یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 29765
  • 30 سپتامبر 2023 - 20:12
  • 141 بازدید
  • ۰ دیدگاه

ردپای طلای جهانی در بازار سکه

ردپای طلای جهانی در بازار سکه
ردپای طلای جهانی در بازار سکه

قیمت طلا و سکه در بازار امروز شنبه ۸ مهر ماه برخلاف قیمت دلار ریزش کرد.

به گزارش اکوایران، بازار سکه امروز شنبه ۸ مهرماه شاهد قدرت‌نمایی معامله‌گران کاهشی بود. قیمت سکه امامی که عصر دو روز قبل مرز حساس ۲۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را از دست‌ داده بود، در اولین روز هفته جاری تا ۲۷ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان پایین آمد.

 فعالان اقتصادی بازار پیش از شروع به کار بازار امروز گفته بودند در حال حاضر قیمت سکه امامی از طرف قیمت طلای جهانی تحت‌فشار است و اگر قیمت دلار هم رشد نکند، سکه می‌تواند سطوح مهم حمایتی را از دست دهد.

ردپای فدرال رزرو در بازار ایران

 قیمت طلا در روز جمعه تا زیر مرز مقاومتی ۱۸۵۰ دلار افت کرد و در مسیر کاهش ماهانه و سه‌ماهه قرار گرفت؛ زیرا انتظار می‌رود بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را برای مدت طولانی‌تری بالاتر نگه دارد. در واقع انتظار افزایش دوباره نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا قیمت طلا را به پایین‌ترین رقم طی ۶ ماه گذشته رسانده است. قیمت طلا ۱۸ عیار هم امروز در حدود ۲ میلیون و ۲۵۱ هزار و ۶۰۰ تومان معامله شد که نسبت به دو روز قبل ۴۰ هزار و ۲۰۰ تومان کاهش را نشان می‌دهد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد امروز اگرچه نرخ طلا و سکه ریزشی بود اما قیمت دلار امروز در تهران در مقایسه با روز پنجشنبه هفته قبل نوسان محدودی را ثبت کرد و در حول‌وحوش ۴۹ هزار و ۶۰۰ تومان تا ۴۹ هزار و ۷۰۰ تومان معامله شد.

از سوی دیگر، هرات هم امروز شاهد استراحت نسبی نرخ دلار بود و هر برگ اسکناس آمریکایی در بازار یاد شده با ۴۹ هزار و ۵۳۰ تومان معامله شد. درهم نیز امروز در با ۱۳ هزار و ۶۵۰ تومان نرخ‌گذاری شد که نسبت به دو روز قبل تقریباً ثابت بود.

 در بازار رسمی هم قیمت دلار امروز، شنبه هشتم مهر ۱۴۰۲ در مرکز مبادله ارز و طلای ایران با افزایش نامحسوس ۵ تومانی نسبت به‌روز گذشته در سطح ۴۱ هزار و ۱۹۹ تومان قرار گرفته است.

 همچنین قیمت یورو نیز با نوسان بیشتری نسبت به دلار با افزایش قابل‌توجه ۳۱۰ تومانی نسبت به‌روز گذشته در سطح ۴۳ هزار و ۶۰۶ تومان قرار گرفته است.

 در همین راستا قیمت درهم امارات نیز با رقم ۱۱ هزار و ۲۱۸ تومان بر تابلو درج شده که نسبت به‌روز گذشته تغییر محسوسی نداشته است.

 نرخ حواله دلار، حواله یورو و حواله درهم نیز در این مرکز به ترتیب ۳۷ هزار و ۴۵۴ تومان، ۳۹ هزار و ۶۴۲ تومان و ۱۰ هزار و ۱۹۸ تومان درج شده است.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
چه عواملی فروش بازار ارز را زیاد کرد؟ 28 آوریل 2024

چه عواملی فروش بازار ارز را زیاد کرد؟

بازار شنبه تماما متحد شد و به رنگ قرمز درآمد/ هرات کانال ۶۲ را از دست داد و سکه کانال ۴۲/ در زمانیکه که نرخ‌های غیررسمی به مرز حساس رسید، نرخ‌های رسمی فعلا چراغ خاموش در حال پیشروی هستند/ چه عواملی فروش فروش بازار را زیاد کرد؟

پشت پرده ریزش قیمت سکه در بازار/ سکه دوباره ارزان خواهد شد؟ 28 آوریل 2024

پشت پرده ریزش قیمت سکه در بازار/ سکه دوباره ارزان خواهد شد؟

اکوایران: امروز پیش‌بینی‌ها در مورد قیمت سکه امامی متفاوت است. تکنیکالیست‌ها می‌گویند قیمت‌ها در نقاط حمایتی مهمی قرار دارند. به عقیده آنها درصورتی‌که دلار و تتر امروز هم نوسان نزولی شوند، این اتفاق می‌تواند بار دیگر جلوی صعود سکه‌بازان را بگیرد. با این‌ حال، اگر بازارساز دست به تزریق نزند، این امر ممکن است قدرت کاهشی‌های بازار سکه را تعدیل کند.

لیست بهترین صرافی های ایرانی در انگلستان 28 آوریل 2024
صرافی کیان | ارائه دهنده خدمات ارزی در انگلستان و کانادا

لیست بهترین صرافی های ایرانی در انگلستان

واقعیت این است که کشور انگلستان، به عنوان یکی از کشورهای پیشرو در اتحادیه اروپا، همواره مقصد بسیاری از ایرانیان برای مهاجرت و تفریح بوده است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.