چهارشنبه, ۱۱ مهر , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 136216
  • 02 اکتبر 2024 - 15:34
  • 8 بازدید
  • ۰ دیدگاه

بازار طلا و سکه در شوک حمله موشکی ایران به اسرائیل

بازار طلا و سکه در شوک حمله موشکی ایران به اسرائیل
بازار طلا و سکه در شوک حمله موشکی ایران به اسرائیل

قیمت طلا و سکه امروز هم با افزایش قیمت همراه شد. اما حمله موشکی ایران به اسرائیل چه تاثیری بر این بازار دارد؟

به گزارش اکوایران،طلا و سکه طی روزهای اخیر تحت تاثیر تنش‌های منطقه روند نوسانی را پشت سر گذاشت. اما امروز باتوجه به حمله شب گذشته ایران به اسرائیل،‌ بازار دوباره شاهد رشد قیمت طلا و سکه بود. براساس اعلام سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران،‌ طلای ۱۸ عیار امروز، ۱۱ مهر ۱۴۰۳ با افزایش ۸۳ هزار تومانی نسبت به دیروز همراه شد و به کانال چهار میلیون تومانی صعود کرد. بر این اساس؛ طلای ۱۸ عیار اکنون با نرخ چهار میلیون و ۲۸ هزار و ۲۰۰ تومان در بازار کشور عرضه می‌شود. طلای ۲۴ عیار هم امروز ۱۱۰ هزار تومان گران شد و به قیمت پنج میلیون و ۳۷۰ هزار تومان رسید.

بازار سکه هم از رشد قیمت‌ها بی‌نصیب نماند و هر دو سکه طرح قدیم و جدید وارد کانال جدید قیمتی شدند. سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران نوشته است که سکه طرح جدید  ۶۵۰ هزار تومان نسبت به دیروز افزایش قیمت داشت و به کانال بالاتر صعود کرد. این سکه هم‌اکنون به نرخ ۴۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است. سکه طرح قدیم هم با ۴۰۰ هزار تومان رشد مواجه شد و حال در نرخ ۴۲ میلیون تومان به بازار عرضه می‌شود.  

طلای جهانی هم امروز با افزایش هفت دلاری همراه بود و امروز با نرخ ۲۶۴۷ دلار در بازارهای جهانی در نوسان است. 

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه ۱۱ مهر ۱۴۰۳

ابراهیم محمد ولی، کارشناس و فعال بازار طلا و سکه در گفتگو با اکوایران درباره تاثیر حمله موشکی شب گذشته ایران بر بازار طلا و سکه گفت:«تجربه نشان می‌دهد اینگونه تنش‌ها مستقیما بر بازار طلای جهانی و در ادامه بر بازار داخلی تاثیر خواهد گذاشت. بنابراین بیش از این طلا با افزایش قیمت مواجه خواهد شد.»

او ادامه داد:«اگر این تنش‌ها ادامه‌دار شود، قیمت‌ها افزایشی می‌شوند. البته این اتفاقات باعث می‌شود که رکود بر بازار حاکم شود.»

این کارشناس بازار طلا و سکه تاکید کرد:« در مساله رکود بازار یک نکته وجود دارد. در این میان باید اشاره کرد که در شرایط خاص ممکن است افرادی نقدینگی خود را به سمت این بازارها روانه و به طلا و سکه تبدیل کنند،‌ اما این خرید و فروش‌ها بسیار اندک خواهد بود و تاثیری بر رکود بازار نخواهد داشت.»

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
جهش طلای جهانی با حمله موشکی ایران به اسرائیل 02 اکتبر 2024

جهش طلای جهانی با حمله موشکی ایران به اسرائیل

اکوایران: به دنبال بالا گرفتن تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه، قیمت طلا با رشد ۱ درصدی همراه شده است.

02 اکتبر 2024

یک ایده در حوزه بلاکچین چگونه اجرایی می‌شود؟

در نوزدهمین رویداد هفتگی سکه‌خوانی که به موضوع “توکنومی” اختصاص داشت، پرهام لیلیان – کارشناس و متخصص بلاکچین و توکنومیکس-  اینگونه سوالات را گام اول برای اجرای یک ایده در دنیای بلاکچین عنوان کرد. لیلان در ادامه با بیان مثالی از حوزه تخصص خود به بررسی بیشتر این موضوع پرداخت. نسخه کامل در سایت  ✅ […]

شرایط مهم برای فروش طلا / رویت کارت ملی الزامی شد 02 اکتبر 2024

شرایط مهم برای فروش طلا / رویت کارت ملی الزامی شد

اکوایران: اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا اعلام کرد واحدهای صنفی موظف به صدور فاکتور معتبر رسمی و همچنین رویت کارت ملی خریداران، هستند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.