جهان اسلام بیش‌از گذشته به اهمیت مقاومت پی برده است
جهان اسلام بیش‌از گذشته به اهمیت مقاومت پی برده است

یک مدرس دانشکده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه سوره گفت: امروز جهان اسلام بیشتر از قبل و بهتر از قبل اهمیت مقاومت را متوجه شده و حتما در آینده نزدیک راه شهید سلیمانی و مکتب سلیمانی بیش از گذشته خودش را نشان می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، غلامحسین اسلامی‌فر مدرس دانشکده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه سوره در نشست شناخت مکتب «شهید حاج قاسم سلیمانی» اظهار کرد: با وجود اینکه جنگ در شرایط سخت و نظامی و درگیری به چشم می‌آید اما در دفاع مقدس شاهد بودیم که جنگ تبدیل شده بود به یک دانشگاه انسان‌سازی و شهید سلیمانی در کنار دیگر فرماندهانی که در مقر فرماندهی بودند در این دوران هم هدایت عملیات نظامی و هم تربیت نیروی انسانی را برعهده داشتند. 

وی با اشاره به ورود شهید سردار سلیمانی به سپاه قدس در سال ۷۶ گفت: اگر به فعالیت‌های سپاه قدس در بعد و قبل از فرماندهی ایشان بیندایشیم، شاهدیم که قبل از فرماندهی ایشان با وجود اینکه تحرکاتی در جبهه مقاومت وجود داشت اما انسجام به معنای واقعی به چشم نمی‌خورد و با ورود ایشان با پشتوانه‌ دفاع مقدس، جبهه مقاومت عملاً تبدیل به یک جبهه کارا، موثر و منسجم در سراسر جبهه مسلمانان تبدیل شد.

مدرس دانشکده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه سوره ادامه داد: اگر فهرست گروه‌های مقاومت در عراق، سوریه، افغانستان و پاکستان و غیره را مطالعه کرده باشیم شاهدیم که در آن‌ها گروه‌هایی بدون توجه به اینکه این‌ها از نظر گرایش‌های مذهبی شیعه هستند یا سنی، تحت فرماندهی شهید سلیمانی تشکیل شدند.

اسلامی‌فر افزود: شهید سلیمانی این نیروها را صرفا کنار هم قرار نداد که آن‌ها را تنها به لحاظ نظامی آموزش داده و هدایت کند بلکه با الگو گرفتن از دوران دفاع مقدس با نوع برخوردهای تربیتی و استفاده از تربیت‌های دینی به این گروه‌ها انسجام داد و این موضوع از مقایسه اتفاقات کنونی فلسطین با دوران گذشته قابل دریافت است.

وی بیان کرد: اکنون غزه ماه‌هاست که مقاومت می‌کند و رژیم صهیونیستی در اصل در حال فروپاشی است و این در شرایطی است که این نیروها استقلال دارند؛ یعنی با وجود اینکه چند سال است از شهادت سردار سلیمانی می‌گذرد این گروه‌ها به صورت مستقل در برابر دشمن مقاومت می‌کنند.

این مدرس دانشکده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه سوره با بیان اینکه دشمن با هدف پایان بخشیدن به جبهه مقاومت شهید سلیمانی را شهید کرد، گفت: با شهادت سردار سلیمانی نه تنها سیاست‌‌های داخلی و منطقه‌ای ایران تغییر نکرد و مقاومت ضعیف نشده بلکه این ترور هیچ نقشی برای تضعیف جبهه مقاومت نداشت.

اسلامی‌فر با اشاره به صدق و اخلاص به عنوان دو شاخصه مکتب شهید سلیمانی، این دو ویژگی را دو عنصر مهم برای الگوسازی برای جوانان خواند و اضافه کرد: امروز جهان اسلام بیشتر از قبل و بهتر از قبل اهمیت مقاومت را متوجه شده و حتما در آینده نزدیک راه شهید سلیمانی و مکتب سلیمانی بیش از گذشته خودش را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: همچنین برخلاف پیش‌بینی‌های دشمن مطمئنا مقاومت مقاوم‌تر از قبل مسیر خود را طی می‌کند و عملا مکتب سلیمانی به عنوان یک مکتبی که زنده است و حیاط دارد و پرورش نیرو را به صورت منسجم انجام می‌دهد با قوت باقی خواهد ماند.

پایان پیام/


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]