جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 132088
  • 17 سپتامبر 2024 - 22:34
  • 14 بازدید
  • ۰ دیدگاه

چرا بازارهای سهام می‌توانند باعث سقوط قیمت بیت‌کوین شوند؟‌

چرا بازارهای سهام می‌توانند باعث سقوط قیمت بیت‌کوین شوند؟‌
چرا بازارهای سهام می‌توانند باعث سقوط قیمت بیت‌کوین شوند؟‌

اکوایران: بیت‌کوین و اس‌اندپی ۵۰۰ همبستگی بالایی دارند. در همین حال، بازارهای سهام ایالات متحده یک روز قبل از کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو به بالاترین حد خود نزدیک می‌شوند.

به گزارش اکوایران، قیمت بیت‌کوین پس از ثبت رکورد جدید اس‌اندپی ۵۰۰، طی امروز سه‌شنبه (۲۷ شهریور) از سطح ۶۱ هزار دلار عبور کرد. هر دو بازار در آستانه نوسان قبل از نشست کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) هستند که نرخ‌های بهره در آمریکا را کاهش خواهد داد.

به نوشته کوین تلگراف، از نظر تاریخی، کاهش نرخ‌های بهره باعث افت کوتاه‌مدت اس‌اند‌پی ۵۰۰ شده است، به‌طوری که ۶۰ درصد از موارد از سال ۱۹۸۴ نشان‌دهنده بازدهی منفی در یک دوره یک‌ماهه است. معامله‌گران انتظار کاهش نیم درصدی نرخ بهره را دارند، اما حتی کاهش ۰/۲۵ درصدی نیز می‌تواند باعث افت شدید بازار سهام شود.

بیت‌کوین و اس‌اندپی ۵۰۰ دارای همبستگی قوی هستند و ضریب همبستگی فعلی ۰٫۸۸، نشان می‌دهد که بیت‌کوین ممکن است هرگونه کاهش اس‌اند‌پی ۵۰۰ را دنبال کند. روند نزولی چند ماهه بیت‌کوین نشان می‌دهد که اگر اس‌اند‌پی ۵۰۰ پس از جلسه بازار آزاد فدرال سقوط کند، بیت‌کوین نیز ممکن است با کاهش همراه شود و احتمالا به سطح ۵۴ هزار دلار یا حتی کمتر برسد.

با این حال، علی‌رغم نوسان کوتاه‌مدت احتمالی، چشم‌انداز بلندمدت مثبت است. داده‌ها نشان می‌دهد که اس‌اند‌پی ۵۰۰ معمولا در ۳ تا ۱۲ ماه پس از کاهش نرخ‌های بهره خوب عمل کرده است، تا زمانی که ایالات متحده از رکود جلوگیری کند. با توجه به اینکه خطر رکود در حال حاضر کم است، هم اس‌اند‌پی ۵۰۰ و هم بیت‌کوین می‌توانند در سه‌ماهه چهارم افزایش یابند و سناریوی مثبتی برای بیت‌کوین ایجاد کنند.

تازه‌ترین قیمت بیت‌کوین و اتریوم

بر اساس داده‌های سایت اینوستینگ، قیمت بیت‌کوین در روز سه‌شنبه (۲۷ شهریور) از ۵۷ هزار و ۶۳۰ دلار تا ۶۱ هزار و ۳۰۹ دلار نوسان داشته است. این رمزارز در ساعت ۱۹:۵۱ به وقت ایران، ۶۱ هزار و ۳۹ دلار معامله شده است. تغییر قیمت بیت‌کوین در ۲۴ ساعت گذشته مثبت بوده و قیمت آن حدود ۳ هزار و ۲۰۰ دلار افزایش یافته است.

ارزش معاملات بزرگ‌ترین ارز دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۳۴/۸۸ میلیارد دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته قبل، حدود ۸ درصد رشد داشته است.

همچنین قیمت اتریوم در همین روز از ۲ هزار و ۲۶۴ دلار تا ۲ هزار و ۳۹۲ دلار نوسان داشته است. این رمزارز در ساعت ۱۹:۵۱ به وقت ایران، ۲ هزار ۳۷۹ دلار معامله شده است. ارزش معاملات دومین ارز دیجیتال جهان از نظر ارزش بازار در ۲۴ ساعت گذشته ۱۴/۷۴ میلیارد دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته قبل حدود ۲ درصد افزایش یافته است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
درخشش فلز زرد با چشم انداز ادامه کاهش نرخ بهره آمریکا 19 سپتامبر 2024

درخشش فلز زرد با چشم انداز ادامه کاهش نرخ بهره آمریکا

اکوایران: قیمت جهانی طلا پس از رکورد شکنی در روز گذشته که پس از کاهش نیم واحد درصدی نرخ بهره فدرال رزرو اتفاق افتاد، امروز نیز رشد ۱٫۱ درصدی را ثبت کرد.

بررسی عملکرد بازارها در آخرین ماه تابستان/ بازار طلا بر مدار صعود 19 سپتامبر 2024

بررسی عملکرد بازارها در آخرین ماه تابستان/ بازار طلا بر مدار صعود

اکوایران: در آخرین روز معاملاتی تابستان پرونده معاملات هفتگی و ماهانه شهریور بسته شد. اکوایران در این گزارش تغییرات بازارها در بازه هفته آخر شهریور و بازه ماهانه بررسی می‌کند.

آغاز چرخه تسهیل پولی در ایالات متحده آمریکا: فدرال رزرو نرخ معیار را ۰٫۵ واحد درصد می‌دهد. 19 سپتامبر 2024

آغاز چرخه تسهیل پولی در ایالات متحده آمریکا: فدرال رزرو نرخ معیار را ۰٫۵ واحد درصد می‌دهد.

اکوایران: «کمیته بازار باز فدرال» امروز اعلام کرد که اطمینان بیشتری نسبت به تورم کشور بدست آورده است و نرخ‌ها بهره معیار را ۰٫۵ واحد درصد کاهش خواهد داد

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.