شیوه جدید درخواست کارت سوخت / این سایت را بررسی کنید
شیوه جدید درخواست کارت سوخت / این سایت را بررسی کنید

شیوه درخواست کارت سوخت روش جدید پیدا کرده و از خرداد ماه، باید به صورت اینترنتی درخواست خود را ثبت کنید.

برای درخواست کارت سوخت، نیاز نیست به مراکزی که قبلا معرفی شده سر بزنید و از خرداد ماه باید درخواست خود را به صورت اینترنتی ثبت کنید.

مدیرعامل شرکت پژوهش و توسعه ناجی بنیاد تعاون فراجا از راه‌اندازی خدمت درخواست کارت هوشمند سوخت از طریق اینترنت در خردادماه خبر داد.

مهدی سیدهاشمی؛ مدیرعامل شرکت پژوهش و توسعه ناجی بنیاد تعاون فراجا در خصوص ثبت اینترنتی درخواست کارت هوشمند سوخت خودروها اظهار کرد: ارائه خدمات به مردم باید از درگاه‌های مختلف انجام شود یعنی خدمات به مردم هم باید از طریق اینترنت باشد و هم مراجعه حضوری تا مخاطب برای انجام شدن کارش قدرت انتخاب داشته باشد.

وی با بیان اینکه مراجعه حضوری به دفاتر پلیس+۱۰ به‌نوعی پشتیبان برای خدمات اینترنتی است، تصریح کرد: در سراسر کشور، یک‌هزار و ۱۰۰ دفتر پلیس+۱۰ وجود دارد که تمامی خدمات انتظامی را به مردم ارائه می‌دهند.

سیدهاشمی با اعلام اینترنتی‌شدن درخواست صدور کارت سوخت خاطرنشان کرد: شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از سال گذشته اعلام کرد که تصمیم دارد روند صدور درخواست کارت سوخت را اینترنتی کند؛ یعنی چه خودروهای نوشماره و چه خودروهای دیگر (المثنی) برای درخواست کارت سوخت به‌صورت اینترنتی درخواست‌های خود را ثبت کنند.

وی افزود: با توجه به نیاز ارائه خدمت به مردم عزیز کشورمان در درگاه‌های مختلف راه‌اندازی خدمت ثبت کارت هوشمند سوخت از طریق اینترنت عملیاتی گردید.

مدیرعامل شرکت پژوهش و توسعه ناجی بنیاد تعاون فراجا ابراز کرد: این خدمت در دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+۱۰) در حال ارائه می‌باشد و از دفتر حذف نخواهد شد بلکه به‌عنوان یک درگاه موازی درگاه ثبت درخواست اینترنتی راه‌اندازی شده است و در فاز اول با درخواست کارت هوشمند سوخت خودروهای نوشماره از اوایل خردادماه عملیاتی خواهد شد و به‌مرور به درخواست‌های دیگر رسیدگی می‌شود و مردم عزیز می‌توانند در زمان گفته‌شده با مراجعه به درگاه اینترنتی fcs.niopdc.ir در این خصوص اقدام کنند.

 یکی از موضوعات زیست محیطی که همواره محل جدال کارشناسان محیط زیست و کارشناسان صنعت نفت بوده کیفیت بنزین بوده است برای همین بود که بنزین یورو ۴ در کلان شهرها مورد استفاده قرار می‌گرفت. ایران با وجود تحریم‌ها خبر امکان تولید بنزین یورو ۵ در برخی از پالایشگاه‌های تهران خبرساز شده است. آنطور که مدیر عامل شرکت پالایش نفت امام خمینی گفته است ما هم اکنون در مرحله تولید بنزین یورو ۵ هستیم و بنزین تولیدی یورو ۵ خود را در حجم محدود به بازار عرضه می‌کنیم.

به گفته وی میزان تولید و عرضه بنزین یورو ۵ باید با هماهنگی شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی بوده و ما براساس سیاست‌هایی که آنها تعیین می‌کنند، عمل می‌کنیم. البته شرکت پالایش نفت شازند آمادگی این را دارد که کل تولید بنزین و گازوئیل خود را به صورت یورو ۵ عرضه کند.

وی با اشاره به اینکه با تولید بنزین یورو ۵ ممکن است حجم بنزین تولیدی کمی کاهش یابد توضیح داد: در حال حاضر ممکن است با تولید بنزین یورو ۵ مقدار حجم تولیدی بنزین کمی کاهش یابد اما با اجرای برنامه جدیدی می‌توان از کاهش حجم تولیدی نیز جلوگیری کرد.

وی افزود: در حال حاضر حجم تولیدی بنزین یورو ۴ شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) شازند حدود ۱۶ میلیون لیتر و حجم تولیدی گازوئیل یورو ۴، ۱۲ میلیون لیتر است و در آینده نزدیک این شرکت توانایی این را خواهد داشت که با همین حجم بنزین و گازوئیل یورو ۵ تولید کند.

منبع:

ایسکانیوز

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]