تولد ۲ توله جگوار در باغ وحش صفادشت ملارد+فیلم
تولد ۲ توله جگوار در باغ وحش صفادشت ملارد+فیلم

رئیس اداره محیط زیست شهرستان ملارد از تولد ۲ توله جگوار در باغ وحش صفادشت ملارد خبر داد.

مهناز مدیریان رئیس اداره محیط زیست شهرستان ملارد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ملارد اظهار کرد: ۲ توله جگوار در باغ وحش صفادشت ملارد متولد شده‌اند و هر دو سالم هستند.

وی گفت: تقریبا دو هفته از زمان تولد این توله‌ها می‌گذرد و در مورد زنده ماندن یا زنده نماندن آنها نمی‌توان نظر داد و پس از گذشت یک ماه می توان نسبت به ماندن آنها قضاوت کرد.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان ملارد با بیان اینکه برای اولین بار در ایران تولد جگوار اتفاق می‌افتد، افزود: پیش از این قلاده‌های جگوار از خارج به این مرکز منتقل شده بودند و حالا برای اولین بار دو قلاده جگوار در این مرکز متولد شده‌اند.

 

فیلم ۲ توله جگوار در روزهای ابتدایی تولد

 

فیلم ۲ توله جگوار در باغ وحش صفادشت

به گزارش فارس، باغ‌وحش صفادشت در شهرستان ملارد استان تهران قرار گرفته‌ و در حال حاضر ۸۰۰ جانور از ۱۵۰ گونه جانوری مختلف در این مکان وجود دارند که شامل انواع جانوران علفخوار، گوشتخوار، خزنده و پرندگان خشکی‌زی و آبزی است.

جگوار یکی از بزرگترین اعضای خانواده گربه‌ها است که شبیه پلنگ است اما با این حیوان تفاوت ‌هایی دارد. این ۲ حیوان در کنار ببر و شیر، تنها گربه‌های بزرگ حیات وحش محسوب می‌شوند. این چهار گربه تنها حیواناتی هستند که قادر به غرش هستند.

تولد ۲ توله جگوار در باغ وحش صفادشت ملارد+فیلم
عکس ۲ توله جگوار در روز ۵ مهرماه

 

بهمن ماه ۱۴۰۱ دو زرافه در باغ وحش صفادشت تلف شد و در سال ۹۸ مرگ یک قلاده ببر، دو راس گورخر و یک زرافه در این مرکز رخ داد. در سال ۱۴۰۰ نیز شاهد مرگ یک شیر دریایی در این باغ وحش بودیم.

پایان پیام/


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]