شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 20594
  • 28 آگوست 2023 - 8:12
  • 163 بازدید
  • ۰ دیدگاه

تناسب دلار و تورم از نگاه معامله‌گران

تناسب دلار و تورم از نگاه معامله‌گران
تناسب دلار و تورم از نگاه معامله‌گران

بازار ارز کندل چکش سبز زد/ تورم مرداد سوژه معامله‌گران شد/ ظاهرا یورو در صرافی‌های رسمی کمیاب شده/ تناسب دلار و تورم در نیمه اول سال چگونه بوده است؟

اکوایران: معامله‌گران می‌گویند قیمت دلار هرات در معاملات شنبه کندل چکش سبز زد و این الگو نشان می‌داد که قیمت دلار نمی‌تواند از کف پایین برود و افزایشی می‌شود. الگوی چکش سبز در چارت بیانگر غلبه قدرت خریداران بر فروشندگان است و به طور واضح‌تر معنای افزایش تقاضا و کاهش عرضه را می‌دهد.

قیمت دلار هرات در روز یکشنبه ۴۸ هزار و ۸۰۰ تومان شروع به کار کرد و در نیمه اول برای شکستن مرز ۴۹ هزار تومان تلاش کرد. بازار ارز هرات در معاملات عصر یکشنبه وارد کانال ۴۹ هزار تومان شد. معامله‌گران می‌گفتند همچنان شاهد پاسکاری قیمت دلار بین کانال ۴۸ و ۴۹ هزار هستیم.

قیمت سکه هم با افزایش به مرز کانال ۲۸ میلیون رسید و بازارش وضعیت اجاره داشت. وضعیت اجاره برای زمانی است که نرخ نقدی امروزی بالاتر از فردایی باشد. معامله‌گران بر اساس این وضعیت معتقد بودند که اجاره بازار یکشنبه نشان می‌دهد که نقدی را بالاتر می‌خرند.

افزایش یکشنبه در حالی بود که داوود منظور، سازمان برنامه و بودجه گفته پول‌های ما در چهار کشور ترکیه، کره، عراق و امارات آزاد شده است. همچنین اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی هم گفته معاون گروسی در روزهای آینده به ایران می‌آید.

سوژه داغ بازار نرخ تورم مرداد ماه بود. در وهله اول معامله‌گران می‌گفتند جدا از اینکه تورم چه روندی داشته، به جای بانک مرکزی و مرکز آمار، خبرگزاری تسنیم این آمار را به صورت اختصاصی منتشر کرده است. در وهله دوم معتقدند وضعیت تورم در ماه مرداد حالت افزایشی داشته است. در وهله سوم گروهی از معامله‌گران معتقدند پایان سال ۱۴۰۱ قیمت دلار در کانال ۴۹ هزار تومان بوده و اکنون به طور متوسط قیمت دلار ۱۰ درصد زیر نرخ تورم است. البته این ادعای گروهی از معامله‌گران بود و در مقابل کاهشی‌ها معتقدند قیمت دلار با تمام تفاسیر جان افزایش ندارد.

در معاملات یکشنبه گروهی از متقاضیان ارز سهمیه‌ای معتقد بودند کمتر صرافی وجود دارد که یورو بدهد. آن‌ها می‌گفتند اگر هم یک جا پیدا شود که یورو بدهد سامانه بام قاطی می‌کند، در مواقعی که سامانه بام هم درست می‌شود همه شرایط هم درست پیش می‌رود وقتی می‌روی ارز را دریافت کنی با صف طویل دینار اربعین مواجه می‌شوی.

معاون بانک مرکزی در روز یکشنبه گفته در بازار غیررسمی قیمت دینار قبل از شروع توزیع ارز اربعین ۳۶ هزار تومان بود که بعد از آن کاهش ۴ هزار تومانی داشته است. معامله‌گران معتقد بودند که قیمت دینار عراق در بازار ۳۶ هزار تومان نبوده و الان هم قیمتش در بازار بین ۳۲ هزار تا ۳۳ هزار و ۵۰۰ تومان است. همچنین معاون بانک مرکزی گفته تا الان ۶۷۰ هزار نفر ارز اربعین دریافت کرده‌اند. طبق محاسبه معامله‌گران تا الان بیش از ۴ همت برای فروش ارز اربعین جمع شده است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
ربع سکه خلاف جریان شنا کرد 03 مه 2024

ربع سکه خلاف جریان شنا کرد

اکوایران: قیمت دلار تهران در هفته جاری با سقوط کار خود را شروع کرد و در برگشت رو به بالا نتوانست از سد مقاومت ۶۳ هزار تومان بگذرد و دوباره فروریخت.

اثر آتش‌بس بر بازارها/ بازدهی کدام سکه در یکسال گذشته منفی بوده؟ 02 مه 2024

اثر آتش‌بس بر بازارها/ بازدهی کدام سکه در یکسال گذشته منفی بوده؟

اکوایران: جنگ غزه ریسک در خاورمیانه را افزایش داد و افزایش سطح ریسک تا حدودی اثر خود را بر بازار ارز و سرمایه گذاشت. با قوت گرفتن احتمال آتش‌بس اکوایران در این گزارش اثر آتش‌بس در جنگ را بر بازارها بررسی می‌کند.

قیمت بیت‌کوین تا چه سطحی ممکن است کاهش یابد؟ 02 مه 2024

قیمت بیت‌کوین تا چه سطحی ممکن است کاهش یابد؟

اکوایران: بیت‌کوین در هفته‌های اخیر با کاهش قیمت قابل توجهی همراه شده است و این احتمال وجود دارد که قیمت آن به کمتر از ۴۰ هزار دلار نیز سقوط کند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.