شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 12916
  • 02 آگوست 2023 - 9:16
  • 163 بازدید
  • ۰ دیدگاه

دلار در تهران ۵۰ شد در هرات نه

دلار در تهران ۵۰ شد در هرات نه
دلار در تهران ۵۰ شد در هرات نه

دلار در تهران ۵۰ شد در هرات نه/ یک متهم جدید به نوسان قیمت دلار اضافه شد/ فنی‌ها می‌گویند بازار در نقطه حساس قرار دارد/ رفتار بازار ارز در محرم چگونه است؟

اکوایران: معامله‌گران می‌گویند نه از تبادل زندانیان خبری شد و نه از آزادسازی ۲۴ میلیارد دلار، بازار هم از بلاتکلیفی درآمد و در معاملات دوشنبه مرز مقاومتش را شکست. قیمت دلار پس از ۲۳ روز به کانال ۵۰ هزار تومان برگشت. قیمت دلار هرات در روز سه‌شنبه ۴۹ هزار و ۲۰۰ تومان شروع کرد و با افزایش به میانه این کانال رسید. این درحالی بود که قیمت دلار فردایی هرات از نقدی فاصله گرفته و در مرز ۵۰ هزار تومان معامله می‌شد. دلار تهران افزایشش نسبت به هرات بیشتر بود و با ورود به کانال ۵۰ هزار، در این کانال پیش‌روی کرد. قیمت سکه با افزایش ۹۰۰ هزار تومانی تا ۲۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بالا رفت. سکه از سایر بازارها بیشتر رشد داشت و حبابش هم ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان شد. طلای آبشده هم به پشت مرز مقاومت ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسید.

در شب دوشنبه بعد از بسته شدن بازار پشت خطی، تتر تنها بازاری بود که باز بود و به رشد خودش ادامه داد. قیمت تتر در بامداد سه‌شنبه به مرز کانال ۵۰ هزار تومان رسید. تتر در معاملات سه‌شنبه تا ۵۰ هزار و ۵۰۰ تومان بالا رفت. درمجموع می‌شود گفت تمامی بازارها به مرز مقاومتی مهم رسیدند.

در معاملات سه‌شنبه چند خبر برای بازار مهم بود و دست به دست می‌شد. بحث داغ بازار خبر انحلال کانون صرافان توسط بانک مرکزی بود. بانک مرکزی گفته از این به بعد صرافی‌ها مستقیم زیر نظر بانک مرکزی فعالیت خواهند کرد. کانون صرافان هم یک بیانیه داده که بانک مرکزی در خصوص انحلال کانون صرافان و لغو مجمع عادی سالیانه آن وجاهت قانونی ندارد. معامله‌گران دوشنبه شب بعد از منحل شدن مجمع کانون صرافان، معتقد بودند رابطه بانک مرکزی و کانون شکرآب شده است. با اتفاقات سه‌شنبه آن‌ها نسبت به این گزاره کاملا مطمعن شدند. بعد از انحلال کانون، معامله‌گران می‌گفتند بانک مرکزی در روزی که روند صعودی شروع شده با این کارش التهاب بازار را بیشتر کرده است. ایبنا، رسانه بانک مرکزی هم گفته قیمت ارز که مدت زیادی در کانال ۴۰هزار تومان بوده، پس از اعلام انحلال کانون صرافان افزایش یافته است که نشان از احتمال نقش‌آفرینی برخی فعالان حوزه صرافی برای گران کردن ارز دارد. معامله‌گران می‌گفتند بانک مرکزی در تمام نوسان‌ها دنبال مقصر می‌گردد، یک روز دلال‌ها هستند، یک روز کانون، یک روز رسانه‌ها.

