استارت ریزشی بورس در آغاز برگ ریزان + نقشه بازار
استارت ریزشی بورس در آغاز برگ ریزان + نقشه بازار

بورس در معاملات ۱ مهر ماه ۱۴۰۲ با ریزش ۲۸۵۱ واحدی به کار خود خاتمه داد. شاخص کل در پایان معاملات امروز روی کانال ۲ میلیون و ۱۱۸ واحدی قرار گرفت.

معاملات بورس با ریزش محدودی در ابتدای هفته آغاز به کار کرد.در ادامه شاخص کل به ریزش ادامه داد و در نهایت سهم بیشتری از نمادهای بورسی موجود در بازار را به رنگ سبز درآورد.

بورس معاملات روز شنبه را در وضعیت صعودی آغاز کرد در ادامه این حجم از رشد کاهشی شد، طوریکه در میانه بازار به رشد نزدیک به ۱ هزار واحدی رسید. نمادهای بورسی حکشتی، فارس، شپنا، شستا، شبندر، شتران و فملی تاثیرات مثبت و منفی موجب ریزش نسبی شاخص کل شدند. براساس نظر کارشناسان روند بازار پتانسیل رشد را دارد و تک سهم‌هایی از هر گروه قابلیت صعود بیشتر را دارند.

نمای پایانی نقشه بازار بورس ۱ مهر ۱۴۰۲

نقشه-بازار

شاخص هم وزن بورس امروز در نخستین ساعت معاملات با ریزش نسبی روبه‌رو شد در ادامه نیز  روند  ریزش کاهش یافت تا با ریزش ۱۰ واحدی به ۷۲۱ هزار و ۷۸۹ واحدی رضایت دهد.

شاخص-کل

در پایان معاملات بازار امروز شاخص کل در نهایت با ریزش بالای ۲ هزار واحد به کار خود پایان داد. ارزش بازار در پایان معاملات امروز ۷۴,۳۹۴,۸۴۱.۱۸۲ میلیارد ریال، ارزش معاملات ۴۲,۹۵۵.۶۶۵ میلیارد ریال و حجم معاملات ۸.۶۷۸ میلیارد سهم است.

نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل فرابورس در معاملات امروز آریا، خاور، هرمز، وسپهر، خدیزل، صبا و شگویا هستند.

نمادهای-بورسی

خبرهای مهم بورسی در ۱ مهر ۱۴۰۲

️شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه، ۲۲۲امین صکوک را با مجموع تامین مالی ۱۹۲ همت منتشر کرد.

براساس آمار بانک مرکزی رشد اقتصادی با نفت و بدون نفت کشور در فصل اول سال ۱۴۰۱ به ترتیب معادل ۱.۹ و ۱.۷ درصد بوده است که مقایسه آن با تحولات اقتصادی ۳ ماهه نخست امسال حاکی از رشد ۳ برابری اقتصادی در بهار امسال نسبت به سال قبل است.

معاون وزیر نیرو: امسال برای نخستین بار، رشد مصرف برق صنایع از بخش خانگی بیشتر شد.

رئیس کل بانک مرکزی: براساس صورت‌های مالی شرکت‌های بورسی که ۶۰ درصد ارزش محصول کارگاه‌های بزرگ صنعتی را نشان می‌دهد، رشد تولید در تیرماه ۶.۷ درصد و مردادماه ۹.۲ درصد بوده است.

مسیر احیا و تقویت اعتماد به بازار سرمایه

مهدی فریور، مدیرعامل کارگزاری آسمان گفت: در چند سال اخیر، با توجه به حجم عرضه‌‎های اولیه‌، ورود سهم‌های اصل ۴۴ و سهام عدالت و همچنین شرایط اقتصادی ویژه‌ای که نیاز به حفظ قدرت خرید را برای عموم مردم ضروری کرده است، میزان نفوذ و شناختی که عموم جامعه از بازار سرمایه پیدا کرده اند روز به روز بیشتر شده و این بازار در نگاه عموم جامعه یک گزینه جدی برای سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود.مسیر احیا و تقویت اعتماد به بازار سرمایه، ایجاد چشم‌انداز شفاف و افزایش پیش‌بینی پذیری اقتصادی است.

اطلاعیه‌ فرابورس در خصوص عدم اعمال حجم مبنا در برخی نمادهای معاملاتی بازار اول و دوم و بازار پایه

از روز دوشنبه ١٤٠٢/٧/٣، حجم مبنا برای نمادهای وآفر، شپلی، تپکو، تکیمیا، بمولد و دماوند اعمال نخواهد شد.

اطلاعیه در خصوص لزوم معرفی بازارگردان برای ناشران ثبت شده و پذیرش نشده

طبق اطلاعیه فرابورس، ناشرانی که حداقل یکی از شرایط ذیل را داشته باشند، ملزم به معرفی بازارگردان هستند.

١_شرکت‌ها با ارزش بازار بیش از ٥٨ هزار میلیارد ریال

٢_شرکت‌ها با بیش از ٥٠ هزار سهامدار

٣_شرکت‌ها با موضوع فعالیت بانک، بیمه و تامین سرمایه

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]