چهارشنبه, ۱۸ مهر , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 137798
  • 08 اکتبر 2024 - 21:33
  • 6 بازدید
  • ۰ دیدگاه

اقدام بحرین در راه‌اندازی «صندوق سرمایه‌گذاری بیت‌کوین» با یک مزیت ویژه

اقدام بحرین در راه‌اندازی «صندوق سرمایه‌گذاری بیت‌کوین» با یک مزیت ویژه
اقدام بحرین در راه‌اندازی «صندوق سرمایه‌گذاری بیت‌کوین» با یک مزیت ویژه

اکوایران: صندوق سرمایه‌گذاری بیت‌کوین برای سرمایه‌گذاران بزرگ در نظر گرفته شده است و راهی برای بهره‌مندی از افزایش بالقوه قیمت بیت‌کوین تا حد معینی را فراهم می‌کند. اگر قیمت بیت‌کوین کاهش یابد، سرمایه‌گذاران هیچ پولی را از دست نخواهند داد.

به گزارش اکوایران، بانک ملی بحرین نخستین صندوق سرمایه‌گذاری بیت‌کوین خود را راه‌اندازی کرد که مخصوص سرمایه‌گذاران نهادی در شورای همکاری خلیج فارس است.

به نوشته کوین تلگراف، این شورا شامل کشورهای بحرین، کویت، عمان، قطر، عربستان سعودی و امارات متحده عربی می‌شود. این صندوق با همکاری «آرپ دیجیتال»، یک شرکت دارایی دیجیتال، توسعه یافته است.

صندوق سرمایه‌گذاری بیت‌کوین به سرمایه‌گذاران امکان می‌دهد تا با یک سقف مشخص و با پوشش کامل در برابر ضرر، از افزایش قیمت بیت‌کوین بهره‌مند شوند.

عبدالله کنو، مدیرعامل مشترک «آرپ دیجیتال»، می‌گوید این صندوق روشی امن و حساب‌شده برای سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین با استفاده از تخصص هر دو شرکت «آرپ دیجیتال» و «بانک ملی بحرین» برای ایجاد یک محصول با ساختار مناسب، فراهم می‌کند.

بحرین به دلیل تلاش‌هایش برای ایجاد یک محیط دوستدار ارزهای دیجیتال، با قوانین شفاف که از تعادل میان حمایت از مصرف‌کننده و تجاری‌سازی بهره می‌برد، شرکت‌های بیشتری در حوزه دارایی‌های دیجیتال را به خود جذب کرده است. بازیگران اصلی مانند «کریپتو.کام»، «بایننس» و «بیت‌اویسیس» هم‌اکنون برای فعالیت در این کشور مجوز دریافت کرده‌اند.

امارات متحده عربی نیز در حال پیشبرد مقررات ارزهای دیجیتال خود است. در سال ۲۰۲۳، مرجع تنظیم مقررات دارایی‌های مجازی (VARA) دبی، دستورالعمل‌های جامعی را برای شرکت‌های وب ۳ و ارائه‌دهندگان خدمات دارایی مجازی (VASP) منتشر کرد.

گزارشی از چین‌الیسیس نشان می‌دهد منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا بین جولای ۲۰۲۳ تا ژوئن ۲۰۲۴ میلادی، ۷/۵ درصد از حجم تراکنش‌های جهانی ارز دیجیتال را به خود اختصاص داده است که در آن سرمایه‌گذاران نهادی نقش غالب را داشته‌اند. صرافی‌های متمرکز همچنان روش اصلی برای تراکنش‌های ارز دیجیتال در این منطقه هستند، هرچند پلتفرم‌های غیرمتمرکز نیز در امارات متحده عربی و عربستان سعودی توجهات را به خود جلب کرده‌اند.

تازه‌ترین قیمت بیت‌کوین و اتریوم

بر اساس داده‌های سایت اینوستینگ، قیمت بیت‌کوین در روز سه‌شنبه (۱۷ مهر) از ۶۱ هزار و ۹۱۴ دلار تا ۶۳ هزار و ۱۹۶ دلار نوسان داشته است. این رمزارز در ساعت ۲۰:۵۰ به وقت ایران، ۶۲ هزار و ۲۳۴ دلار معامله شده است. تغییر قیمت بیت‌کوین در ۲۴ ساعت گذشته منفی بوده و این رمزارز با افت حدود هزار و ۵۰۰ دلاری همراه شده است.

ارزش معاملات بزرگ‌ترین ارز دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۳۰/۷۹ میلیارد دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته قبل تغییر چندانی نداشته است.

همچنین قیمت اتریوم در همین روز از ۲ هزار و ۴۰۳ دلار تا ۲ هزار و ۴۵۲ دلار نوسان داشته است. این رمزارز در ساعت ۲۰:۵۰ به وقت ایران، ۲ هزار ۴۳۲ دلار معامله شده است. تغییر قیمت اتریوم در ۲۴ ساعت گذشته منفی بوده و این رمزارز با کاهش حدود ۴۵ دلاری روبه‌رو شده است.

ارزش معاملات دومین ارز دیجیتال جهان از نظر ارزش بازار در ۲۴ ساعت گذشته ۱۵/۰۹ میلیارد دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته قبل حدود ۲ درصد کاهش یافته است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
واردات برای بانک مرکزی چقدر آب خورده است؟ 08 اکتبر 2024

واردات برای بانک مرکزی چقدر آب خورده است؟

اکوایران: آمارها حاکی از آن است که بالاترین میزان تخصیص ارز وارداتی به کالاهای تجاری و بازرگانی تعلق گرفته است.

ورق در بازار ارز برگشت/ معامله‌گران امروز کدام بازار را انتخاب کردند؟ 08 اکتبر 2024

ورق در بازار ارز برگشت/ معامله‌گران امروز کدام بازار را انتخاب کردند؟

اکوایران:امروز در بازار ارز ورق برگشت و قیمت‌ها کاهشی شد.

طلای جهانی در سرازیری سقوط 08 اکتبر 2024

طلای جهانی در سرازیری سقوط

اکوایران: با از میان رفتن احتمال کاهش بزرگ نرخ بهره توسط بانک مرکزی آمریکا، قیمت فلز زرد همچنان به روند کاهشی خود ادامه می‌دهد.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.