جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 34586
  • 18 اکتبر 2023 - 2:11
  • 132 بازدید
  • ۰ دیدگاه

تثبیت روند صعودی طلا به دلیل خطرات گسترش جنگ خاورمیانه

تثبیت روند صعودی طلا به دلیل خطرات گسترش جنگ خاورمیانه
تثبیت روند صعودی طلا به دلیل خطرات گسترش جنگ خاورمیانه

اکوایران: قیمت طلا به دنبال آغاز درگیری‌ها در خاورمیانه با افزایش ۴ درصدی همراه بوده است؛ در عین حال، سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا در رابطه با نرخ بهره، تأثیر قابل توجهی بر روند قیمت این فلز گران‌بها در هفته‌های آینده خواهد داشت.

به گزارش اکوایران، طلا در روز سه‌شنبه (۲۵ مهر) افزایش قیمت خود را تثبیت کرد و معامله‌گران این بازار بر چگونگی پیشروی جنگ حماس و اسرائیل نظارت می‌کنند و صحبت‌های رئیس بانک مرکزی آمریکا را که قرار است طی چند روز آینده درباره روند تغییر نرخ بهره صحبت کند، مورد بررسی قرار خواهند داد.

به نوشته رویترز، قیمت لحظه‌ای طلا تا ساعت حدود ۹ شب به وقت ایران ۱۹۲۰ دلار به ازای هر اونس بوده و قیمت آتی این فلز گران‌بها به ۱۹۳۶ دلار و ۳۰ سنت افزایش پیدا کرده است.

همزمان با وخیم شدن بحران انسانی در غزه، جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا قرار است در روز چهارشنبه به اسرائیل سفر کند. تحلیل‌گران معتقدند قیمت طلا تا پیش از هر نوع آتش‌بس یا کاهش تنش میان حماس و اسرائیل، بالاتر از سطح ۱۹۰۰ دلار باقی خواهد ماند.

طلا که به عنوان یک دارایی امن در زمان شرایط نامطمئن سیاسی و مالی شناخته می‌‎شود، در ماه اکتبر با رشد ۴ درصدی قیمت همراه شده است؛ اما اگر جنگ خاورمیانه با افزایش تنش همراه نشود، پتانسیل حفظ روند صعودی طلا کاهش پیدا می‌کند، زیرا احتمال زیادی وجود دارد که زمان کاهش نرخ بهره در آمریکا بیشتر از حد انتظار معامله‌گران و تحلیل‌گران باشد.

«بانک کومرتس» واقع در آلمان پیش‌بینی کرده قیمت طلا تا پایان سال جاری میلادی در محدود ۱۹۰۰ دلار به ازای هر اونس باقی می‌ماند و ارزش این فلز گران‌بها در پایان سال ۲۰۲۴ میلادی به ۲ هزار و ۱۰۰ دلار به ازای هر اونس خواهد رسید.

همچنین سخنرانی رئیس بانک مرکزی آمریکا (فدرال رزرو) در روز پنجشنبه می‌تواند مسیر سیاست پولی این بانک را بیشتر روشن کند و در نتیجه روند قیمت طلا نیز تا حد زیادی مشخص خواهد شد.

کارشناسان معتقدند اگر اشاره‌ای وجود داشته باشد که فدرال رزرو در حال نزدیک شدن به پایان چرخه افزایش نرخ بهره است، این خبر خوبی برای طلا است، حتی اگر به زودی شاهد کاهش نرخ بهره نباشیم.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
ربع سکه خلاف جریان شنا کرد 03 مه 2024

ربع سکه خلاف جریان شنا کرد

اکوایران: قیمت دلار تهران در هفته جاری با سقوط کار خود را شروع کرد و در برگشت رو به بالا نتوانست از سد مقاومت ۶۳ هزار تومان بگذرد و دوباره فروریخت.

اثر آتش‌بس بر بازارها/ بازدهی کدام سکه در یکسال گذشته منفی بوده؟ 02 مه 2024

اثر آتش‌بس بر بازارها/ بازدهی کدام سکه در یکسال گذشته منفی بوده؟

اکوایران: جنگ غزه ریسک در خاورمیانه را افزایش داد و افزایش سطح ریسک تا حدودی اثر خود را بر بازار ارز و سرمایه گذاشت. با قوت گرفتن احتمال آتش‌بس اکوایران در این گزارش اثر آتش‌بس در جنگ را بر بازارها بررسی می‌کند.

قیمت بیت‌کوین تا چه سطحی ممکن است کاهش یابد؟ 02 مه 2024

قیمت بیت‌کوین تا چه سطحی ممکن است کاهش یابد؟

اکوایران: بیت‌کوین در هفته‌های اخیر با کاهش قیمت قابل توجهی همراه شده است و این احتمال وجود دارد که قیمت آن به کمتر از ۴۰ هزار دلار نیز سقوط کند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.