انهدام شبکه قاچاق الکتروموتور‌های تقلبی به دستور دادستانی تهران
انهدام شبکه قاچاق الکتروموتور‌های تقلبی به دستور دادستانی تهران

دادستان تهران اعلام کرد که برای اعضای یک شبکه قاچاق حرفه‌ای الکتروموتور‌های خانگی و صنعتی تقلبی قرار جلب به دادرسی و تنظیم کیفرخواست صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، علی صالی دادستان تهران از صدور قرار جلب به دادرسی و تنظیم کیفرخواست برای اعضای یک شبکه قاچاق حرفه‌ای الکتروموتور‌های خانگی و صنعتی تقلبی خبر داد.

علی صالحی در تشریح جزئیات این پرونده، گفت: در نتیجه تعامل دستگاه قضایی با شهروندان و در پی دریافت گزارش‌های مردمی مبنی بر ورود الکتروموتور‌های خانگی و صنعتی تقلبی و قاچاق به بازار که باعث تحمیل خساراتی به خریداران شده بود؛ دادستانی تهران به موضوع ورود و دستورات لازم را جهت تشکیل پرونده قضایی صادر کرد.

دادستان تهران، اظهار کرد: حسب تحقیقات قضایی انجام شده در این رابطه، سه تن از افرادی که در زمینه قاچاق حرفه‌ای کالا و نگهداری، عرضه و فروش اقلام قاچاق با تغییر در مشخصات و ویژگی‌های آن فعالیت داشتند؛ بازداشت و تحت پیگرد قضایی قرار گرفتند.

صالحی ضمن تشریح جزئیات بیشتر از پرونده، بیان کرد: متهمان این پرونده پس از قاچاق الکتروموتور‌های مستعمل، استوک و یا بی‌کیفیت، آن‌ها را رنگ آمیزی کرده و سپس با فک پلاک و حک سریال و الصاق پلاک‌های تقلبی و جدید، این اقلام را به عنوان کالا‌های نو با برند‌های اروپایی معرفی و به بازار عرضه می‌کردند و از این طریق ضمن تحصیل مال نامشروع، خساراتی را به خریداران تحمیل کردند.

وی تصریح کرد: پس از بازداشت متهمان در تفتیش و بازرسی از محل دپوی اقلام موصوف، علاوه بر کشف حجم قابل توجهی از کالا‌های قاچاق، غیر استاندارد و نا ایمن، مقادیر زیادی از ابزار و ادوات مورد استفاده در ارتکاب جرم مانند پلاک‌های خام، ابزار آلات لازم جهت نصب پلاک‌های تقلبی و … نیز کشف و ضبط شد.

به گفته دادستان تهران، با تکمیل تحقیقات قضایی، کیفرخواست متهمان پرونده صادر و جهت صدور حکم به دادگاه انقلاب تهران ارسال شده است.

پایان پیام/


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]