شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 10141
  • 26 جولای 2023 - 14:45
  • 191 بازدید
  • ۰ دیدگاه

سوغات وزیر قطری کمتر از انتظار بازار ارز بود/ سکه تب کرد

سوغات وزیر قطری کمتر از انتظار بازار ارز بود/ سکه تب کرد
سوغات وزیر قطری کمتر از انتظار بازار ارز بود/ سکه تب کرد

اکوایران: در شرایطی که بازار منتظر نتایج سفرهای مقامات عمان و قطر به ایران بود، مشخص شد که پیشنهادها در سفر وزیر خارجه قطر برای دو طرف راضی کننده نبوده و ارمغان سفر این وزیر میانجی کمتر از انتظار بازار بود.

به گزارش اکوایران، این هفته دلار تهران گوش به زنگ رفت و آمد میانجی های منطقه‌ای بود، در پایان هفته قبل وزیر خارجه عمان به ایران آمد و پس از آن وزیر خارجه قطر مهمان حسین امیرعبداللهیان شد به همین خاطر دلار تهران روند نزولی به خود گرفت.

در ادامه ولی بازار بیشتر منتظر خبرهایی بود که پس از سفر صدایش درمی‌آمد.

پس از خبر چندباره آزادسازی پول های بلوکه شده ایران در عراق، اعلام شد که عراق پول ایران را به بانک کشور ثالث انتقال داده است، متیو‌ میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با تایید خبر انتقال بخشی از پول های ایران به عمان اعلام کرد که عمان پذیرفته است که مدیریت بخشی از منابع آزاد شده ایران در عراق را به عهده داشته باشد، با انتشار این خبر سوغات سفر دوست عمانی برای ایران در بازار ارز روشن شد.

آنطور که بررسی اخبار تا کنون مشخص کرده است به نظر می رسد که آزادی پول های بلوکه شده ایران در کره جنوبی پیش شرط آزادی زندانیان آمریکایی است و پیشتر چند خبرگزاری بین المللی اعلام کرده اند‌ که در صورت آزاد سازی پول های بلوکه شده ایران در کره جنوبی بانک قطری میزبان این منابع خواهد بود.

روز دوشنبه همزمان با آنکه ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه ایران اعلام کرد که آمریکا مجوز انتقال پول ایران از بانک عراقی را صادر کرده گفت: که ایران بر تبادل زندانیان و آزادی شهروندان ایرانی تاکید دارد ولی ایالات متحده اراده لازم برای تبادل زندانیان را ندارد و ایران منتظر اقدام کره جنوبی برای آزادسازی پول های بلوکه شده ایران است.

در چنین شرایطی مشخص شد که پیشنهادها در سفر وزیر خارجه قطر برای دو طرف راضی کننده نبوده و ارمغان سفر این وزیر میانجی کمتر از انتظار بازار بود، در چنین شرایطی با توجه به روند به وجود آمده در اخبار مشخص شد که در مسیر انتقال پول ایران از کره جنوبی دست اندازی قرار گرفته که موجب نوسان قیمت دلار و رشد آن شد، البته در این سفر رییس جمهور ایران به قطر دعوت شد که که پنجره امید را از عملکرد این کشور همسایه زنده نگه می‌دارد و بازار همچنان نسبت به ارتباطان در آینده هشیار خواهد بود.

رشد دلار در سایه نارضایتی

پس از اعلام نارضایتی ایران از اقدامات طرف آمریکایی، قیمت دلار و سکه در روز دوشنبه و سه شنبه افزایشی شد. دلار تهران نیمه کانال ۴۸ هزار تومان را رد کرده و در بالای آن قرار گرفته است حال در چنین شرایطی مهم ترین مقاومت پیشروی دلار در محدوده ۴۹ هزار و ۲۰۰ تومان قرار دارد و نفوذ و شکست این مقاومت به این راحتی ممکن نخواهد بود. در صورت عقبگرد دلار حمایت ۴۸ هزار تومان و پس از آن حمایت ۴۷ هزار و ۷۵۰ تومان برای بازار ارز اهمیت دارد.

سکه تب کرد

قیمت سکه در دو روز یک میلیون تومان افزایش یافت، معامله گران سکه همانطور که در اصلاحات بازار با شیب بیشتری قیمت ها را پایین می آورند در فرصت های افزایشی هم با تب بیشتری معامله می کنند، به همین خاطر قیمت سکه امامی در دو روز یک میلیون تومان بالا رفت. در چنین شرایطی سطح قیمتی ۲۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی دیوار محکم پیش روی سکه است. و حمایت ۲۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان اولین پل حمایتی سکه است.

بروز نشانه های تعادل در بازار سرمایه

هرچند ارزش معاملات خرد در بازار سرمایه به دلیل برگزاری مجامع پایین است ولی به نظر می رسد هیجانات بازار در حال کاهش است و در هنگام بروز تب فروش در لیدر های بازار ، معامله گران با هیجان کمتری معامله می کنند، البته گزارش خوب برخی شرکت ها و حمایت و هشدار های مجلس، رییس قوه قضاییه و تحلیلگران در این محدوده ها هم بی تاثیر در شکل گیری نشانه هایی از تعادل در بازار بی تاثیر نبوده است. شاخص کل در مرز دو میلیون تومانی قرار دارد و صرف نظر از عقبگرد و یا پیشروی شاخص کل، می توان انتظار داشت کم کم برخی از گروه ها و نمادها راه خود را از مابقی بازار جدا کنند .

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
نقره و خودروهای برقی/ نقش فلز نقره در صنعت انرژی‌های تجدیدپذیر! 04 مه 2024

نقره و خودروهای برقی/ نقش فلز نقره در صنعت انرژی‌های تجدیدپذیر!

اکوایران: نوسانات نرخ بهره، تورم و ارزش دلار بر قیمت کوتاه مدت نقره تاثیر می‌گذارد. در میان‌مدت، رشد صنایع مصرف‌کننده نقره و وضعیت تولید جهانی آن از جمله عوامل کلیدی تعیین‌کننده قیمت نقره هستند.

جزئیات جدیدترین حراج سکه در مرکز مبادله 04 مه 2024

جزئیات جدیدترین حراج سکه در مرکز مبادله

​اکوایران: دومین حراج سکه در سال ۱۴۰۳، روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت با عرضه تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی ضرب سال ۱۳۸۶ بانک مرکزی و بدون بسته بندی برگزار می‌شود.

ربع سکه خلاف جریان شنا کرد 03 مه 2024

ربع سکه خلاف جریان شنا کرد

اکوایران: قیمت دلار تهران در هفته جاری با سقوط کار خود را شروع کرد و در برگشت رو به بالا نتوانست از سد مقاومت ۶۳ هزار تومان بگذرد و دوباره فروریخت.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.