جمعه, ۲۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 42877
  • 16 نوامبر 2023 - 14:12
  • 123 بازدید
  • ۰ دیدگاه

صعود سکه با اهرم طلا

صعود سکه با اهرم طلا
صعود سکه با اهرم طلا

اکوایران: تکنیکال کارها می‌گویند در شرایط کنونی سکه امامی مرز مقاومتی ۲۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و پس از آن مقاومت ۲۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان را پیش روی خود دارد. از سوی دیگر مرز حمایتی ۲۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برای سکه‌بازان مهم است که اگر شکسته شود احتمال عقب‌نشینی تا نیمه کانال ۲۸ میلیون تومان محتمل خواهد بود.

به گزارش اکوایران، بازار جهانی طلا در  دو روز گذشته شاهد افزایش قیمت اونس طلا بوده است. در حالی که چند روز قبل قیمت اونس طلا تا مرز ۱۹۳۶ دلار پایین آمده بود، از روز سه‌شنبه سرعت صعود قیمت طلا شتاب گرفت. دیروز  قیمت این فلز زردرنگ تا ۱۹۷۴ دلار رشد کرد اما در نهایت بر روی با ۱۹۶۳ دلار قرار گرفت. در همین راستا، رشد ارزش انس طلا در روز چهارشنبه موجب تقویت سکه و طلا شد. بازار سکه امامی با اهرم افزایش اونس رشد کرد و به کاهش دلار بی‌تفاوت ماند.

قیمت سکه امامی که روز قبل با ۲۸ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان معامله شده بود امروز وارد کانال ۲۹ میلیون تومان شد و تا ۲۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بالا رفت؛ اما ظهر دیروز در حدود ۲۹ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان به فروش رسید. البته در واپسین ساعات معاملات نقدی قیمت هر قطعه سکه امانی در مرز ۲۹ میلیون تومان معامله شد. در پشت‌خط چهارشنبه شب هم کتر کسی تمایل به خرید و فروش سکه داشت و فلز گران بهای داهلی نسبت به روز چهارشنبه رنج شد.

همچنین در حال حاضر طلای آب‌شده در محدوده ۱۰ میلیون و ۴۶۰ هزارتومان تا ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان گرفتار شده‌است و بسته به آنکه از کدام طرف خارج شود می‌تواند در همان جهت حرکت کند.

این رشد قیمت درحالی است که در دو روز اخیر دوباره خبر آزادسازی پول‌های بلوکه ایران در عراق در بازار ارز و سکه داغ شده است. طبق ادعای پایگاه خبری واشنگتن‌فری‌بیکن آمریکا اعلام کرده است که با دسترسی ایران به ۱۰ میلیارد دلار از منابع مالی خود در عراق و انتقال منابع به عمان و اروپا موافقت می‌کند.

بر اساس این گزارش دولت بایدن به عراق اجازه می‌دهد تا پول برق صادراتی ایران را به حساب‌های بانکی متعلق به ایران در اروپا و عمان منتقل کند. همچنین برخی از رسانه‌ها هم‌زمان با سفر حسین امیر عبداللهیان به ژنو مدعی بودند که مذاکرات مستقیم ایران و آمریکا آغاز شده است. ادعایی که از سوی شبکه المیادین تکذیب شد. این رسانه اعلام کرده که گزارش‌های منتشر شده در برخی رسانه‌ها مبنی بر انجام مذاکرات مستقیم میان طرف‌های ایرانی و آمریکایی در ژنو صحت ندارد.

تکنیکال کارها می‌گویند در شرایط کنونی سکه امامی مرز مقاومتی ۲۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و پس از آن مقاومت ۲۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان را پیش‌روی خود دارد. از سوی دیگر مرز حمایتی ۲۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برای سکه‌بازان مهم است که اگر شکسته شود احتمال عقب‌نشینی تا نیمه کانال ۲۸ میلیون تومان محتمل خواهد بود.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
09 مه 2024

چاپ اسکناس ۱۰ هزار پزویی در آرژانتین چه معنایی دارد؟

به گزارش اکوایران، اقتصاد آرژانتین مدت‌هاست که شرایط بحرانی دارد. سال گذشته، خاویر میلی به ریاست‌جمهوری در این اقتصاد آمریکای لاتین دست پیدا کرد. فردی لیبرتارین که اقتصادی بحران‌زده را به ارث برد. میلی وعده داد که اقتصاد را درمان کند. از زمانی‌که او به قدرت رسیده تا کنون، تورم سالانه رکوردشکنی کرده است، اما […]

سیگنال مالیاتی به صندوق‌های طلا 09 مه 2024

سیگنال مالیاتی به صندوق‌های طلا

اکوایران: قیمت‌ سکه و طلا در رکود است. ارزش معاملات صندوق‌های طلا کاهش چشمگیری یافته ولی ورود پول حقیقی به صندوق‌های طلا قابل توجه و ادامه‌دار است. به نظر می‌رسد وضع مالیات بر طلا و تعطیلی تعدادی از طلافروشی‌ها دلیل ورود پول حقیقی به صندوق‌های طلا باشد.

09 مه 2024

کفِ بورس رویت شد؟

قیمت ارز و سکه در همان کانالی که هفته قبل بسته شده بود این هفته‌ را به پایان رساند. قیمت دلار هرات در ۶۰ هزار و ۴۵۰ تومان، قیمت سکه در ۴۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و قیمت طلا در ۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان بسته شدند که همگی نسبت به ابتدای هفته […]

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.