ادوب کانکت
ادوب کانکت
گاهی ممکن است برای برگزاری یک جلسه یا سمینار نیاز باشد افراد از نقاط مختلف در این جلسه حضور پیدا کنند که همواره این کار با مشکلاتی همراه بوده است. ولی با استفاده از پلتفرم های برگزاری جلسات آنلاین این مشکل برطرف شده است.

افراد از سرتاسر دنیا فقط با یک لینک میتوانند در جلسات و سمینار های متفاوت شرکت کنند. یکی از بهترین پلتفرم های برگزاری آنلاین جلسه adobe connect میباشد. ادوبی کانکت امکانات و ویژگی هایی دارد که میتواند به شما در برگزاری جلسات آنلاین کمک شایانی داشته باشد.

اخیرا با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی ها، مدارس مجبور به استفاده از نرم افزار های برگزاری کلاس آنلاین بودند که در این میان ادوب کانکت حضور شاخصی در میان سایر پلتفرم ها داشته و طرفداران زیادی پیدا کرد. در ادامه به نحوه استفاده از ادوب کانکت در کامپیوتر بیشتر میپردازیم.

ابتدا بهتر است به این نکته اشاره شود که ادوبی کانکت این قابلیت را دارد که علاوه بر کامپیوتر از طریق موبایل نیز بتوانید وارد فضای کلاس شوید ولی امکاناتی که کاربر در ورود از طریق گوشی دارد بسیار محدود است و فقط به وویس و کمرا دسترسی دارد و سایر امکانات نمیتواند دسترسی داشته باشد. بنابراین برگزار کننده برای ارائه ی بهتر کلاس باید از طریق کامپیوتر وارد شود.

امکاناتی از ادوب که در گوشی وجود ندارد

امکاناتی از ادوب که در گوشی وجود ندارد

  • قابلیت شیر اسکرین
  • قابلیت آپلود فایل
  • قابلیت استفاده از تخته
  • قابلیت استفاده از اسلاید بندی

اگر شما نیز به عنوان ارائه دهنده یا برگزار کننده کلاس میخواهید با نحوه ی ورود به ادوب کانکت در کامپیوتر آشنا شوید بهتر است در ادامه مطلب با آموزش گام به گام ورود به برنامه با ما همراه شوید.

گام اول

برای ورود به کلاس آنلاین Adobe Connect شما به یک اینترنت پرقدرت و سریع نیاز دارد تا قطع و وصلی در کلاس را به حداقل برسانید.

گام دوم

ادوب کانکت به صورت مستقل قابل استفاده نیست و برای استفاده از آن باید از سرور های اجاره ای موجود که ادوبی کانکت دارند استفاده کنید و یا ادوبی کانکت را مستقیما برروی سرور های خود نصب کنید که ممکن است هزینه ی زیادی برای شما داشته باشد. یکی از شرکت های معتبری که ادوبی کانکت را در اختیار شما قرار میدهد سامانه هوشمند سازی مدارس مدیار میباشد که علاوه بر ارائه ی سامانه آموزشی پلتفرم ادوبی کانکت را نیز میتواند در اختیار شما قرار دهد. برای استفاده از adobeconnect در مدیار ابتدا باید داخل مدیار ثبت نام شود و با نام کاربری و رمز عبوری که تعریف میکنید به پنل اختصاصی خود دسترسی داشته باشید و با تهیه ی پلتفرم ادوبی کانکت کلاس های خود را برگزار کنید.

گام سوم

بعد از ورود به مدیار و فعالسازی adobeconnect باید در بخش کلاس آنلاین کلاس خود را تعریف کنید و با زدن گزینه ی ورود تایم جلسه را تعیین کنید.

نکته ۱:

درورود به ادوبی کانکت با مدیار برگزار کننده نیازی به رمز عبور یا لینک ادوبی ندارد و بعد از ورود مستقیما میتواند وارد ادوبی کانکت شود و لینک ایجاد شده در اختیار سایر کاربران قرار گرفته میشود.

نکته ۲:

در مدیار کاربران به دو صورت میتوانند وارد کلاس شوند:

  • ورود با لینک
  • ورود با نام کاربری

برای ورود با لینک فقط لینک از سمت برگزار کننده ارسال میشود و باز دن لینک و وادر کردن شماره تماس و دریافت کد تایید مستقیما وارد کلاس میشود.

برای ورود با نام کاربری ابتدا باید کاربر توسط مدیریت در مجموعه ثبت نام شود و نام کاربری و رمز عبور در اختیار کاربر قرار میگیرد. در اینصورت کاربران با کلیک روی لینک یا ورود مستقیم از مدیار با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور وارد فضای کلاس میشوند.

گام چهارم

درباره ی نحوه استفاده از ادوب کانکت در کامپیوتر باید گفت شما هم میتوانید از طریق مرورگر وارد فضای کلاس شوید و هم از طریق اپلیکیشن ادوب کانکت که در این صورت میزان قطع و وصلی کم و کیفیت کلاس ها بسیار بهتر خواهد بود.

گام پنجم

بعد از وارد شدن به داخل فضا شما به عنوان برگزار کننده دسترسی هایی دارید که میتوانید با کمک آن کلاس را به خوبی برگزار کنید.

نکات مربوط به ورود به کلاس انلاین ادوبی کانکت

نکات مربوط به ورود به کلاس انلاین ادوبی کانکت

استفاده از یک اینترنت پرسرعت با سرعت ۱ مگابایت بر ثانیه یا دسترسی به سرعت ۴G و حتی ۳G.

استفاده از هدفون برای برقراری ارتباط بهتر صوتی بهتر و با کیفیت تر و بدون اکو.

ورود به ادوبی بدون استفاده از مدیار

برای ورود به adobe connect با سرور اختصاصی ابتدا باید ادوبی کانکت را دانلود و نصب کنید و از مجموعه ی ارائه دهنده نام کاربری و رمز عبور و لینک مربوطه را بگیرید و وارد کلاس شوید. باید به این نکته توجه داشته باشید که این اطلاعات را آموزشگاه برای شما ارسال میکند.

همانطور که پیش تر هم اشاره شد شما برای ورود به کلاس ادوبی کانکت هم میتوانید از مرورگر استفاده کنید و هم از طریق اپ اختصاصی ادوبی کانکت استفاده کنید.

  • ورود مرورگر: هنگام ورود گزینه ی ورود با مرورگر را انتخاب میکنید.
  • ورود با اپلیکیشن: ابتدا اپلیکیشن ادوبی کانکت را روی سیستم عامل خود نصب کنید و در هنگام ورود گزینه ی open in adobe conect را انتخاب کنید.

Resources:

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]