جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 132723
  • 20 سپتامبر 2024 - 16:34
  • 9 بازدید
  • ۰ دیدگاه

رکوردشکنی دوباره طلا به پشتوانه کاهش نرخ بهره در آمریکا

رکوردشکنی دوباره طلا به پشتوانه کاهش نرخ بهره در آمریکا
رکوردشکنی دوباره طلا به پشتوانه کاهش نرخ بهره در آمریکا

اکوایران: قیمت طلا توانسته از مرز ۲۶۰۰ دلار عبور و یک رکورد قیمتی جدید ثبت کند. کاهش نرخ بهره در آمریکا و ادامه نااطمینانی‌های ژئوپولیتیکی از عوامل رشد قیمت فلز زرد به حساب می‌آیند.

به گزارش اکوایران، قیمت‌های طلا در روز جمعه (۳۰ شهریور) رکورد تازه‌ای را ثبت کردند و طبق داده‌های سایت اینوستینگ، قیمت لحظه‌ای فلز زرد طی امروز و تا ساعت ۱۴:۲۵ به وقت ایران، رکورد ۲۶۱۴ دلار در هر اونس را ثبت کرد.

به نوشته سی‌ان‌بی‌سی، رشد قیمت طلا به‌طور گسترده تحت تأثیر تصمیم اخیر بانک مرکزی آمریکا (فدرال رزرو) برای کاهش نرخ بهره بوده است. فدرال رزرو کاهش نیم درصدی نرخ بهره را اعلام کرد و همین امر شرایط را برای یک کاهش بالقوه دیگر از جمله یک کاهش نیم درصدی، فراهم کرده است.  

کایل رودا، تحلیل‌گر بازار مالی در Capital.com، خاطرنشان کرد که «روندهای فعلی برای طلا بسیار مثبت است. اگر این شرایط مطلوب بازار ادامه یابد، قیمت‌ها می‌تواند بین ۲۶۰۰ دلار در هر اونس تا ۲۸۰۰ دلار در هر اونس طی ۱۲ ماه آینده برسد.»

نرخ‌های بهره پایین‌تر در‌ آمریکا، طلا را به یک سرمایه‌گذاری امن جذاب‌تر برای سرمایه‌گذاران تبدیل می‌کند، به‌ویژه در شرایط مربوط به رشد تنش‌های ژئوپولیتیکی. در خاورمیانه، حملات هوایی شدید اسرائیل به جنوب لبنان باعث افزایش تنش‌ها شده است. این نااطمینانی‌های ژئوپولیتیکی باعث افزایش جذابیت طلا به‌عنوان یک دارایی امن می‌شود.

علاوه بر این، چین برای نخستین‌بار از ژانویه ۲۰۲۱ نسبت به واردات طلا از سوئیس خودداری کرد که نشان‌دهنده تغییر در تقاضا از سوی مصرف‌کنندگان اصلی است.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
اتاق پیشنهاد داد: راه نجات سرمایه‌های سرگردان مردم 20 سپتامبر 2024

اتاق پیشنهاد داد: راه نجات سرمایه‌های سرگردان مردم

اکوایران: از نگاه فعالان اقتصادی بخش خصوصی در اتاق تهران صندوق‌های سرمایه‌گذاری طلا در بورس راهی ایمن برای حفاظت از سرمایه‌های سرگردان مردم است.

بررسی عملکرد بازارها در  تابستان و نیمسال اول ۱۴۰۳ 20 سپتامبر 2024

بررسی عملکرد بازارها در تابستان و نیمسال اول ۱۴۰۳

اکوایران: نیمسال اول معاملاتی ۱۴۰۳ به پایان رسیده است و اکوایران در این گزارش بازدهی بازارها در بازه‌های زمانی سه ماهه و شش ماهه بررسی می‌کند.

تحلیل‌گران: بیت‌کوین در مسیر رکوردشکنی قرار دارد 20 سپتامبر 2024

تحلیل‌گران: بیت‌کوین در مسیر رکوردشکنی قرار دارد

اکوایران: با رشد قیمت بیت‌کوین و ورود آن به کانال ۶۳ هزار دلار، کارشناسان اعلام کرده‌اند این ارز دیجیتال می‌تواند به رکوردهای قیمتی جدیدی دست پیدا کند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.