پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 16804
  • 15 آگوست 2023 - 9:12
  • 164 بازدید
  • ۰ دیدگاه

قیمت دلار در گپ چارت‌ها چه سرنوشتی پیدا می‌کند؟

قیمت دلار در گپ چارت‌ها چه سرنوشتی پیدا می‌کند؟
قیمت دلار در گپ چارت‌ها چه سرنوشتی پیدا می‌کند؟

حباب سکه به شش میلیون کاهش یافت/ بازار ارز خبر قطع خوراک پتروشیمی‌ها را خیلی جدی رصد می کند/ بازار هرات در سالگرد پیروزی طالبان تعطیل است/ قیمت دلار در گپ چارت‌ها چه سرنوشتی پیدا می‌کند؟

اکوایران: دلار برای دومین روز پیاپی بعد از خبر خوش آزادسازی منابع در کره جنوبی در کانال ۴۹ هزار تومان بسته شد.

قیمت دلار هرات در روز دوشنبه در ۴۸ هزار و ۹۵۰ تومان شروع به کار کرد و حتی بالای مرز مقاومتی ۴۹ هزار و ۲۰۰ تومان هم رفت اما نتوانست بالای این سطح بماند. در نهایت قیمت دلار هرات در نرخ روز یکشنبه یعنی ۴۹ هزار و ۵۰ تومان بسته شد. تفاوت بازار هرات با روز یکشنبه این بود که محدوده نوسان دوشنبه بالاتر بود. قیمت سکه در ۲۸ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان تقریبا ثابت بود و در ۲۸ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بسته شد. حباب سکه در روز دوشنبه ۶ میلیونی شد. یکسری از معامله‌گران کاهش انس طلای جهانی را دلیل کاهش قیمت سکه و حبابش می‌دانستند. درهم امارات هم با افزایش ۵۰ تومانی به ۱۳ هزار و ۶۳۰ تومان رسید.

معامله‌گران می‌گویند دلار بین حرکت افزایشی درهم و کاهش سکه مردد مانده و هنوز انتخابش را نکرده است. البته کاهش قیمت دلار از مرز مقاومتی را یکسری‌ها به پایین بودن سکه ربط می‌دادند. این دسته معتقدند سکه لیدر بازار است.

همچنان بحث داغ بازار تبدیل ۷ میلیار دلار دارایی ایران به ۶ میلیارد دلار بود. سوژه دوشنبه آن‌ها در این مورد بود که یکسری از نزدیکان دولت از دست رفتن یک میلیارد دلار از دارایی را به همتی ربط می‌دادند و عده‌ای هم برعکس، پاسخ این اتهام را می‌دادند. همتی، رئیس کل سابق بانک مرکزی هم در یک پست اینستاگرامی به این موضوع پرداخته است. در مجموع ادعای معامله‌گران این بود یک میلیارد دلار از دست رفته و مثل یکسری اتفاق‌های دیگر هیچکس گردن نمی‌گیرد.

یک خبر در بازار دست به دست می‌شد درمورد اینکه خوراک پتروشیمی کاوه هم قطع شد. در این خبر گفته شده ‌بعد از قطع ‎گاز پتروشیمی کیمیای پارس خاورمیانه، در روز دوشنبه خوراک ‎پتروشیمی کاوه هم قطع شد. معامله‌گران از این خبر سیگنال منفی گرفتند.

عده‌ای از معامله‌گران به تحلیل حمله مسلحانه به شاهچراغ و تاثیر آن بر بازار ارز وسکه پرداختند. این دسته با توجه به حمله قبلی که در ۴ آبان ۱۴۰۱ اتفاق افتاد و اینکه قیمت ارز و سکه در آن زمان افزایشی شد می‌گفتند احتمالا این سری هم همان  سناریو تکرار شود. قیمت دلار آن زمان در عرض یک هفته دو هزار تومان بالا رفت و قیمت سکه هم در همین مدت با رشد بیش از یک میلیونی به ۱۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسیده بود. اما درمقابل یکسری‌ها این تحلیل را اشتباه می‌دانستن و می‌گفتند شرایط آن زمان کاملا متفاوت با الان است.

فنی‌ها می‌گویند قیمت‌ها به گپ چارت رسیده‌اند و بالای آن تثبیت ندادند که مهم است. اگر قیمت دلار در روزهای آینده در همین کانال بماند می‌تواند به سمت مقاومت مهمش یعنی ۴۹ هزار و ۵۰۰ تومان برود و در صورت شکست این سطح کلا روند عوض می‌شود. حمایت مهم دلار هم بین ۴۸ هزار و ۶۰۰ تا ۴۸ هزار و ۸۰۰ تومان قرار دارد. یکسری‌ها معتقدند که قیمت بعد از این گپ دوباره بر مدار نزول قرار می‌گیرد و بازارساز هم دنبال خبر قوی برای آن زمان است که به بازار مخابره کند.

نکته معاملات دوشنبه تعطیلی بازار ارز هرات در فرداست. اتحادیه صرافان هرات طی اطلاعیه‌ای اعلام کرده سه‌شنبه مصادف با پیروزی مجاهدین امارت اسلامی در برابر اشغال افغانستان توسط آمریکایی‌ها و متحدینش است و در سالگرد آن روز سه‌شنبه بازار تعطیل است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
در صندوق‌های طلا و‌ درآمد ثابت چه خبر است؟ 02 مه 2024

در صندوق‌های طلا و‌ درآمد ثابت چه خبر است؟

دلار و سکه از مقاومت عقب نشست/ یوروی بازار زیر ریت جهانی معامله شد/ درخواست اصلاح نرخ نیما از رهبری بحث داغ بازار شد/ فنی‌ها می‌گویند بازار در حال پیدا کردن نقطه تعادل هست/ در صندوق‌های طلا و‌ درآمد ثابت چه خبر است؟

رکورد سود خالص شرکت تتر در سه‌ماهه نخست ۲۰۲۴ 02 مه 2024

رکورد سود خالص شرکت تتر در سه‌ماهه نخست ۲۰۲۴

اکوایران: شرکت تتر اعلام کرده سود خالص این شرکت در سه‌ماهه نخست سال جاری میلادی به ۴/۵۲ میلیارد دلار رسیده که یک رکورد برای این شرکت محسوب می‌شود.

02 مه 2024

بده‌بستان صندوق‌های طلا و درآمد ثابت در روزهای اخیر

بازار ارز و سکه از مرزهای مقاومتی عقب نشستند و قیمت دلار، سکه، درهم و طلای آبشده به کانال پایین‌تر برگشتند.  تحرکاتی که در سمت صندوق‌های طلا و صندوق درآمد ثابت در حال رخ دادن هستند  هم این گزاره‌ را تقویت می‌کند که بازار تا هفته بعد جان افزایش ندارد. در طی سه روز گذشته […]

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.