پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 30239
  • 02 اکتبر 2023 - 14:14
  • 149 بازدید
  • ۰ دیدگاه

سرنوشت دلار در دست طلا و سکه است؟

سرنوشت دلار در دست طلا و سکه است؟
سرنوشت دلار در دست طلا و سکه است؟

گروهی از معامله‌گران معتقدند طلا و سکه با کاهش انس می‌تواند کف‌زنی کند و از آن‌جا روند بگیرد که روی دلار تاثیر دارد. اما گروه مقابل مخالف چنین نظریه‌ای هستند.

 معامله‌گران می‌گویند با این که از انتهای هفته گذشته راه دلار از سکه و طلای آبشده جدا شده بود اما همچنان دلار هم منتظر حرکت سکه و طلا است. از نظر این دسته از معامله‌گران اگر قیمت انس در این هفته به کاهش خود ادامه دهد سکه و طلا می‌تواند به سمت کف‌زنی حرکت کند و از کف برای افزایش جان بگیرد. در صورت چنین اتفاقی بازار ارز نیز می‌تواند با بازار سکه و طلا همراه شود. اما در مقابل گروهی معتقدند راه دلار همچنان از طلا و سکه جداست و روند این دو نمی‌تواند در بازار ارز تاثیرگذار باشد. آن‌ها می‌گویند این رابطه برعکس است و دلار روی طلا و سکه تاثیر دارد. 

به گزارش اکو ایران، قیمت دلار هرات در روز یکشنبه در سطح ۴۹ هزار و ۴۵۰ تومان آغاز به کار کرد و چندین بار به سمت مقاومت مهم ۴۹ هزار و ۶۰۰ تومان حرکت کرد اما در شکستن و تثبیت بالای آن ناکام ماند. در ادامه در معاملات عصر قیمت دلار هرات با کاهش در ۴۸ هزار و ۳۰۰ تومان بسته شد. بازار ارز هرات در معاملات پشت خطی یکشنبه ۴۹ هزار و ۴۶۰ تومان کار خود را به پایان رساند. قیمت تتر در انتهای هفته گذشته وارد کانال ۵۰ هزار تومان شده و در روز یکشنبه برای شکستن مقاومت ۵۰ هزار و ۴۰۰ تومان تلاش کرد ولی نتوانست از این سد عبور کند.

در مجموع معاملات یکشنبه همانند روز گذشته بود معامله‌گران می‌گفتند فقط بازار رنج‌تر و کم عمق‌تر شد.

در روز یکشنبه چند خبر در بازار مهم بود. یک اینکه رییس اتاق بازرگانی ایران از احتمال تصویب اف‌ای‌تی‌اف خبر داد و گفت: ما اخبار غیررسمی درباره پذیرفته‌شدن اف‌ای‌تی‌اف شنیده‌ایم. البته در بازار هفته گذشته خبر پذیرفته‌شدن اف‌ای‌تی‌اف بین معامله‌گران دست‌به‌دست می‌شد.

معامله‌گران تکنیکال معتقدند اگر قیمت دلار بالای ۴۹ هزار و ۳۰۰ تومان باشد دوباره می‌تواند به سمت مقاومت مهم خودش حرکت کند. تکنیکال‌کاران می‌گویند بعید است بدون خبر منفی سیاسی مهم این مقاومت بشکند. اگر قیمت دلار هرات حمایت ۴۹ هزار و ۲۰۰ تومان را از دست بدهد سطح مهم بعدی محدوده ۴۹ هزار تا ۴۸ هزار و ۹۰۰ تومان خواهد بود سطحی که با تبادل زندانیان هم از بین نرفت.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
بهترین بروکر برای معاملات طلا در ایران و ویژگی‌های آنها 09 مه 2024
فکت کوینز | آموزش، اخبار، تحلیل، ارز دیجیتال و فارکس

بهترین بروکر برای معاملات طلا در ایران و ویژگی‌های آنها

بازار معاملاتی آنلاین امکان ترید هر نوع نماد معاملاتی را دارد که از آن جمله می‌توانیم به معاملات طلا اشاره کنیم. کاربران ایرانی می‌توانند به راحتی معاملات طلا را انجام دهند، اما انتخاب بهترین بروکر اهمیت زیادی دارد.

بازار سکه کم عمق شد/ دلایل اصلی که بازار را بی‌جان کرد 09 مه 2024

بازار سکه کم عمق شد/ دلایل اصلی که بازار را بی‌جان کرد

اکوایران: سکه‌بازان می‌گویند که حجم معاملات بازار طلا و سکه کم‌عمق شده است. به عقیده تحلیل‌گران تکنیکال، بازار نه جان افزایش دارد و نه قدرت کاهش. از منظر فنی بازار از لحاظ زمانی به استراحت رفته و اگر فاند خبری خاصی به آن مخابره نشود، نوسان زیادی نخواهیم داشت.

09 مه 2024

علت ارزش رشد ین چه بود؟

بسیاری علت این نوسانات و رشد ارزش ین را محصول مداخله ارزی ژاپن و وقایع اقتصادی آمریکا می‌دانند که علی رضاپور، تحلیلگر بازارهای مالی به تفصیل درباره آن صحبت می‌کند.     ✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید. [کل: ۰ میانگین: ۰]

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.