یکشنبه, ۶ آبان , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 142979
  • 27 اکتبر 2024 - 21:34
  • 6 بازدید
  • ۰ دیدگاه

آغاز کنترل روسیه بر عملیات استخراج بیت‌کوین

آغاز کنترل روسیه بر عملیات استخراج بیت‌کوین
آغاز کنترل روسیه بر عملیات استخراج بیت‌کوین

اکوایران: قانون جدیدی که در روسیه اجرا خواهد شد، اختیارات دولت برای کنترل فعالیت‌های مرتبط با رمزارز نظیر استخراج بیت‌کوین را گسترش می‌دهد.

به گزارش اکوایران، دولت روسیه با تصویب قانون جدیدی که گردش ارزهای دیجیتال را تنظیم می‌کند، به کنترل فعالیت‌های استخراج بیت‌کوین و ارزهای دیجیتال پرداخته است. به گزارش خبرگزاری روسی TASS در روز شنبه، این قانون از اول نوامبر اجرایی خواهد شد و به دولت روسیه اجازه می‌دهد استخراج ارزهای دیجیتال را در مناطق یا نواحی خاص ممنوع کند.

به نوشته کریپتو بریفینگ، این قانون شرایطی را که بر اساس آن‌ها می‌توان چنین ممنوعیت‌هایی را اعمال کرد، مشخص کرده است. طبق این قوانین جدید، دولت می‌تواند فعالیت‌های اپراتورهای زیرساخت‌های استخراج را کنترل کند. این اقدام به‌عنوان تغییر از تعهدات قبلی به حق رسمی جدیدی شناخته شده است.

قانون جدید همچنین دامنه دسترسی به آدرس‌های شناسه ارزهای دیجیتال را گسترش می‌دهد. در حالیکه این دسترسی قبلا به سرویس فدرال نظارت مالی محدود بود، اکنون همه نهادهای اجرایی فدرال، از جمله آژانس‌های تحقیق و بازجویی، این قابلیت را دارند.

این قانون به افراد اجازه می‌دهد بدون ثبت‌نام به استخراج بپردازند، به شرطی که از حد مشخصی از مصرف برق عبور نکنند، اما کسب‌وکارها باید برای استخراج قانونی ثبت‌نام کنند.

اداره مالیات فدرال مسئول ثبت‌نام استخراج‌کنندگان خواهد بود که قبلا توسط وزارت توسعه دیجیتال مدیریت می‌شد. در صورت تخلفات مکرر در طی یک سال، اداره مالیات فدرال می‌تواند شرکت‌ها را از فهرست استخراج‌کنندگان حذف کرده و آن‌ها را از ارائه خدمات به نهادهای ثبت‌نشده یا لغو ثبت‌شده منع کند.

این تحول پس از آن صورت می‌گیرد که روسیه اوایل امسال استخراج ارزهای دیجیتال را قانونی کرده بود. این قانون به شرکت‌های حقوقی روسی اجازه می‌دهد در فعالیت‌های استخراج بزرگ‌مقیاس ارزهای دیجیتال مشارکت کنند. عموم مردم نیز می‌توانند بدون ثبت‌نام به استخراج بپردازند، به شرطی که به محدودیت‌های خاص مصرف برق پایبند باشند.

تازه‌ترین قیمت بیت‌کوین و اتریوم

بر اساس داده‌های سایت اینوستینگ، قیمت بیت‌کوین در روز یکشنبه (۶ آبان) از ۶۶ هزار و ۹۲۴ دلار تا ۶۷ هزار و ۸۴۲ دلار نوسان داشته است. این رمزارز در ساعت ۱۹:۵۷ به وقت ایران، ۶۷ هزار و ۸۳۱ دلار معامله شده است. تغییر قیمت بیت‌کوین در ۲۴ ساعت گذشته مثبت بوده و این رمزارز با رشد حدود هزار دلاری همراه شده است.

ارزش معاملات بزرگ‌ترین ارز دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۱۴/۷۰ میلیارد دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته قبل حدود ۱ درصد کاهش یافته است.

همچنین قیمت اتریوم در همین روز از ۲ هزار و ۴۶۵ دلار تا ۲ هزار و ۵۰۵ دلار نوسان داشته است. این رمزارز در ساعت ۱۹:۵۸ به وقت ایران، ۲ هزار ۴۹۶ دلار معامله شده است. تغییر قیمت اتریوم در ۲۴ ساعت گذشته مثبت بوده و این رمزارز با رشد حدود ۴۰ دلاری روبه‌رو شده است.

ارزش معاملات دومین ارز دیجیتال جهان از نظر ارزش بازار در ۲۴ ساعت گذشته ۹/۶۹ میلیارد دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته قبل حدود ۷ درصد کاهش یافته است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
رکوردشکنی معکوس حباب اقلام سکه 27 اکتبر 2024

رکوردشکنی معکوس حباب اقلام سکه

اکوایران: اصلاح قابل توجه بازار ارز در تعطیلی بازارهای جهانی باعث شده تا اقلام کوچکتر سکه کمترین حباب خود از ابتدای سال جاری را ثبت کنند.

تازه‌ترین نظرسنجی کیتکو درباره پیش‌بینی روند طلای جهانی 27 اکتبر 2024

تازه‌ترین نظرسنجی کیتکو درباره پیش‌بینی روند طلای جهانی

اکوایران: در تازه‌ترین نظرسنجی کیتکو از قیمت طلا، عمده کارشناسان و معامله‌گران خرد معتقدند که قیمت فلز زرد در هفته معاملاتی جدید با افزایش همراه می‌شود.

کف مهم طلا 27 اکتبر 2024

کف مهم طلا

پس از حمله اسرائیل به ایران، بازار ارز و طلا با افت شدید و از دست رفتن چندین کانال قیمتی مواجه شد. تفاوت ریزش امروز با حمله به پایگاه شکاری اصفهان چیست؟

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.