شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 16131
  • 13 آگوست 2023 - 9:23
  • 192 بازدید
  • ۰ دیدگاه

واکنش منفی بازارها به خبر توافق

واکنش منفی بازارها به خبر توافق
واکنش منفی بازارها به خبر توافق

اکوایران:

به گزارش اکوایران، خبر آزادسازی پول های بلوکه شده ایران ، روز شنبه تمام بازارها را سرخپوش کرد؛ از بازار سرمایه تا ارز و سکه و خودرو نسبت به این خبر واکنش منفی نشان دادند و قیمت‌ها در بازار سرمایه تا صف فروش پیش رفتند و در بازار ارز و سکه نیز معامله‌گران کاهشی میدان‌داری کردند.

عقب‌نشینی در بازار ارز و سکه قابل پیش‌بینی بود، چراکه منابع ارزی بلوکه شده ایران آزاد خواهد شد و دسترسی ایران به منابع برای سفارش کالاهای غیر تحریمی، فشار بر منابع محدود ارزی را کاهش می‌دهد و دست بازارساز را برای کنترل بازار ارز بازتر می‌کند. از طرفی از آنجایی که بیشتر شوک‌های افزایشی در بازار ارز در این مدت در اثر تنش‌ها و شوک‌های سیاسی بوده، توافق ایران و آمریکا به معنای خنک شدن آتش تنش‌ها میان ایران و ایالات متحده است که فشارها بر بازار ارز را کاهش می‌دهد. معامله گران افزایشی بازار ارز از این اتفاق پس از بهبود روابط با کشورهای منطقه و بازگشایی سفارت عربستان در ایران، سیگنال کاهش تنش‌ها را دریافت کردند و به همین خاطر قیمت ها در بازار ارز با سیگنال اقتصادی و سیاسی آزادسازی منابع بلوکه شده و تبادل زندانیان نزولی شد.

ساز مخالف حباب درهم

هرچند قیمت‌ها در تمام بازارها نزولی شد ولی حباب درهم در معاملات روز قبل افزایش قابل توجهی داشت، حباب درهم از ابتدای مرداد چنین مقداری را ثبت نکرده است و افزایش حباب آن متضاد انتظارات بازار در روندهای نزولی است. از نظر تکنیکالی محدوده ۱۳۴۴۰ تا ۱۳۴۶۰ تومان محدود با اهمیتی برای درهم بوده است که پیش تر درهم به این محدوده واکنش نشان داده است و رشد حباب درهم در روز گذشته از نظر تکنیکالی می تواند واکنش به این محدوده قیمتی باشد. در شرایط هیجانی نمی توان انتظار داشت بازارها طبق قاعده و منظم عمل کنند ولی بررسی حباب درهم در ادامه می تواند برخی معماها از رفتار معامله گران بازار را باز کند. دلار روز قبل تا حمایت مطرح شده در دیدبان کاهش یافت و در محدوده پیش بینی شده متوقف شد.

شرایط سخت تر برای سکه

سکه روز قبل هم در مسیر کاهش همگام با سایر بازارها عمل کرد و حباب سکه در محدوده ۲۱ درصد قرار گرفت. با توجه به اینکه فعلا انتظارات از بازار ارز صعودی نیست حباب سکه فعلا می تواند در مسیر نزولی قدم بردارد و کاهش قیمت سکه فعلا ادامه دار باشد به همین خاطر اگر سکه مانند دور قبل اصلاح بازار عمل کند بازار سکه می تواند با کاهش بیشتری مواجه شود. سکه حمایت محدوده ۲۷ میلیون و پانصد هزار تومان و پس از آن حمایت روانی ۲۷ میلیون تومان را پیش رو دارد. مهمترین حمایت سکه محدوده ابتدای کانال ۲۶ میلیون تومان است.

واکنش منفی بورس به توافق

در حالیکه انتظار می رفت بازار سرمایه از توافق استقبال کند ولی در روز قبل چنین اتفاقی نیفتاد، شاخص کل منفی شد و افزایش عرضه ها موجب منفی شدن شاخص کل شد. از آنجایی که توافقات انجام شده منابع مالی آزاد شده را به سمت تامین مالی و سرمایه گذاری در کشور هدایت نمی کند بازار سرمایه در اولین مواجهه با خبر آزادسازی نزولی شد و شاخص کل حمایت محدوده یک میلیون و ۹۹۰ هزار واحدی را از دست داد، در چنین شرایطی نزدیک ترین حمایت های شاخص کل در محدوده یک میلیون و ۹۷۰ هزار واحدی و پس از آن در محدوده یک میلیون و ۹۵۰ هزار واحدی قرار دارد. در دورقبلی توافق گروه خودرو و بانک با افزایش استقبال مواجه شدند حال باید در ادامه برسی کرد که این توافق هم می تواند این دو گروه را با افزایش استقبال مواجه کند،‌روز قبل خبر افزایش سرمایه بانک ملت منتشر شد حال اینکه این خبر بتواند از فشار نزولی بازار سرمایه کم کند یا خیر به میزان هیجان سهامداران بستگی دارد.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
نقره و خودروهای برقی/ نقش فلز نقره در صنعت انرژی‌های تجدیدپذیر! 04 مه 2024

نقره و خودروهای برقی/ نقش فلز نقره در صنعت انرژی‌های تجدیدپذیر!

اکوایران: نوسانات نرخ بهره، تورم و ارزش دلار بر قیمت کوتاه مدت نقره تاثیر می‌گذارد. در میان‌مدت، رشد صنایع مصرف‌کننده نقره و وضعیت تولید جهانی آن از جمله عوامل کلیدی تعیین‌کننده قیمت نقره هستند.

جزئیات جدیدترین حراج سکه در مرکز مبادله 04 مه 2024

جزئیات جدیدترین حراج سکه در مرکز مبادله

​اکوایران: دومین حراج سکه در سال ۱۴۰۳، روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت با عرضه تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی ضرب سال ۱۳۸۶ بانک مرکزی و بدون بسته بندی برگزار می‌شود.

ربع سکه خلاف جریان شنا کرد 03 مه 2024

ربع سکه خلاف جریان شنا کرد

اکوایران: قیمت دلار تهران در هفته جاری با سقوط کار خود را شروع کرد و در برگشت رو به بالا نتوانست از سد مقاومت ۶۳ هزار تومان بگذرد و دوباره فروریخت.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.