قطع برق بخش کشاورزی / مجلس دست به کار شد
قطع برق بخش کشاورزی / مجلس دست به کار شد

بسیاری از نمایندگان مجلس، درخواست جلوگیری از قطع برق بخش کشاورزی را داده اند.

قطع برق در بخش کشاورزی می تواند ضررهایی را به همراه داشته باشد. بسیاری از نمایندگان مجلس درخواست کرده اند تا برق در بخش کشاورزی قطع نشود.

یکی از اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی از درخواست تعدادی از نمایندگان مجلس از وزارت نیرو درباره جلوگیری از قطع برق بخش کشاورزی خبر داد.

ذبیح اله اعظمی اظهار کرد: یکی از مطالبات همه نمایندگان مجلس به ویژه کمیسیون کشاورزی این است که وزارت نیرو هرکجا که برق کم می‌آورد، بعد از بخش صنعت سراغ بخش کشاورزی می‌رود؛ این موضوع صدمات زیادی را به بخش تولید و امنیت غذایی وارد می‌کند؛ به همین دلیل نمایندگان مجلس هفته گذشته طی نامه‌ای به این موضوع اعتراض کردند.

وی گفت: اعضای کمیسیون کشاورزی و جمعی از نمایندگان مجلس طی نامه‌ای که در اختیار هیئت رئیسه مجلس قرار دادند از وزارت نیرو درخواست کردند تا قطع برق چاه‌های کشاورزی را انجام ندهد و در صورت انجام این کار، این قطعی به کمترین مقدار ممکن باشد.

وزیر جهادکشاورزی با تاکید بر ضرورت نگاه ویژه به صادرات در روند تولید محصولات کشاورزی، قطع برق چاه‌های کشاورزی را از سوی وزارت نیرو روندی اصولی ندانست.

محمدعلی نیکبخت در جمع نخبگان، بهره‌برداران و تشکل‌های بخش کشاورزی شهرستان‌های گرمسار و آرادان در غرب استان سمنان، افزود: در نظام اسلامی مردم اصل هستند و در تولید باید جهش اتفاق بیفتد و دولت با مشارکت و همراهی مردم شعار سال را محقق می‌کند.

وی گفت: تولیدکننده باید بخشی از تولید خود را برای تازه‌خوری و بخش دیگری را برای فرآوری و بخشی را هم نیز برای صادرات بگذارد.

وی با بیان اینکه تولیدکنندگان به سمت صادرات حرکت کنند، ادامه داد: صادرات را باید به تولیدکننده آموزش دهیم و باید صادرات را به تولیدکننده گره بزنیم.

ضرورت توجه به تولید

نیکبخت با بیان اینکه مردم ۲ دسته‌ هستند، یک دسته در حال تولید هستند و یک عده هم می‌خواهند بیایند و تولید کنند، گفت: باید زمینه تولید فراهم شود تا تولیدکنندگان چند برابر تولیدات فعلی خود را داشته باشند و نیاز است در این مسیر موانع را از سر راه تولیدکنندگان برداشته شود.

وزیرجهاد کشاورزی با بیان اینکه برخی از مردم قصد تولید و تمایل به حضور در عرصه تولید دارند و باید موانع را از سر راه آنان برداشته شود و برای مشتاقان نیز فرش قرمز پهن کنیم.

نیکبخت با تاکید بر اینکه باید گذاشت مردم خودشان تولید را مدیریت کنند به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: همه باید برای جهش تولید تلاش کرد.

وی خاطرنشان کرد: مردم و بخش دولتی باید دست به دست هم بدهند تا جهش تولید اتفاق بیفتد و در شهرستان‌های گرمسار و آرادان هم هیچ بن‌بستی وجود ندارد و باید با منابع موجود بازدهی را بالا برد.

وجود ظرفیت خودکفایی در کشاورزی

وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: در خیلی از محصولات ظرفیت رسیدن به خودکفایی وجود دارد و نیاز است در این زمینه دانشگاه‌ها و نخبگان به کمک بیایند و سایر فرصت‌ها را هم در نظر بگیریم تا به کمک هم خودکفایی شکل بگیرد.

وی گفت: ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری بسیاری در بخش شیلات و در بخش گلخانه‌ها وجود دارد و صنایع غذایی برای فرآوری محصولات با ایجاد ارزش افزوده باید به میدان بیایند و باید جلوی خام فروشی و صادرات مواد خام گرفته شود و خلق ثروت و برندسازی و صادرات محقق شود.

منبع:

ايسنا

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]