با اعلام دیرهنگام، تمامی مدارس این شهر تعطیل شد
با اعلام دیرهنگام، تمامی مدارس این شهر تعطیل شد

ایرنا نوشت: مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: تمامی فعالیتهای آموزشی مدارس در مشهد و مناطق هفت گانه آن، تبادکان، رضویه، احمد آباد، در همه مقاطع نوبت صبح به صورت غیر حضوری در بستر سامانه شاد برگزار می شود.

مهدی اله پور روز سه شنبه با اشاره به برگزاری کارگروه اضطراری گرد و غبار هوای استان افزود: براساس تصمیم کارگروه شرایط اضطراری گرد و غبار خراسان رضوی که با ریاست اداره کل مدیریت بحران استانداری و دبیری اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی برگزار شد با عنایت به وضعیت موجود و پایداری گرد و غبار، امروز تمامی فعالیتهای آموزشی مدارس در مشهد غیر حضوری شد.

وی اضافه کرد: همچنین مهدهای کودک و مراکز پیش دبستانی نیز امروز در شیفت صبح تعطیل هستند و هر گونه فعالیت ورزشی در محیط های باز در نوبت صبح ممنوع است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: پس از بررسی های کارشناسی با تاکید بر آمادگی کامل دستگاه های خدمات رسان، امدادی و درمانی از مردم درخواست می شود تا از ترددهای غیرضروری پرهیز کنند.

اله پور افزود: جلوگیری از تردد افراد دارای بیماری زمینه‌ای تنفسی و قلبی، کودکان، افراد سالخورده، مادران باردار و افراد دچار حساسیت‌های پوستی در سطح شهر و استفاده از ماسک به شدت توصیه می شود و آنان باید فعالیت های بدنی، پیاده روی، ورزش، خرید و یا پیگیری سایر امور خود را به وقت دیگری موکول کنند.

وی ادامه داد: در این کارگروه از دستگاه های دولتی خواسته شده در صورت امکان، با دورکاری کارکنان دارای بیماری های زمینه ای، تنفسی، قلبی و مادران باردار یا دارای فرزند زیر ۶ سال همکاری کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: مدیران دستگاه های اجرایی مکلف به اطلاع رسانی صحیح به مجموعه کارکنان و زیر مجموعه های مدیریتی و نظارت بر اجرای صحیح موضوع هستند و همچنین فرمانداران شهرستان ها باید در خصوص تشکیل جلسات شرایط اضطراری و اتخاذ تصمیمات لازم اقدام کنند.

اله پور افزود: شهرداری مشهد هم باید از سیستم های صوتی و سایر تجهیزات اطلاع رسانی موجود در پارک های بزرگ شهر و مراکز تفریحی و تفرجی مشهد مقدس، برای اطلاع رسانی و هشدار به شهروندان استفاده کند و هشدار های لازم صورت پذیرد.

وی تاکید کرد :اعلام این مصوبات به منزله ابلاغ رسمی به تمامی دستگاه ها و نهادهاست.

۲۳۳۲۳۳

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]