دوشنبه, ۱۶ مهر , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 137484
  • 07 اکتبر 2024 - 15:33
  • 13 بازدید
  • ۰ دیدگاه

سکه پیشتاز بازار شد/ معاملات طلا پرریسک می‌شود؟

سکه پیشتاز بازار شد/ معاملات طلا پرریسک می‌شود؟
سکه پیشتاز بازار شد/ معاملات طلا پرریسک می‌شود؟

قیمت طلا و سکه در هفته جدید نوسانات محدودی را تجربه می‌کند.

به گزارش اکوایران، قیمت طلا و سکه در هفته جدید کار خود را با نوسانات محدود آغاز کرد. براساس اعلام سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران،‌ طلای ۱۸ عیار امروز، ۱۶ مهر ۱۴۰۳ که هفته گذشته به کانال چهار میلیون تومانی صعود کرده بود،‌ امروز با افزایشی ۷۵ هزار تومانی کار خود را آغاز کرد و حال با نرخ چهار میلیون و ۱۴۷ هزار تومان در بازار کشور عرضه می‌شود. طلای ۲۴ عیار هم امروز ۸۱ هزار تومان گران شد و به قیمت پنج میلیون و ۵۲۸ هزار تومان رسید.

سکه اما رشد بیشتری را در مقابل طلا تجربه کرد. بر این اساس سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران نوشت، سکه طرح جدید که در هفته گذشته سقف‌شکنی کرد،‌ امروز ۱۰۰ هزار تومان گران شد و به نرخ ۴۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسیده است. سکه طرح قدیم هم با ۷۰۰ هزار تومان رشد مواجه شد و حال در نرخ ۴۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به بازار عرضه می‌شود.  

طلای جهانی هم با ریزشی ۱۱ دلاری نسبت به آخرین روز کاری در هفته گذشته بازارهای جهانی،‌ هفته خود را در نرخ ۲۶۴۳ دلار آغاز کرد.   

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه ۱۶ مهر ۱۴۰۳

مجتبی دیبا، کارشناس بازارهای مالی،‌ در گفتگو با اکوایران گفت:«انس جهانی کماکان در محدوده مشخص گرفتار شده است و برای خارج از این محدوده نیازمند شکستن این محدوده‌هاست تا ریتم حرکتی درنهایت شکل بگیرد.جریان اقتصاد ایالات متحده مبنی بر کاهش متوالی‌تر نرخ بهره در ادامه سال،‌ این سیگنال را به بازارهای جهانی مخابره می‌کند که شرایط برای اصلاح انس فراهم می‌شود. البته این موضوع در شرایطی رخ می‌دهد که خطر جنگ کمرنگ باشد.»

او ادامه داد:«سکه درحال حاضر در منطقه‌ای معامله‌ می‌شود که شرایط خوبی برای ورودهای پرریسک سرمایه فراهم نمی‌کند. تاکید می‌شود خریدها به صورت پله‌ای و با محاسبه صورت بگیرد.»

حراج‌های طلای مرکز مبادله طلا و ارز کشور

طبق اعلام مرکز مبادله ایران، دیروز، یک‌شنبه ۱۵ مهرماه ۱۴۰۳، پنجاه و ششمین جلسه حراج شمش طلا در مرکز ملادله ارز و طلای ایران برگزار شد که از مجموع ۱۴۲ کیلوگرم شمش طلای استاندارد عرضه شده در حراج‌های عمده و خرد تالار معاملات طلای این مرکز، ۱۴۰ کیلوگرم شمش با میانگین قیمت پنج میلیارد و ۴۳۴ میلیون تومان به ازای هر شمش طلای استاندارد از سوی متقاضیان معامله و خریداری شد.

 بیستمین جلسه حراج سکه طلا امروز، دوشنبه ۱۶ مهرماه ۱۴۰۳، از طریق سامانه معاملات مرکز مبادله ارز و طلای ایران به نشانی market.ice.ir برگزار می‌شود و دارایی موضوع حراج، تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی ضرب سال ۱۳۸۶ بانک مرکزی و بدون بسته بندی است و کلیه اشخاص حقیقی با تابعیت ایرانی بالای ۱۸ سال می‌توانند در این حراج شرکت کنند.

 حداکثر حجم سفارش و خرید برای هر متقاضی مجموعا ۵ قطعه سکه است. به نحوی که می‌توان ۵ قطعه ربع سکه یا ۵ قطعه نیم سکه یا ۵ قطعه تمام سکه، و یا ترکیبی از هر سه شامل تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه باشد که جمع هر سه باهم نباید بیش از ۵ قطعه باشد. 

این در حالی است که مرکز مبادله ایران اعلام کرده که با توجه به استقبال گسترده مردم از حراج سکه در این مرکز تصمیم دارد تعداد جلسات حراج سکه را جهت تامین نیاز متقاضیان افزایش دهد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
گزارش تورم آمریکا در مرکز توجه سرمایه‌گذاران: رشد قیمت‌ها هنوز زنده است؟ 07 اکتبر 2024

گزارش تورم آمریکا در مرکز توجه سرمایه‌گذاران: رشد قیمت‌ها هنوز زنده است؟

اکوایران: برخی تحلیلگران معتقدند که تورم آمریکا هنوز نمرده است! از اینرو، باوجود چرخش تمرکز فدرال رزرو به سمت بازار کار، ارقام تورم همچنان در مرکز توجه سرمایه گذاران قرار دارد.

کدام بازار پناهگاه پول است کدام بازار ترمینال؟ 07 اکتبر 2024

کدام بازار پناهگاه پول است کدام بازار ترمینال؟

پیش‌کسوت‌های بازار به سرمایه‌گذاران علامت احتیاط نشان می‌دهند. در فضای هیجانی کدام بازار پناهگاه پول است کدام بازار ترمینال؟

07 اکتبر 2024

حباب سکه ده میلیونی شد

همچنان فضای بازار با فاند عدم قطعیت‌های منطقه‌ای نوسانی دنبال شد. بازار طلا و سکه از بازار ارز در نبود قیمت انس طلای جهانی، سوخت افزایش گرفت و حتی نوسان بالاتری را به ثبت رساند.  قیمت سکه در روز یکشنبه با نوسان بازارها همراه بود و یک کانال بالاتر رفت. قیمت سکه امامی در روز […]

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.