سه شنبه, ۳ مهر , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 133728
  • 24 سپتامبر 2024 - 15:34
  • 10 بازدید
  • ۰ دیدگاه

واردات شمش طلا در ۶ ماه نخست سال ۶ برابر شد

واردات شمش طلا در ۶ ماه نخست سال ۶ برابر شد
واردات شمش طلا در ۶ ماه نخست سال ۶ برابر شد

اکوایران: واردات شمش طلای استاندارد در ۶ ماهه سال جاری به ۴۲.۸ تن رسید.

به گزارش اکوایران؛‌ در ۶ ماهه ابتدایی سال جاری۴۲٫۸ تن شمش طلا از گمرکات کشور ترخیص و وارد کشور شد که این میزان باعث ثبت رکورد جدید در واردات شده است.  در سال گذشته در همین مدت ۷٫۳ تن شمش طلا به ارزش ۴۶۶ میلیون دلار وارد کشور شده بود. این یعنی در ۶ ماه نخست امسال میزان شمش وارد شده به کشور تقریبا ۶ برابر شده است.

داده ها حاکی از آن است که ۹۶٫۸ درصد از وزن شمش طلای وارداتی در سال ۱۴۰۳ از طریق گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) وارد و ترخیص گردیده است گمرکات باشماق، تبریز، مشهد، فرودگاه اصفهان، پیرانشهر و یزد از دیگر گمرکاتی بودند که در ۶ ماهه سال جاری شمش‌ طلا از این گمرکات وارد و ترخیص شده است.

 هیئت دولت در آذرماه سال ۱۴۰۱ مصوب کرد تا تسهیلاتی جهت واردات شمش طلا برقرار شود، پس از این مصوبه، واردات شمش طلا به کشور آغاز شد.

سال گذشته نیز در مجموع، ۲۹ تن و ۹۶۹ کیلوگرم شمش طلا به ارزش یک میلیارد و ۹۳۶ میلیون دلار در سال ۱۴۰۲ از گمرکات کشور ترخیص و وارد کشور شد.

 

 

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
کاهش نرخ بهره بزرگ دیگری از سوی «فد» در راه است؟ 24 سپتامبر 2024

کاهش نرخ بهره بزرگ دیگری از سوی «فد» در راه است؟

اکوایران: سیاستگذاران فدرال رزرو آمریکا با اشاره به فضای تخمینی نرخ بهره سیاستی با «نرخ بهره خنثی» امکان تکرار کاهش بزرگ‌تر نرخ بهره نسبت به میزان متعارف آن را مطرح کردند.

حباب دلاری درهم چه سیگنالی می‌دهد؟ 24 سپتامبر 2024

حباب دلاری درهم چه سیگنالی می‌دهد؟

روز دوشنبه حباب دلاری درهم چاق‌تر شد و به ۶۰۰ تومان رسید. چه اتفاقی در بازار درهم افتاده؟ حباب دلاری درهم چه سیگنالی می‌دهد؟

24 سپتامبر 2024

رییس بانک مرکزی به دبی سفر کرد؟/ معادله درهم و دلار در بازار تهران

در دومین روز پاییز بازار طلا و سکه به صعود خودشان ادامه دادند و بالاخره بازار ارز هم با این روند همکاری کرد.  قیمت سکه به سمت کانال ۴۵ میلیون حرکت کرد، قیمت طلای آبشده از میانه کانال ۱۶ میلیون عبور کرد، قیمت درهم به ۱۶ هزار و ۴۰۰ تومان رسید و قیمت دلار هرات […]

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.