آخرین خبر از طرح ساماندهی دولت امروز ۱۵ بهمن/ نیرو‌های شرکتی استخدام رسمی می‌شوند؟
آخرین خبر از طرح ساماندهی دولت امروز ۱۵ بهمن/ نیرو‌های شرکتی استخدام رسمی می‌شوند؟

آخرین وضعیت استخدام نیرو‌های شرکتی در طرح ساماندهی دولت را در این مطلب بخوانید.

به گزارش نبض بازار، یک نماینده مجلس توضیحاتی درباره استخدام نیرو‌های شرکتی ارائه داد و گفت: ضمانت شغلی این افراد افزایش می‌یابد.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات گفت: در صورت تایید طرح ساماندهی کارکنان دستگاه‌های اجرایی از سوی شورای نگهبان دولت اجازه ندارد خدمات خود را به شرکت‌ها واگذار کند و در صورتی که نیازمند فعالیت‌های حجمی باشد باید با افراد قرارداد مستقیم ببندد.
محسن زنگنه  با اشاره به تصویب طرح ساماندهی کارکنان دستگاه‌های اجرایی در مجلس بیان کرد: این موضوع با هماهنگی انجام شده با کارشناسان شورای نگهبان و نمایندگان دولت طی هفته‌های گذشته مورد بررسی قرار گرفت و در روزهای گذشته با رفع ایرادات ارجاعی از سوی شورای نگهبان بالاخره به تصویب رسید و بعید است شورای نگهبان مجددا ایرادی به آن وارد کند.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات افزود: در صورت تایید طرح ساماندهی کارکنان دستگاه‌های اجرایی از سوی شورای نگهبان ماده ۱۷ خدمات دولتی لغو می‌شود و دولت اجازه ندارد خدمات خود را به شرکت‌ها واگذار کند و در صورتی که نیازمند فعالیت‌های حجمی باشد باید با افراد قرارداد مستقیم ببندد.
وی گفت: در طرح ساماندهی کارکنان دستگاه‌های اجرایی تصویب شد قراردادها کارمعین باشد و تعهدی برای دولت نسبت به استخدام رسمی وجود ندارد.

زنگنه با بیان اینکه اجحاف شرکت‌ها و عدم تعیین تکلیف بعد از ‌سال‌ها خدمت از موارد شکایت کارکنان است گفت: در طرح ساماندهی کارکنان دستگاه‌های اجرایی مصوب شده افراد به صورت کارمعین و یک‌ساله با دستگاه‌های دولتی قرارداد ببندند و به احتمال زیاد شورای نگهبان آن تایید خواهد کرد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]