بذرپاش: ۶۰ درصد منابع مترو پرند در یک سال گذشته تزریق شده است
بذرپاش: ۶۰ درصد منابع مترو پرند در یک سال گذشته تزریق شده است

وزیر راه و شهرسازی گفت: منابعی که از ابتدای پروژه مترو پرند تا سال گذشته، به پروژه تزریق شده ۴۰ درصد بوده و در یک سال گذشته ۶۰ درصد منابع تزریق شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی صبح امروز در آیین افتتاح مترو پرند که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، اظهار کرد: از سال گذشته که رئیس جمهور دستورات تکمیل مترو پرند را صادر کرد تا به امروز در مجموع بالغ بر یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در وزارت خانه از منابع عمومی به این پروژه تزریق شد.

وی گفت: منابعی که از ابتدای کار تا سال گذشته، به پروژه تزریق شده ۴۰ درصد بوده و در یک سال گذشته ۶۰ درصد منابع تزریق شده است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به بازدید رئیس ‌جمهور از پروژه مترو پرند در ۱۷ آذر ماه سال گذشته افزود: دستورات ریاست جمهوری در آن زمان موجبات تسریع اجرا و نهایی شدن این پروژه با همت شهرداری تهران، قرارگاه خاتم و استانداری تهران شد.

بذرپاش در ادامه یادآور شد: طرح این پروژه سال ۸۴ در دستور کار وزارت مسکن وقت در شرکت شهرهای جدید تعریف و عملیات عمرانی آن از سال ۸۹ آغاز شد سپس در سال ۹۱ پروژه به شهرداری تهران واگذار و پس از آن عملیات اجرایی پروژه به عهده قرارگاه خاتم گذاشته شد.

وی با بیان اینکه اگر همت دولت سیزدهم و تاکیدات آقای رئیسی نبود، پروژه همچنان مشغول خاک خوردن بود، ادامه داد: امروز پرند حدود ۵۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و با پروژه‌های جدید مسکن، جمعیت این شهر بیشتر هم خواهد شد لذا باید خدمات رسانی در این منطقه انجام شود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مترو هشتگرد بیان کرد: اتصال متروی شهرهای اقماری به شبکه متروی تهران، موجب تسهیل دسترسی مردم می‌شود زیرا مانع تردد خیل عظیم شهروندانی است که مجبور به استفاده از خودرو در ترافیک‌های پرحجم هستند. در واقع مترو باعث جابجایی ارزان، سریع و ایمن می‌شود.

 بذرپاش با بیان اینکه یکی از زیرساخت‌های مهم توسعه هر منطقه، توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل است، خاطرنشان کرد: با افتتاح مترو پرند شاهد کاهش ترافیک و کاهش مصرف سوخت خواهیم بود که از آثار مهم افتتاح پروژه است و برای این شهر با افتتاح این پروژه می‌توان آینده درخشان اقتصادی پیش‌بینی کرد.

پایان پیام/


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]