حکم بطلان ادعای مالکیت زمین‌های بستر جاجرود صادر شد
حکم بطلان ادعای مالکیت زمین‌های بستر جاجرود صادر شد

مدیر امور منابع اّب تهران و پردیس گفت: در راستای حفظ حقوق بیت المال؛ با اقدام به موقع و تلاش و انجام دفاع مبسوط و تخصصی نمایندگان حقوقی این شرکت از تضییع حقوق بیت المال به ارزش بیش از پنج هزار میلیارد ریال جلوگیری شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، وحید مرادی نسب مدیر امور منابع اّب تهران و پردیس اظهار کرد: بعد از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز واقع در بستر رودخانه جاجرود، شخصی با ادعای مالکیت نسبت به زمین های بستر رودخانه، نسبت به طرح دعوی مطالبه خسارت (قیمت روز زمین) در دستگاه قضایی اقدام کرد.

وی گفت: پس از طرح دعوی از سوی خواهان، با دفاع جامع نمایندگان حقوقی و در مرحله بدوی (اولیه) حکم به بطلان دعوی و بی حقی خواهان صادر و در نهایت نیز به موجب دادنامه ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ صادره از شعبه ۶۲ دادگاه تجدید نظر استان تهران، دادنامه شعبه سوم حقوقی عیناً به نفع شرکت آب منطقه ای تهران تأیید و قطعی و بدین طریق از تضییع حقوق بیت المال به ارزش بیش از پنج هزار میلیارد ریال جلوگیری شد.

مدیر امور منابع اّب تهران و پردیس ضمن هشدار به معامله گران ملک و زمین در اطراف بستر و حریم رودخانه ها، خاطرنشان کرد: پیش از هرگونه معامله به امور منابع آب تهران و پردیس مراجعه کنند تا در آینده دچار ضرور و زیان نشوند.

مرادی نسب یادآور شد: بر اساس مقررات بستر رودخانه ها جزو انفال و در محدوده حریم نیز وزارت نیرو دارای حقوق ارتفاقی است و هیچ شخص حقیقی و حقوقی حق تصرف غیر مجاز زمین های واقع در بستر وحریم رودخانه ها را ندارد و شرکت آب منطقه ای تهران از طریق اکیپ های گشت و بازرسی در حال رصد بوده و اجازه تعرض به بستر و حریم رودخانه ها را نخواهد داد.

پایان پیام/


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]