افزایش قیمت سولانا به ۱۵۰ دلار / گروک پیش بینی کرد
افزایش قیمت سولانا به ۱۵۰ دلار / گروک پیش بینی کرد

سولانا در زمان نگارش این خبر، ۹۲.۴۴ دلار قیمت دارد؛ لذا پیش‌بینی‌های سولانا به معنی رشد ۶۶ درصدی یا کاهش ۳۳ درصدی قیمت است. با این حال، گروک تصریح کرد که این پیش‌بینی‌ها ممکن است محقق نشوند.

ارز دیجیتال سولانا (Solana) یک بلاک چین رمز ارزی پشتیبانی کننده از قراردادهای هوشمند و برنامه های غیر متمرکز می باشد که از طریق اثبات سهام با کمترین موانع ورودی به دنبال به حداکثر رساندن بازدهی و کارایی شبکه خود می باشد. پردازش در این شبکه به صورت ۵۰ الی ۶۵ هزار تراکنش در ثانیه و با محدودیت بیش از ۷۰,۰۰۰ تراکنش صورت می گیرد. این شبکه بدون کاهش امنیت و تمرکز زدایی، به دنبال افزایش مقیاس پذیری می باشد و قصد دارد با پشتیبانی از نرم افزارهای بلاک چینی با سرعت بالا، در سطح بین المللی اقدام کند. این ارز دیجیتال از امنیت زیاد و اپلیکیشن های غیرمتمرکز برخوردار است. سولانا با توجه به بهره مندی از الگوریتم اثبات زمان می تواند برای افزایش سرعت بلاک چین، گذر زمان را به سادگی و به صورت کد، وارد دفتر کل کند.

ارز دیجیتال سولانا به عنوان یک بلاک چین منفرد در مقایسه با شبکه بیت کوین، با ۷ تراکنش بر ثانیه، در شبکه اتریوم با ۱۵ تراکنش بر ثانیه و بر خلاف پروژه های دیگر مثل Polkadot، می باشد.

ویژگی های پروژه سولانا

شبکه بلاک چین سولانا دارای یک توکن بومی و اختصاصی به نام SOL می باشد که از الگوریتم اثبات سهام استفاده می کند و به کاربرانی که از آن نگهداری می کنند، پاداش اهدا می کند. در این شبکه تمامی کارمزدهای پرداختی که به واسطه SOL ارزیابی و محاسبه می شود با هدف افزایش امنیت، پس از دریافت سوزانده می شوند. در نتیجه ساپلای کل در طی زمان کاهش می یابد.

بنیانگذار ارز دیجیتال سولانا

در سال ۲۰۱۷، آناتولی یاکووِنکو (Anatoly Yakovenko)، با همکاری گرگ فیتزجرالد آزمایشگاه های سولانا را تاسیس کردند. آناتولی یاکووِنکو که در کوالکام سابقه کاری درخشانی داشته است، با کمک همکارهای سابق خود در کوالکام، پروتکل سولانا و توکن SOL را به صورت عمومی در سال ۲۰۲۰ به انتشار درآورد.

پیش بینی آینده سولانا

عملکرد قابل توجه سولانا (SOL) در سال ۲۰۲۳، توجهات را به این ارز دیجیتال جلب کرده است. در همین راستا، سایت فینبولد (Finbold) به سراغ چت‌بات گروک (Grok) که توسط شرکت xAI و تحت سرپرستی ایلان ماسک توسعه یافته، رفته و مسیر آینده حرکت قیمت این ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۴ را جویا شده است.

شایان ذکر است که ارزش کل دارایی‌های قفل شده (TVL) در بلاکچین سولانا افزایش یافته که نشان‌دهنده افزایش اعتماد کاربران است.

شرکت‌های زیادی وجوه خود را در این بلاکچین سرمایه‌گذاری کرده‌اند که به پذیرش بیشتر آن، کمک فراوانی می‌کند. این موفقیت را می‌توان به بهبود اصول بنیادین سولانا، مانند افزایش حجم تراکنش‌ها و کارمزدهای پایین نسبت داد.

چت‌بات گروک در بهترین سناریو انتظار دارد که سولانا تا پایان سال ۲۰۲۴ بین ۱۲۵ تا ۱۵۰ دلار قیمت داشته باشد.

این چت‌بات عنوان کرد: چنین افزایش قیمتی به دلیل محبوبیت روزافزون شبکه سولانا و پتانسیل پیشرفت‌ آن دور از ذهن نیست.

همچنین در حالت بدبینانه، قیمت این ارز دیجیتال به محدوده ۶۰ تا ۸۰ دلار کاهش خواهد یافت.

به گفته چت‌بات گروک، ریسک‌ها و عدم قطعیت‌های بالقوه در بازار ارزهای دیجیتال، مانند تغییرات نظارتی یا کاهش رشد کلی بازار منجر به رسیدن قیمت به این سطوح خواهد شد.

سولانا در زمان نگارش این خبر، ۹۲.۴۴ دلار قیمت دارد؛ لذا پیش‌بینی‌های سولانا به معنی رشد ۶۶ درصدی یا کاهش ۳۳ درصدی قیمت است. با این حال، گروک تصریح کرد که این پیش‌بینی‌ها ممکن است محقق نشوند.

این پیش‌بینی‌ها بر اساس اطلاعات موجود و روند بازار است؛ بنابراین، سرمایه‌گذاران باید قبل از هر اقدامی تحقیق کنند و با احتیاط گام بردارند.

منبع:

رمزارز نیوز

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]