هشدار زرد ورود گرد و غبار به پایتخت
هشدار زرد ورود گرد و غبار به پایتخت

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران در خصوص ورود گرد و غبار از استان‌های همجوار به پایتخت هشدار داد و گفت: افراد دارای بیماری تنفسی و زمینه‌ای از حضور در فضای باز خودداری کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، حامد یزدی مهر، مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران بعد از ظهر دوشنبه از صدور هشدار زرد هواشناسی مبنی بر وزش باد شدید و خیزش گرد و غبار در پایتخت به ویژه نیمه جنوبی و ارتفاعات شمال شرقی استان خبر داد و اظهار کرد: طبق اعلام سازمان هواشناسی از بعدازظهر امروز دوشنبه ۱۰ مهر تا روز پنجشنبه ۱۳ مهرماه شاهد این مخاطره خواهیم بود. 

وی به امکان انتقال گرد و غبار از استان‌های مجاور اشاره کرد و گفت: با خیزش گرد و غبار شاهد کاهش کیفیت هوا خواهیم بود، لذا به همه مردم مخصوصاً افراد دارای بیماری زمینه‌ای و تنفسی توصیه می‌شود از حضور در فضای باز خودداری کنند. 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران در خصوص استحکام بخشی به ساختمان های نیمه کاره و تابلوهای تبلیغاتی بیان کرد: در مواقع باد شدید احتمال سقوط اجسام از ارتفاعات وجود دارد لذا از همه افراد و ذینفعان می‌خواهیم نسبت به ایمنی موارد مطروحه اقدامات لازم را انجام دهند از پارک خودرو و قرار گرفتن زیر درختان کهنسال بپرهیزند. 

یزدی مهر در خصوص عملیات سمپاشی در مزارع نیز هشدار داد و افزود: به کشاورزان توصیه می‌شود عملیات سم و محلول پاشی را به زمانی که جو آرام است و وزش باد نداریم موکول کنند و از استحکام نهال‌های تازه کشت شده با نصب قیم اطمینان حاصل کنند.

پایان پیام/ی


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]