شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 12914
  • 02 آگوست 2023 - 9:15
  • 166 بازدید
  • ۰ دیدگاه

رد یک شایعه در نوسان دلار/ بی توجهی بازار به اخبار کاهشی

رد یک شایعه در نوسان دلار/ بی توجهی بازار به اخبار کاهشی
رد یک شایعه در نوسان دلار/ بی توجهی بازار به اخبار کاهشی

اکوایران: بررسی تکنیکالی دلار نشان می دهد که دلار در یک مثلث محصور شده و پس از برخورد به حمایت خط روند صعودی این مثلث به بالا برگشته، در روز نهم به ضلع بالایی مثلث برخورد کرده و در روز سه شنبه مقاومت را با یک کندل بلند بدون سایه شکسته است که خودش یک سیگنال فنی صعودی است‌.

به گزارش اکوایران، همزمان با شروع مرداد دلار به کف حمایت خط روند صعودی خود برخورد کرد ولی در ادامه برآیند اخبار دلار را به بالا پرتاب کرد این اتفاق در حالی برای دلار افتاد که پیش از محرم پیش بینی میشد دلار در بازار رکودی محرم کاهش پیدا کند.

آنچه که در ابتدای مرداد برای دلار دردسرساز شد انتشار آمار نقدینگی کشور و رکوردزنی پایه پولی بود، با انتشار این خبر تحلیلگران به این نتیجه رسیدند که بازار ارز سوخت کافی را دارد تا اگر انتظارات افزایشی شد به مقاومت حمله کند.

در ادامه روزهای گرم مرداد سفر میانجی های عربی از عمان و قطر به ایران نتوانست نرخ دلار را کاهش کند و چون سوغات میانجی های عربی کمتر از انتظارات بازار ارز بود قیمت دلار روند صعودی به خود گرفت، در سفر وزیر خارجه عمان به ایران بار دیگر خبر آزادی پول های ایران در عراق دست به دست شد که خبر سوخته برای بازار ارز بود، بنابر گزارش های بین المللی بانک قطری قرار بود میزبان پول های بلوکه شده ایران در کره جنوبی باشد ولی این اتفاق نیفتاد و همین مسئله دلار را افزایشی کرد، در ادامه خبر شکایت ایران از کره جنوبی برای پرداخت بدهی ایران کار را سخت تر کرد و امیدها را برای وصول زودتر این بدهی ناامید کرد.

در روز دهم مرداد هم در نهایت بازار پرخبر بود، خبر انحلال کانون صرافان التهابات در بازار ارز را افزایش داد به طوری که بازار به جای توجه به تماس تلفنی ابراهیم رییسی رییس‌جمهور کشور با رییس عمان، خبر افزایش فعالیت های نظامی آمریکا در منطقه توسط آسوشیتدپرس را جدی گرفت و به خبر رشد سه برابری صادرات نفت ایران به چین توجه نکرد و در حقیقت بازار ارز بی توجه به اخبار کاهشی در سایه هیجانات افزایشی بالا رفت.

دلار وارد فضای ابری شد

بررسی تکنیکالی دلار نشان می دهد که دلار در یک مثلث محصور شده و پس از برخورد به حمایت خط روند صعودی این مثلث به بالا برگشته، در روز نهم به ضلع بالایی مثلث برخورد کرده و در روز سه شنبه مقاومت را با یک کندل بلند بدون سایه شکسته است که خودش یک سیگنال فنی صعودی است‌. با شکسته شدن خط سیگنال توسط خط مکدی در اندیکاتور مکدی ، سیگنال صعودی این اندیکاتور برای دلار صادر شده و دلار وارد فضای ابر کومو شده است. مقاومت نیمه کانال ۵۰ هزار تومان مهم ترین مقاومت ‌دلار است که شکست آن می تواند مقاومت نیمه کانال ۵۱ هزار تومانی را مهم کند.

رد یک شایعه در نوسانات قیمت ارز

بررسی نمودار درهم نشان می دهد که درهم امارات یک محدوده زون مقاومتی در محدوده ۱۴ هزار تومان را پیش رو دارد. بررسی اخبار و بازار داغ شایعات هم بی تاثیر در رشد قیمت دلار نیست، مدتی است که شایعه افزایش قیمت بنزین دست به دست می شود ولی پس از آن رد می شود.خبری که در پایان روز قبل در این باره مورد توجه بازار قرار گرفت، سخنان محمد باقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی بود که گفته کشور نیازمند تصمیمات سخت و تلخ است و در سال حدود ۱۰۴ میلیارد دلار انرژی هدر می رود، برخی تصور میکنند این صحبت ها می تواند سیگنال افزایش قیمت بنزین باشد که اگر چنین اتفاقی نیفتد دلار ممکن است دوباره کاهشی شود.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
نقره و خودروهای برقی/ نقش فلز نقره در صنعت انرژی‌های تجدیدپذیر! 04 مه 2024

نقره و خودروهای برقی/ نقش فلز نقره در صنعت انرژی‌های تجدیدپذیر!

اکوایران: نوسانات نرخ بهره، تورم و ارزش دلار بر قیمت کوتاه مدت نقره تاثیر می‌گذارد. در میان‌مدت، رشد صنایع مصرف‌کننده نقره و وضعیت تولید جهانی آن از جمله عوامل کلیدی تعیین‌کننده قیمت نقره هستند.

جزئیات جدیدترین حراج سکه در مرکز مبادله 04 مه 2024

جزئیات جدیدترین حراج سکه در مرکز مبادله

​اکوایران: دومین حراج سکه در سال ۱۴۰۳، روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت با عرضه تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی ضرب سال ۱۳۸۶ بانک مرکزی و بدون بسته بندی برگزار می‌شود.

ربع سکه خلاف جریان شنا کرد 03 مه 2024

ربع سکه خلاف جریان شنا کرد

اکوایران: قیمت دلار تهران در هفته جاری با سقوط کار خود را شروع کرد و در برگشت رو به بالا نتوانست از سد مقاومت ۶۳ هزار تومان بگذرد و دوباره فروریخت.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.