون رئیس جمهور نظرات خود را در قبال آن‌ها مطرح کرد.

شایان ذکر است، افزایش تسهیلات به زنان سرپرست خانوار، لزوم حضور زنان متخصص در پست‌های مدیریتی، نداشتن پست سازمانی مشاوران فرمانداری‌ها، عدم وحدت رویه بانک‌ها در حوزه اهدای تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در راستای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، مشکلات بانوان در شهرستان‌ها اعم از فرهنگ‌سراها، پارک بانوان و فضاهای ورزشی و غیره و عدم فروشگاه‌های عرضه پوشاک ایرانی اسلامی و گرانی پوشاک عفاف و حجاب از برخی مسائل مطرح شده توسط نمایندگان بانوان در حضور معاون رئیس جمهور بود.

پایان پیام/


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]