جمعیت هلال‌احمر در اربعین برادری،مهربانی و صلح را به نمایش گذاشت
جمعیت هلال‌احمر در اربعین برادری،مهربانی و صلح را به نمایش گذاشت

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در آیین بزرگداشت هفته دفاع مقدس و تجلیل از خادمان جمعیت هلال احمر در اربعین حسینی، با اشاره به شجاعت‌ها و فداکاری‌های شهدا در هشت‌ سال دفاع‌مقدس، امنیت، آرامش و اقتدار کنونی کشور را مرهون رشادت‌ها و جانبازی‌های آنان دانست.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین معزی در آغاز سخنان خود با تبریک هفته وحدت و میلاد پیامبر اکرم و با گرامی‌داشت یاد وخاطره شهدا «دفاع مقدس» را از پرافتخارترین برگ‌های تاریخ انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: دشمنان با شروع جنگ هشت ساله در ۳۱ شهریور ماه ۱۳۵۹ یقین داشتند می‌توانند نظام اسلامی ایران که ۱۹ ماه از آن می‌گذشت را از میان بردارند، اما این ملت ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی است که با مقاومت دشمنان خود را شکست می‌دهد.

وی افزود: در دوران جنگ تحمیلی و نابرابر، رزمندگان اسلام توانستند در برابر جهانیان ایستادگی کنند و آرزوهای آن‌ها را با شکست مواجه سازند.

حجت الاسلام و المسلمین معزی افزود: دشمن تصور می‌کرد در ظرف چند روز ایران را اشغال می‌کند اما ایرانیان در سایه ایمان خود در برابر صدام و صدامیان ایستادند و پیشانی آنان را به خاک ساییدند.

وی در ادامه با تشریح و تبیین آیات و روایات به بیان اهمیت جهاد در راه خدا پرداخت و افزود: ملت ایران با گذشتن از جان و مالشان در برابر دشمنان ایستادند و در عهد و پیمانی که با خدا بسته بودند، ماندند و در دفاع از انقلاب، سرزمین و ارزش‌ها مقاومت کردند.

وی خاطرنشان کرد: فرزندان ایران‌اسلامی‌به واسطه همین ایستادگی، مرزهای مقاومت، اسلام خواهی و معنویت را گسترش دادند.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در ادامه تصریح کرد: دیروز جوانان و مردم ایران از ارزش‌ها و میهن دفاع کردند و امروز در اربعین امام حسین (ع) این چنین برای خدمت رسانی به زائران حسینی حضور یافتند.
وی به فعالیت‌های بی بدیل جمیعت هلال احمر در ۸ سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: از مهمترین این‌ها می‌توان ‌به خدمات شایسته مرحومه بهجت افراز در اداره جست‌وجوی مفقودان و اسرا در دوران دفاع مقدس و پس از آن برای شناسایی اسرای ایران اشاره کرد.

معزی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به حاضران با بیان اینکه شما هم زائر و هم خادم الحسین(ع) بودید، گفت: «شما در جمعیت هلال احمر، جمعیت سلامت، جمعیت صلح و صمیمیت بودید و همگان شاهد بودند داوطلبان هلال احمر چگونه در مسیر زیارت و پیاده روی اربعین به زائران اباعبدالله الحسین و همچنین علی ابن موسی الرضا علیهم السلام خالصانه خدمت می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر اضافه کرد: داوطلبان هلال احمر نه تنها به زائران امام حسین (ع) کمک کردند بلکه مهربانی، لطف، صلح، صفا، برادری و اخوت را هم به نمایش گذاشتند و این چنین جهانیان شاهد بودند که لباس‌های سرخ و سفید شما در میان جمعیت میلیونی زائران اربعین چگونه به خوبی درخشید.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]