چهارشنبه, ۴ مهر , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 133829
  • 24 سپتامبر 2024 - 21:33
  • 5 بازدید
  • ۰ دیدگاه

ماه عسل طلا در سال ۲۰۲۴ ادامه دارد: فتح قله‌ها یکی پس از دیگری

ماه عسل طلا در سال ۲۰۲۴ ادامه دارد: فتح قله‌ها یکی پس از دیگری
ماه عسل طلا در سال ۲۰۲۴ ادامه دارد: فتح قله‌ها یکی پس از دیگری

اکوایران: قیمت طلا طی امروز به یک رکورد قیمتی جدید رسید و این فلز گران‌بها در مسیر ثبت بهترین سال خود پس از ۲۰۱۰ قرار گرفته است.

به گزارش اکوایران، بانک‌های اصلی جهان انتظار دارند روند قیمتی طلا که با رکوردشکنی‌های پیاپی همراه است، در سال ۲۰۲۵ نیز ادامه پیدا کند. علت این پیش‌بینی به ادامه سرمایه‌های ورودی قابل توجه به صندوق‌های قابل معامله طلا (ETF) و انتظارات از کاهش‌های بیشتر نرخ‌های بهره از سوی بانک‌های مرکزی بزرگ جهان از جمله فدرال رزرو برمی‌گردد.

به نوشته رویترز، تحلیل‌گران جی‌پی مورگان در یادداشتی در روز دوشنبه اعلام کردند: «تقاضای فیزیکی قوی از سوی چین و بانک‌های مرکزی از قیمت طلا در دو سال گذشته حمایت کرده، اما سرمایه‌گذاران و به‌ویژه صندوق‌های قابل معامله‌ی فلز زرد، همچنان کلید افزایش پایدار قیمت در چرخه کاهش آتی فدرال رزرو هستند.»

طلای بدون بهره در سال جاری میلادی توانسته ۵۷۰ دلار در هر اونس یا دست‌کم ۲۷ درصد به ارزش خود اضافه کند؛ اتفاقی که باعث شده فلز زرد در مسیر ثبت بزرگ‌ترین رشد سالانه خود بعد از سال ۲۰۱۰ قرار بگیرد و خود را به عنوان یکی از برترین دارایی‌های ۲۰۲۴ از نظر عملکرد معرفی کند.

طلا طی امروز سه‌شنبه (۳ مهر) نیز به یک رکورد قیمتی جدید دست پیدا کرد و به سطح ۲۶۵۰ دلار در هر اونس رسید. این فلز گران‌بها در سال ۲۰۲۴ به دفعات رکوردهای قیمتی جدید ثبت کرده است.

تحلیلگران UBS در یادداشتی در ماه گذشته گفتند: «علی‌رغم رسیدن به اوج‌های متعدد در سال جاری و عملکرد بهتر از شاخص‌های اصلی سهام، ما معتقدیم طلا فضای بیشتری برای عملکرد مطلوب در ۶ تا ۱۲ ماه آینده دارد که یکی از علت‌های اصلی آن به احیای جریان‌های ورودی بزرگ به صندوق‌های قابل معامله طلا مربوط می‌شود که از آوریل ۲۰۲۲ وضعیت جالبی نداشتند و اکنون یک روند مثبت را در پیش گرفته‌اند.

فدرال رزرو در هفته گذشته روند کاهش نرخ بهره را آغاز کرد و نرخ‌ها را به میزان نیم درصد کاهش داد و یک کاهش مشابه دیگر را تا پایان سال و کاهش ۱ درصدی در سال ۲۰۲۵ را پیش‌بینی کرده است.

در زمانی که نرخ‌های بهره در سطح پایین قرار دارند و تنش‌های ژئوپولیتیکی در جریان است، فلز زرد به گزینه‌ سرمایه‌گذاری مورد ترجیح تبدیل می‌شود.

کارشناسان همچنین اعلام کرده‌اند انتخابات آتی ریاست‌جمهوری در آمریکا نیز می‌تواند قیمت‌های طلا را افزایش دهد، چراکه نوسان بالقوه بازار ممکن است باعث شود سرمایه‌گذاران به سوی طلا که یک دارایی امن است، هجوم ببرند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
نظر مثبت بازارها به «محرک‌های چینی»: سهام صعود کرد، طلا رکورد زد 24 سپتامبر 2024

نظر مثبت بازارها به «محرک‌های چینی»: سهام صعود کرد، طلا رکورد زد

اکوایران: معرفی بسته محرک‌های پولی از سوی چین که با هدف تقویت اقتصاد این کشور انجام شد میل سرمایه‌گذاران جهانی برای ریسک را افزایش داد، و افزایش سهام در اروپا، آمریکا و چین و تقویت قیمت نفت و طلا را در بازارهای جهانی به دنبال داشت.

بورس و دلار سبز شدند/ صندوق‌های طلا رکورد زدند 24 سپتامبر 2024

بورس و دلار سبز شدند/ صندوق‌های طلا رکورد زدند

اکوایران: امروز ورود پول حقیقی به بازار سهام و حق تقدم افزایش یافت و صندوق‌های طلا رکورد تازه‌ای را ثبت کردند.

واردات شمش طلا در ۶ ماه نخست سال ۶ برابر شد 24 سپتامبر 2024

واردات شمش طلا در ۶ ماه نخست سال ۶ برابر شد

اکوایران: واردات شمش طلای استاندارد در ۶ ماهه سال جاری به ۴۲.۸ تن رسید.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.