قاضی‌عسکر: مداحان اشعار مأیوس کننده نخوانند
قاضی‌عسکر: مداحان اشعار مأیوس کننده نخوانند

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) گفت: باید این آستان مقدس کانون معارف الهی و معرفی درست دین مذهب و فرهنگ دینی قرار گیرد و در این راستا باید مداحان از اشعار و یا مصیبت‌های خلاف و مأیوس کننده استفاده نکنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از ری، حجت الاسلام سید علی قاضی‌عسکر تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) بعدازظهر امروز در آیین افتتاحیه هفته فرهنگی شهرستان ری و بزرگداشت میلاد حضرت سیدالکریم(ع) با اشاره به روایات و آیات به اهداف اصلی زیارت‌ پرداخت و اظهار کرد: باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که زائر پس از ورود و خروج در این آستان‌های مقدس و نورانی به خدا نزدیک‌تر شده باشد.

وی ایجاد تحول روحی و اخلاقی زائر پس از زیارت را از دیگر نکات و اهداف مهم یاد کرد و گفت: همواره به خادمان و همکاران در این آستان توصیه می‌کنیم با روی خوش و لبخند با مردم و زائران روبه‌رو شوند و خیرمقدم بگویند این مکان برای او اثرگذار خواهد بود چرا که بر اساس روایات اگر نمی‌توانید با اموال خود همه را جذب کنید با اخلاق طبق سیره ائمه و پیامبران این کار را انجام دهید.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) با تاکید بر اینکه در اماکن زیارتی باید چنان جاذبه ایجاد کنیم که زائر دفعه بعد هم رغبت کند و با عشق در این اماکن حاضر شود، اضافه کرد: نقش و اهمیت توبه و استغفار در این اماکن از موارد دیگری است که در بحث زیارت بسیار مورد تاکید قرار گرفته است و باید شرایط این امر هم در این آستان فراهم باشد.

زیارت فقط بوسیدن ضریح نیست

قاضی‌عسکر آشنایی با الگوها و پیروی از آنها را از موارد مهم دیگری برشمرد که باید در زیارت دنبال کرد و در ادامه عنوان کرد: حضرت عبدالعظیم(ع) با آن مقام علمی بالا در محضر امام هادی(ع) عقاید خود را عرض کرد که باید همه رفتار و کردار ایشان برای همه ما الگو باشد.

وی به دیگر آداب و رسوم زیارت اشاره کرد و افزود: در احادیث توصیه شده هنگام زیارت با وقار باشید و حتی صدای خود را بلند نکنید ولی در اماکن زیارتی ما کمتر رعایت می‌شود و برای زیارت با اذیت کردن دیگران از سر و کول هم بالا می‌رویم و تصور می‌شود بوسیدن ضریح نباشد زیارت انجام نشده است.

تولیت آستان حضرت عبدالعظیم(ع) تاکید کرد: با همت مسؤولان باید این آستان مقدس مرکز تحول روحی و اخلاقی و قطب فرهنگی استان تهران و شهرهای هم‌جوار باشد و به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد که این حرم کانون معارف الهی و معرفی درست دین مذهب و فرهنگ دینی قرار گیرد و در این راستا نقش سخنرانان و مداحان در تحقق این نکات مهم است و در مداحی‌ها باید از اشعار و یا مصیبت‌های خلاف و مایوس کننده استفاده نشود.

قاضی‌عسکر در پایان از مظلومیت مردم غزه و فلسطین یاد کرد و با محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی خواستار دعای همه مردم برای پیروزی نهایی مردم مظلوم فلسطین شد.

پایان پیام/۶۷۰۶۲


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]