یکشنبه, ۱۵ مهر , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 137023
  • 05 اکتبر 2024 - 21:34
  • 6 بازدید
  • ۰ دیدگاه

بزرگ‌‌ترین راز ارزهای دیجیتال در آستانه فاش شدن: در آوردن ساتوشی ناکاموتو از سایه

بزرگ‌‌ترین راز ارزهای دیجیتال در آستانه فاش شدن: در آوردن ساتوشی ناکاموتو از سایه
بزرگ‌‌ترین راز ارزهای دیجیتال در آستانه فاش شدن: در آوردن ساتوشی ناکاموتو از سایه

اکوایران: شبکه آمریکایی HBO اعلام کرده به‌زودی یک مستند جدید پخش خواهد کرد که در آن هویت ساتوشی ناکاموتو، خالق بیت‌کوین، فاش خواهد شد.

به گزارش اکویران، مستند جدید شبکه آمریکایی HBO با عنوان «پول الکتریکی: راز بیت‌کوین» در جامعه ارزهای دیجیتال شایعاتی درباره هویت واقعی خالق بیت‌کوین، ساتوشی ناکاموتو، به وجود آورده است. بسیاری اکنون بر این باورند که ممکن است رمزنگار فقید، لن ساسمن، به‌عنوان ناکاموتو معرفی شود.

به نوشته کوین تلگراف، موضوع این مستند که توسط کالن هوبک تولید شده، ردیابی شخصی است که ناپدید شده است و به‌نوعی به جست‌وجو برای یافتن ناکاموتو اشاره دارد. اگرچه تریلر این مستند مشخص نمی‌کند که چه کسی به عنوان خالق بیت‌کوین معرفی خواهد شد، بسیاری ساسمن را به‌عنوان گزینه اصلی در نظر گرفته‌اند و پس از او شخصیت‌های دیگری مانند هال فینی و آدام بک را نام برده‌اند.

ساسمن، یک رمزنگار بسیار محترم و عضو جامعه سایفرپانک، روی پروژه‌های مهمی مانند Pretty Good Privacy (PGP) کار کرده و استارتاپ «اوسوگاتو» را تأسیس کرده است. او همچنین همکاری نزدیکی با هال فینی – نخستین فردی که یک تراکنش بیت‌کوین را از ناکاموتو دریافت کرد – داشته که به شایعات دامن زده است.

تخصص ساسمن در فناوری ریمیلر – که پیش‌درآمدی بر شبکه همتا به همتای بیت‌کوین است – و تلاش‌های او برای حل مشکل خطای بیزانسی – یک مسئله حیاتی در سیستم‌های غیرمتمرکز – این موضوع را تقویت می‌کند که ممکن است او نقشی در ایجاد بیت‌کوین داشته باشد.

حامیان این نظریه همچنین به زمان مرگ ساسمن در جولای ۲۰۱۱ که تنها دو ماه پس از آخرین ایمیل ناکاموتو به جامعه بیت‌کوین بود و همچنین موقعیت جغرافیایی او در بلژیک در زمان توسعه بیت‌کوین اشاره می‌کنند که با سبک نوشتاری انگلیسی-بریتانیایی موجود در پست‌های ناکاموتو همخوانی دارد.

با وجود این شایعات، همسر ساسمن، مریدیت پترسون، به‌طور علنی بیان کرده که او اعتقادی ندارد که همسرش ناکاموتو بوده است. اما با افزایش کنجکاوی‌ها در مورد این مستند، جهان کریپتو منتظر افشاگری‌های بیشتری است.

تازه‌ترین قیمت بیت‌کوین و اتریوم

بر اساس داده‌های سایت اینوستینگ، قیمت بیت‌کوین در روز شنبه (۱۴ مهر) از ۶۱ هزار و ۷۰۵ دلار تا ۶۲ هزار و ۳۶۶ دلار نوسان داشته است. این رمزارز در ساعت ۱۹:۰۸ به وقت ایران، ۶۲ هزار و ۱۷۲ دلار معامله شده است. تغییر قیمت بیت‌کوین در ۲۴ ساعت مثبت بوده و این رمزارز با رشد حدود ۳۰۰ دلاری همراه بوده است.

ارزش معاملات بزرگ‌ترین ارز دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۱۸/۶۷ میلیارد دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته قبل حدود ۵ درصد کاهش داشته است.

همچنین قیمت اتریوم در همین روز از ۲ هزار و ۳۹۳ دلار تا ۲ هزار و ۴۲۷ دلار نوسان داشته است. این رمزارز در ساعت ۱۹:۰۹ به وقت ایران، ۲ هزار ۴۱۲ دلار معامله شده است. تغییر قیمت اتریوم در ۲۴ ساعت گذشته منفی بوده و این رمزارز با افت حدود ۴ دلاری مواجه شده است.

ارزش معاملات دومین ارز دیجیتال جهان از نظر ارزش بازار در ۲۴ ساعت گذشته ۱۱/۳۸ میلیارد دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته قبل حدود ۹ درصد کاهش یافته است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
دلیل نوسان بالای دلار چیست؟/ مزیت نقدشوندگی بورس در خطر است 05 اکتبر 2024

دلیل نوسان بالای دلار چیست؟/ مزیت نقدشوندگی بورس در خطر است

اکوایران: دیدبان در این گزارش وضعیت بازارهای داخلی در روز جاری را بررسی می‌کند و باتوجه به اهمیت اونس جهانی طلا در بازار داخلی، رفتار آن را در پایان هفته بازارهای جهانی مورد بررسی قرار می‌دهد.

05 اکتبر 2024

فرمان دلاری به فرزین

بازار ارز و سکه در روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه نوسان رفت و برگشتی سنگینی داشت. تحلیلگران معتقدند همچنان فاند این روزهای بازار تنش‌های منطقه است و بازار با حساسیت بالا، نسبت به این اخبار واکنش نشان می‌دهد. تحلیلگران تصور می‌کنند بازار مثل خیابان‌های زمستان لغزنده شده و هر لحظه امکان لغزش وجود دارد. آن‌ها […]

چرا هفته جاری برای طلا و سکه مهم است؟ 05 اکتبر 2024

چرا هفته جاری برای طلا و سکه مهم است؟

قیمت طلا و سکه هفته جدید را با کاهش قیمت آغاز کرد. اما اگر در این هفته افزایش قیمت ادامه نداشته باشد، دوره جدیدی برای این بازار آغاز می‌شود.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.