بیشترین پاداش صرفه‌جویی برق برای یک خانواده در ماه گذشته معادل ۱ میلیون ۲۵۰ هزار تومان بوده است.

بر اساس اطلاعات توانیر از طرح پاداش صرفه‌جویی برق، هر مشترک خانگی برق در مناطق گرمسیر به طور متوسط ۲۷۰ هزار تومان و در مناطق عادی ۷۵ هزار تومان پاداش صرفه‌جویی برق گرفتند.

بر اساس این اطلاعات از ۲۵ میلیون قبض صادر شده از ابتدای خردادماه تا کنون ۹ میلیون قبض معادل ۳۵ درصد مشمول پاداش صرفه‌جویی برق شده‌اند.

استان‌های آذربایجان غربی، مازندران و هرمزگان بیشترین میزان کاهش مصرف را در بخش خانگی داشتند. همچنین در استان خوزستان، مصرف برق خانگی ۱۷۳ مگاوات معادل ۲ درصد از سال گذشته کاهش پیدا کرده است.

در این راستا، مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق، عنوان کرد: بیشترین میزان پاداش ثبت شده برای یک قبض معادل یک میلیون ۲۵۰ هزار تومان بوده که به دلیل کاهش وسایل سرمایشی برای یک خانواده به دست آمده است.

طرح پاداش صرفه‌جویی برق اتفاقی است که بر مبنای جزئیات ارائه شده از وزارت نیرو، یک خانواده می‌تواند با کاهش مصرف برق خود نسبت به سال گذشته تا ۲۰برابر هزینه فروش برق جایزه دریافت کند.

این طرح از ابتدای خرداد سال ۱۴۰۲ آغاز شده و تا انتهای شهریورماه ادامه دارد. بر مبنای مدل اقتصادی این طرح، سقف پرداخت پاداش برای یک خانواده در مناطق عادی نظیر پایتخت به ۸۵۰ هزار تومان در هر ماه می‌رسد و در مناطق گرمسیر به دلیل الگوی بالاتر، خانواده‌ها ماهانه تا ۳.۳ میلیون تومان می‌توانند پاداش صرفه‌جویی برق دریافت کنند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]