جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 27366
  • 21 سپتامبر 2023 - 8:12
  • 145 بازدید
  • ۰ دیدگاه

روانشناسان بازار ارز وارد شدند

روانشناسان بازار ارز وارد شدند
روانشناسان بازار ارز وارد شدند

قیمت جان‌سخت دلار از دست رفت/ ربات ارزی هرات قاطی کرد/ قیمت سکه متنوع شد، رفاه پیشتاز کاهش بود/ منبع انرژی کاهش قیمت دلار عوض شده؟

به گزارش اکوایران، معامله‌گران می‌گویند کف محکم دلار به سقف تبدیل شد و قیمت به کانال ۴۸ هزار تومان رفت. در معاملات چهارشنبه قیمت دلار هرات بالاخره حمایت ۱۷ روزه خودش یعنی ۴۹ هزار و ۲۰۰ تومان را از دست داد. بازار ارز هرات در ۴۹ هزار و ۴۰۰ تومان شروع به کار کرد و از ابتدای معاملات جان افزایش نداشت و با کاهش به حمایت ۴۹ هزار و ۲۰۰ تومان رسید.

در نیمه دوم معاملات قیمت دلار بعد از ۱۷ روز این حمایت را از دست داد و قیمت دلار نقدی هرات تا ۴۸ هزار و ۸۰۰ تومان پایین آمد. این در حالی بود که قیمت دلار فردایی در معاملات عصر در رفتن به کانال ۴۸ هزار مقاومت داشت در پشت خط ۴۹ هزار را از دست داد در ۴۸ هزار و ۹۸۰ تومان معامله می‌شد. قیمت دلار تهران هم بالاخره از میانه کانال ۴۹ هزار تومان پایین آمد.

قیمت سکه درکل از ۲۸ میلیون تومان فاصله گرفت. نکته قیمتی سکه این بود که نرخ‌ها متفاوت شدند. قیمت سکه اتحادیه ۲۷ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان است، سکه بازار از این رقم هست تا ۲۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان.

سکه رفاه در کاهش از همه سبقت گرفت و به ۲۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسید. با اینکه قیمت سکه فردایی در مرز ۲۸ میلیون در معامله‌ است، اما در بازار شایعه شده تسویه سکه پنجشنبه ۲۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است.

روانشناسی در بازار

در روز چهارشنبه گروهی از تحلیل‌گران به روانشناسی بازار پرداختند. آن‌ها معتقدند با توجه به اینکه همه منتظر ریزش قیمت‌ها با خبر تبادل زندانیان بودند این اتفاق نیفتاد و بازار اصلاح ریزشی داشت.

از نظر آن‌ها تاثیر خبری تبادل زندانیان تمام شده و حالا بازار اثر پول‌های آزاد‌شده‌ را باید ببیند که از روز چهارشنبه شروع شد. آن‌ها می‌گویند از آنجایی که این منابع محدودند اثر آن‌ها هم تمام می‌شود و آن موقع بازار به صعود برمی‌گردد.

تحلیل‌گران فنی معتقدند از آن‌جایی که قیمت دلار در صبح نتوانست تثبیت بالای تزار میانی ۴۹ هزار و ۴۷۰ تومان بدهد، نشانه‌های ریزش در بازار پدیدار شد.

اخبار مهم در بازار

چند خبر در روز چهارشنبه به بازار مخابره شد که مهم بودند. در معاملات عصر خبر رویترز مبنی بر این بود که منابع منطقه‌ای می‌گویند مقامات ایرانی نشانه‌هایی از آمادگی برای توافق نشان می‌دهند. به عقیده معامله‌گران این خبر قیمت دلار فردایی‌ را به زیر ۴۹ هزار تومان برد. در مقابل لارنس نورمن، خبرنگار وال‌استریت ژورنال در توییتر خود نوشته است به نظر می‌رسد رئیسی هنوز درخواست رافائل گروسی را برای گفتگو نپذیرفته است.

گروهی از معامله‌گران هم وجود دارند که معتقدند این کاهش بازار بخاطر بی‌پولی و آخر برج است. آن‌ها می‌گویند با شروع ماه جدید دوباره بازار قوت می‌گیرد. اما منطقی‌های بازار می‌گویند بازار با پول‌های آزادشده در دست بازارساز قرار دارد و زیاد فکر بالایی آن‌چنانی نباید بود.

به عقیده تحلیلگران فنی قیمت‌ها به مرز حساسی رسیدند و اگر در روز پنجشنبه این سطح را حفظ کنند بازار دوباره یک بالایی می‌دهد. اما احتمال بالایی باتوجه به آخر برج بودن کم است.

بازار چهارشنبه دو نکته داشت. اول اینکه یک اطلاعیه دست به دست می‌شد که مدعی بود بازار طلا در روز شنبه تعطیل است.

نکته دوم نرخ‌دهی اشتباه کانال هرات بود. کانال قیمتی هرات در معاملات عصر به جای نرخ ۴۸ هزار و ۹۰۰ تومان، ۴۹ هزار و ۹۰۰ تومان را زد و اصلاح کرد. معامله‌گران می‌گویند ربات هرات قاطی کرد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
اثر آتش‌بس بر بازارها/ بازدهی کدام سکه در یکسال گذشته منفی بوده؟ 02 مه 2024

اثر آتش‌بس بر بازارها/ بازدهی کدام سکه در یکسال گذشته منفی بوده؟

اکوایران: جنگ غزه ریسک در خاورمیانه را افزایش داد و افزایش سطح ریسک تا حدودی اثر خود را بر بازار ارز و سرمایه گذاشت. با قوت گرفتن احتمال آتش‌بس اکوایران در این گزارش اثر آتش‌بس در جنگ را بر بازارها بررسی می‌کند.

قیمت بیت‌کوین تا چه سطحی ممکن است کاهش یابد؟ 02 مه 2024

قیمت بیت‌کوین تا چه سطحی ممکن است کاهش یابد؟

اکوایران: بیت‌کوین در هفته‌های اخیر با کاهش قیمت قابل توجهی همراه شده است و این احتمال وجود دارد که قیمت آن به کمتر از ۴۰ هزار دلار نیز سقوط کند.

پایان دعوای سازمان امور مالیاتی با طلافروشان 02 مه 2024

پایان دعوای سازمان امور مالیاتی با طلافروشان

اکوایران: سرانجام پس از اعتراض فعالان صنفی طلا و جواهر، سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد که این افراد به ثبت همزمان صورت‌حساب الکترونیکی در ۲ سامانه مودیان و جامع تجارت الزامی ندارند و ثبت در یکی از این سامانه‌ها کافی است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.