خودروهای ضبط شده سازمان اموال تملیکی تهران فروخته می‌شوند
خودروهای ضبط شده سازمان اموال تملیکی تهران فروخته می‌شوند

مدیرکل سازمان اموال تملیکی استان تهران بیان کرد: تعداد ۱۰۵ دستگاه خودرو ضبطی در اختیار سازمان املاک تملیکی استان تهران قرار دارد که پس از تاییدیه استاندارد و محیط زیست قابلیت عرضه و فروش خواهند داشت که به زودی این اقدام انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، حسین ایزدی مدیرکل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان تهران ظهر امروز در نشست خبری اموال تملیکی استان تهران اظهار کرد: در حال حاضر تعداد ۸۵ خودرو قاچاق، ۱۰۵ خودرو ضبطی و ۱۶۶ خودرو متروکه جمعاً به تعداد ۳۵۶ دستگاه خودرو در اختیار سازمان املاک تملیکی استان تهران قرار دارد.

خودروهای ضبط شده به زودی به فروش خواهند رسید

وی با اشاره به اینکه این خودرو‌ها پس از تاییدیه استاندارد و محیط زیست به مزایده عمومی گذاشته می‌شود، گفت: در همین راستا جلسه‌ای با دادستان و مسؤولان محیط زیست داریم؛ تعداد ۱۰۵ دستگاه خودرو ضبطی حکم قطعی دارد و پس از تاییدیه استاندارد و محیط زیست قابلیت عرضه و فروش خواهند داشت که به زودی این اقدام انجام می‌شود.

مدیرکل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان تهران با تاکید بر اینکه یکی از راهبرد‌های این سازمان در سال‌جاری کاهش رسوب کالا‌ها در انبار‌ها است، گفت: باید تلاش کنیم که رسوب کالا را به‌صورت کامل از بین ببریم یا به کمتر از ۲۰ درصد برسانیم.

به گفته ایزدی یکی دیگر از راهبرد‌های سازمان اموال تملیکی تهران، تعیین تکلیف کالا‌ها حداقل به مقدار ۶ هزار میلیارد تومان تا پایان سال‌جاری است.

مقصد کالا‌های قاچاق‌ عمدتا استان تهران است

وی با تاکید بر اینکه یکی از معضلات اصلی سازمان‌ اموال تملیکی استان تهران، مساله انبار‌ها است، گفت: مقصد کالا‌های قاچاق‌ عمدتا استان تهران است و همین موضوع باعث شده که این سازمان با کمبود انبار روبه‌رو شود.

مدیرکل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان تهران با اشاره به اینکه این سازمان حدود ۷۰ هزار متر انبار در اختیار دارد، اعلام کرد: سازمان اموال تملیکی تهران در جنوب و غرب تهران حداقل به ۱۰ هکتار انبار مسقف نیاز دارد.

به گفته ایزدی، بودجه پرداختی این سازمان ۷۹۸ میلیون تومان تا ابتدای تیر سال گذشته بوده، اما امسال این بودجه به ۲۵ میلیارد و ۱۲۵ میلیون تومان رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه میزان فروش اموال منقول در ۶ ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۲۷ درصد از نظر ارزش ریالی رشد داشته است، گفت: در ۶ ماه ابتدایی سال گذشته ۵۵۱ ردیف کالا به ارزش ۵۰ میلیارد و ۷۱۶ میلیون تومان کالا به‌فروش رفته، اما امسال تاکنون میزان فروش اموال منقول در سازمان اموال تملیکی تهران ۴۱۹ میلیارد و ۷۶۴ میلیون تومان بوده است.

۳۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اموال غیرمنقول در سال‌جاری به فروش رفته‌اند

مدیرکل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان تهران همچنین با اشاره به اینکه میزان فروش غیرمنقول کالا‌های سازمان اموال تملیکی در ۶ ماه ابتدایی سال گذشته ۲۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بوده است، اظهار کرد: فروش اموال غیرمنقول در سال‌جاری از نظر ریالی ۶۶ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته که این عدد از ابتدای سال تا ۲۷ شهریور، به ۳۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان رسیده است. 

ایزدی همچنین با تاکید بر اینکه میزان اعاده کالا در سال‌جاری نسبت به سال گذشته ۴۹۴ درصد از نظر ارزش ریالی افزایش یافته است، گفت: در ۶ ماه ابتدایی سال‌جاری میزان اعاده کالا ۲ هزار و ۱۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بوده است.

به گفته وی میزان استرداد کالا از ابتدای سال جاری تا ۲۷ شهریور، یک‌هزار و ۲۹۷ ردیف کالا به ارزش ۴۵ میلیارد و ۸۶ میلیون تومان بوده است. 

مدیرکل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان تهران همچنین از تعیین تکلیف یک هزار و ۴۰۰ کشنده موجود در انبار‌های سازمان اموال تملیکی استان تهران خبر داد و گفت: براساس تصمیمات انجام‌شده قرار است این تعداد کشنده از طریق مزایده به خود مالکان فروخته شود.

ایزدی در پایان با اشاره به اینکه از ابتدای سال‌جاری ۱۳ دوره حراج خرده‌فروشی برگزار شده است، اظهار کرد: در این حراج‌ها ۴۶۰ قلم کالا با ارزش ۲ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان به فروش رفته است.

پایان پیام/ی


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]