جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 138209
  • 10 اکتبر 2024 - 9:33
  • 27 بازدید
  • ۰ دیدگاه

الگوی دلار در روزهای پنجشنبه

الگوی دلار در روزهای پنجشنبه
الگوی دلار در روزهای پنجشنبه

همه در بازار هشدار می‌دهند یکسری می‌گویند نخرید که ریسک سوخت شدن در سقف بالاست، یکسری می‌گویند نخرید چون هیچی معلوم نیست امکان داره گیر کنید. الگوی روز پنجشنبه چیست؟

معامله‌گران می‌گویند عدم قطعیت‌ها موجب شده تا بازار باز هم نسبت به اخبار واکنش هیجانی نشان دهد. در روز چهارشنبه با اینکه بازار در معاملات روزانه بی‌رمق دنبال شد اما در پشت خط دوباره با اخبار ریسک‌های سیاسی هیجانی شد و به سمت مرزهای بالا حرکت کرد.

قیمت دلار هرات روز چهارشنبه‌ را در ۶۲ هزار و ۶۵۰ تومان شروع کرد و با روند مثبت قیمت درهم نوسان داد. قیمت دلار هرات در میانه روز تا ۶۲ هزار و ۸۵۰ تومان بالا رفت اما نتوانست از آن عبور کند. در نهایت قیمت دلار هرات در ۶۲ هزار و ۸۰۰ تومان بسته شد. قیمت دلار هرات در معاملات پشت خطی با نوسان وارد کانال ۶۳ هزار تومان شد.

قیمت درهم امارات که در این هفته نتوانسته بالای ۱۷ هزار و ۳۰۰ تومان تثبیت قیمتی بدهد در روز چهارشنبه با نوسان به این مرز رسید. قیمت درهم روز چهارشنبه را با گپ مثبت ۴۰ تومانی در ۱۷ هزار و ۲۸۰ تومان بازگشایی کرد و در میانه روز به ۱۷ هزار و ۳۰۰ تومان رسید. در نیمه دوم قیمت درهم نوسان رفت و برگشتی داشت و دوباره به ۱۷ هزار و ۳۰۰ تومان رسید. حباب دلاری درهم همچنان در حوالی ۷۰۰ تومان قرار دارد که عدد قابل توجهی است.

قیمت دلار در تهران هم مثل هرات بود و در معاملات روزانه بی‌رمق دنبال شد. قیمت دلار تهران بین ۶۲ هزار و ۷۵۰ تومان تا ۶۲ هزار و ۹۰۰ تومان نوسان داد و در زیر کانال ۶۳ هزار تومان به کار خودش پایان داد.

نکته بازار ارز تهران شنیده‌ها درمورد بسته شدن گروه معاملاتی بازار ارز بود. در بازار شنیده می‌شد گروه اصلی معاملاتی اسکناس نقدی در تهران تحت پیگرد قضایی قرار گرفته و بسته شده است. البته فعالان بازار مدعی بودند گروه دیگری سریعا جایگزین شد. این گروه اینطور کار می‌کرد که هر فرد، سفارش خرید یا فروشی که داشت با قیمت و محل می‌گذاشت و کسی تقاضای آن سفارش بود با آن می‌بست و معامله انجام می‌شد.

بازار طلا و سکه روز چهارشنبه را به دلیل ریزش انس طلا با گپ منفی شروع کردند. قیمت سکه با گپ منفی ۲۰۰ هزار تومانی در ۴۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بازگشایی کرد و در نیمه اول معاملات در همین نرخ ثابت ماند. اما در نیمه دوم بازار سکه تحت تاثیر روند درهم قرار گرفت و با نوسان به نرخ بسته شده روز سه‌شنبه یعنی ۴۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسید. با این نوسان سکه و ریزش انس طلا، حباب سکه امامی با افزایش یک درصدی به ۲۵ درصد رسید.

قیمت طلای آبشده چهارشنبه را در ۱۷ میلیون و ۵۳۷ هزار تومان آغاز کرد و در همین پله نوسان رنجی داشت. طلای آبشده بین ریزش انس طلا و روند قیمت درهم بلاتکلیف شد و در همین پله نوسان داد و در ۱۷ میلیون و ۵۲۹ هزار تومان به کار خودش پایان داد.

تحلیلگران هشدار احتیاط در بازار طلا را می‌دهند. از منظر آن‌ها در سطح حمایت ۱۷ میلیون و ۴۲۰ هزار تومان خریدار وجود دارد و در ۱۷ میلیون و ۷۲۰ هزار تومان فروشنده وارد بازار می‌شود. از این رو این دو مرز فعلا برای بازار مهم است، البته که اگر تنش‌ها در منطقه در بازار اثرگذار نباشد.

فعالان بازار با توجه به رسیدن به آخر هفته به یک الگو در روز پنجشنبه رسیدند. آن‌ها با توجه به سابقه نوسان سه هفته‌ای بازار در روز انتهایی هفته می‌گفتند در روز پنجشنبه امکان نوسان در بازار زیاد می‌شود چرا که ریسک روز تعطیل را بازار به جان می‌خرد.

مواضع برخی نمایندگان مجلس درمورد FATF  مورد توجه بازار قرار گرفته بود. نماینده اهواز در روز چهارشنبه گفته با رفتن دولت به سمت پذیرش  FATF  آدرس غلط به مردم ندهیم. معامله‌گران می‌گویند این روزها همه دنبال آدرس هستند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
اختلاف فاحش جریان پول حقیقی در بازار سهام و صندوق‌‌های طلا 17 اکتبر 2024

اختلاف فاحش جریان پول حقیقی در بازار سهام و صندوق‌‌های طلا

اکوایران: در بازار دیروز چرت قیمت‌ها در بازار ارز و طلا پاره شد و قیمت‌ها صعودی شدند. دلار و سکه کانال عوض کردند سکه وارد کانال پنجاه میلیون تومانی شد و دلار هم در کانال ۶۳ هزار تومانی معامله شد با این وجود حباب سکه و درهم در خلاف جهت یکدیگر حرکت کردند.

از ابتدای سال جاری افزایش اونس جهانی و رشد دلار شرایط مطلوب ‌تری را برای معامله گران طلا فراهم کرده است. در این مدت حقیقی ها در صندوق‌های طلا و بازار سهام چگونه رفتار کردند؟

حرکت خلاف جهت دلار و بورس در این هفته 17 اکتبر 2024

حرکت خلاف جهت دلار و بورس در این هفته

اکوایران: در این هفته بورس تهران نزولی شد ولی چرت دلار تهران در پایان هفته پاره شد.

طلای جهانی باز هم رکورد زد! 17 اکتبر 2024

طلای جهانی باز هم رکورد زد!

اکوایران: طلا به واسطه‌ نااطمینانی‌های مربوط به انتخابات آمریکا و تنش‌های ژئوپلیتیکی، طی امروز پنجشنبه به رکورد قیمتی جدیدی دست پیدا کرد.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.