خبر دوم درمورد بخشنامه تعطیلی چهارشنبه و پنجشنبه بود. در سایت اتحادیه طلا چیزی درمورد تعطیلی بازار نگفته و فقط خبر کلی تعطیل را منتشر کرده است. بخاطر همین، یکسری‌ها می‌گفتند تعطیل است و یکسری‌ها می‌گفتند نه نیست. معامله‌گران نسبت به خبرهای درگیری کانون و بانک مرکزی و خبر تعطیلی به طعنه می‌گفتند حالا پیدا کن پرتغال‌فروش را. در معاملات سه‌شنبه خبرهای داخلی بیشتر از خبرهای خارجی روی نرخ تاثیر داشتند. دو خبر دیگر هم در بازار دست به دست می‌شد. اولی پایان همکاری ۱۵ ساله چینی‌ها با ایران در میدان یادآوران بود. در این خبر گفته شده چینی‌ها عراق را جایگزین ایران کرده‌اند. خبر دوم از آسوشیتدپرس بود که گفته تجمع نیروهای آمریکایی در خلیج فارس سیگنال جدیدی از تشدید درگیری ایران و آمریکا است.

یکسری از معامله‌گران نسبت به افزایش روز سه‌شنبه می‌گفتند طبق سنوات گذشته در دهه اول محرم کاهش داشتیم و از عاشورا به بعد افزایش شروع می‌شد. اما طبق اطلاعات اکوایران محرم پارسال چنین اتفاقی نیفتاده است. درست است که نرخ دلار اندکی در دهه اول کم‌رمق بوده اما بعد از دهه و عاشورا کاهش بیشتری را تجربه کرده که نشان می‌دهد این گمانه‌زنی با روند پارسال دلار همخانی ندارد. اکثر معامله‌گران معتقدند تا خبر مثبتی نسبت به توافق نیاید، بازار می‌تواند به رشد خودش ادامه بدهد. از نظر آن‌ها زمان شروع مذاکرات مهم‌ترین اتفاق برای بازار است.

فنی‌ها می‌گویند بازار در نقطه بسیار حساسی قرار گرفته که اگر به بالای مرزهای مقاومتی برود و تثبیت بدهد شاهد ادامه روند صعودی خواهیم بود. مرز مقاومتی مهم برای دلار تهران ۵۰ هزار و ۷۰۰ تومان، مقاومت هرات مرز ۵۰ هزار، سکه ۲۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و طلای آبشده ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است. اگر دلار تهران بالای مرز مقاومتی تثبیت ندهد قیمت دلار توانایی کاهش به کانال ۴۹ هزار را دارد و سد کاهش هم سطح حمایت ۵۰ هزار است. یکسری‌ها می‌گفتند گپ چارت در حوالی ۴۹ هزار و ۶۰۰ تومان هنوز پر نشده و قیمت می‌تواند تا این حوالی اصلاح بدهد.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
جزئیات جدیدترین حراج سکه در مرکز مبادله 04 مه 2024

جزئیات جدیدترین حراج سکه در مرکز مبادله

​اکوایران: دومین حراج سکه در سال ۱۴۰۳، روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت با عرضه تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی ضرب سال ۱۳۸۶ بانک مرکزی و بدون بسته بندی برگزار می‌شود.

ربع سکه خلاف جریان شنا کرد 03 مه 2024

ربع سکه خلاف جریان شنا کرد

اکوایران: قیمت دلار تهران در هفته جاری با سقوط کار خود را شروع کرد و در برگشت رو به بالا نتوانست از سد مقاومت ۶۳ هزار تومان بگذرد و دوباره فروریخت.

اثر آتش‌بس بر بازارها/ بازدهی کدام سکه در یکسال گذشته منفی بوده؟ 02 مه 2024

اثر آتش‌بس بر بازارها/ بازدهی کدام سکه در یکسال گذشته منفی بوده؟

اکوایران: جنگ غزه ریسک در خاورمیانه را افزایش داد و افزایش سطح ریسک تا حدودی اثر خود را بر بازار ارز و سرمایه گذاشت. با قوت گرفتن احتمال آتش‌بس اکوایران در این گزارش اثر آتش‌بس در جنگ را بر بازارها بررسی می‌کند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.