۱۷ سایت مجاز و غیرمجاز فروش بلیت هواپیما مسدود شدند
۱۷ سایت مجاز و غیرمجاز فروش بلیت هواپیما مسدود شدند

معاون دادستان تهران گفت: تعداد سایت های غیرمجاز بلیت هواپیما ۳ برابر تعداد سایت های مجاز است و ۱۷ سایت مجاز و غیرمجاز سودجو تاکنون مسدود شده اند.

به گزارش بازار، عباس فرزادنیا، در گردهمایی مدیران ستادی و فرودگاه‌های کشور که در فرودگاه بین المللی هاشمی نژاد مشهد برگزار شد، اظهار کرد: بازار زیرزمینی و مافیایی در زمینه فروش بلیت به‌ویژه ایام اربعین حسینی شکل گرفته است که در این راستا اقدام وزیر راه و شهرسازی نسبت به ممنوعیت فروش بلیت چارتری شجاعانه بود.

وی با بیان اینکه تعداد سایت‌های غیرمجاز فروش بلیت هواپیما ۳ برابر سایت‌های مجاز است، گفت: ۱۷ سایت مجاز و غیرمجاز سودجو تاکنون مسدود شده اند.

فرزادنیا ادامه داد: ۴۹ سایت فروش بلیت را بررسی و ۴۹ درگاه مالی و مدیران آن‌ها نیز شناسایی شدند. طی این مدت ۴ درگاه مالی مسدود شده است.

معاون دادستان تهران درباره برخی سودجویی ها در فروش بلیت هواپیما گفت: در مبارزه با سایت‌های سودجو و منفعت‌طلب فروش بلیت هواپیما، ایرلاین‌ها نیز باید بابت فروش غیرقانونی بلیت‌ها پاسخگو باشند چراکه نظارت بر فروش بلیت‌ها برعهده ایرلاین‌ها است.

در بخشی از این جلسه، مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها گفت: در عملیات انتقال زائران اربعین باید از تجربه سال‌های اخیر نهایت بهره را ببریم.

رضا نخجوانی افزود: در عملیات انتقال زائران امام حسین(ع)، سقف تعداد زائران مشخص نیست. از هفته‌های گذشته جلسات ستاد اربعین در وزارتخانه و شرکت فرودگاه‌ها آغاز شده است اما امروز به صورت رسمی این ستاد آغاز به کار می کند.

فرمانده پلیس فرودگاه‌ها نیز گفت: پلیس در مقوله‌های مختلف، فعالیت‌های تخصصی و مهمی دارد که از آن‌ جمله می‌توان به ایجاد قرارگاه تاکتیکی ویژه مناسبت‌های مهم نظیر اربعین حسینی اشاره کرد.

سردار محسن عقیلی خاطرنشان کرد: برای فرودگاه‌های هدف که عملیات اربعین را انجام می‌دهند، پیش‌بینی تجهیزات لازم صورت گیرد و در این راستا پلیس فرودگاه‌ها، با قوت تمام، فرودگاه‌های هدف در عملیات اربعین را به‌صورت کامل پوشش خواهد داد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]