پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 38505
  • 31 اکتبر 2023 - 14:12
  • 138 بازدید
  • ۰ دیدگاه

تنها راه ورود دلار به دامنه ۴۰ هزار

تنها راه ورود دلار به دامنه ۴۰ هزار
تنها راه ورود دلار به دامنه ۴۰ هزار

اکوایران: یک راه هست که دلار به دامنه ۴۰ برگردد. با این‌وجود ماندگاری قیمت دلار در این دامنه موضوع دیگری است که اغلب تحلیل‌گران به آن‌ خوش‌بین نیستند.

به گزارش اکوایران: قیمت دلار هرات در روز دوشنبه ۵۰ هزار و ۸۵۰ تومان شروع به کار کرد و بین دو سطح ۵۰ هزار و ۷۰۰ تا ۵۰ هزار و ۹۰۰ تومان نوسان داد. در روز دوشنبه بازار ارز هرات همچنان وضعیت بلوکه را حفظ کرده بود و شکاف قیمت دلار امروزی با دلار فردایی ۲۰۰ تومان بود. به عقیده معامله‌گران اگر در معاملات امروز بازار ارز هرات همچنان وضعیت بلوکه وجود داشته باشد خریدار دست بالا را نخواهد داشت.

قیمت فردایی دلار هرات در معاملات روزانه دوشنبه برای ورود به کانال ۵۱ هزار تومان در تلاش بود؛ در پشت‌خط این اتفاق افتاد و دلار با افزایش در ۵۱ هزار و ۱۸۰ تومان بسته شد. قیمت درهم امارات در روز دوشنبه در ۱۳ هزار و ۹۸۰ تومان شروع به کار کرد و با افزایش ۳۰ تومانی در ۱۴ هزار و ۱۰ تومان کار خود را به پایان رساند.

قیمت تتر در معاملات دوشنبه در ۵۱ هزار و ۷۰۰ تومان آغاز به کار کرد و با کاهش به حمایت مهم ۵۱ هزار و ۴۰۰ تومان رسید و در از دست دادن این مرز حمایتی ناکام ماند. از نظر تحلیل‌گران فنی در این بازار، سطح ۵۱ هزار و ۴۰۰ تومان حمایت مهمی است که اگر حفظ شود احتمال برگشت رو به بالا در قیمت تتر قوت می گیرد و روند نزول متوقف می‌شود.

اخبار جنگ غزه همچنان مهم‌ترین فاند بازار ارز و سکه است. در پشت‌خط دوشنبه گفته می‌شد در نشست دوشنبه سازمان ملل در صورتی که قطعنامه رای بیاورد اسرائیل ملزم به آتش‌بس می‌شود.

معامله‌گران می‌گویند اگر این اتفاق بیفتد هیجان فروش در بازار افزایش خواهد یافت و قیمت دلار می‌تواند به کف ۵۰ هزار تومان برود و برای ورود به دامنه ۴۰ هزار تومان تلاش کند.

به عقیده آن‌ها این تنها موضوعی است که می‌تواند قیمت دلار را وارد دامنه ۴۰ هزار تومان کند. همچنین آن‌ها می‌گویند ماندگاری قیمت دلار در دامنه ۴۰ هزار تومان پایین است چرا که در آن سطوح خریدار وارد بازار می‌شود.

معامله‌گران فنی معتقدند اگر قیمت دلار امروز سطح حمایتی ۵۰ هزار تومان را حفظ کند می‌تواند با افزایش وارد کانال ۵۱ هزار تومان شود. البته قیمت دلار در پشت‌خط سیگنال ورود به کانال ۵۱ را داده و قیمت دلار هرات تا قبل از نرخ‌دهی درهم می‌تواند برای ورود به آن تلاش کند.

پس از نرخ‌دهی درهم اگر قیمت این ارز در بازار بالای ۱۴ هزار تومان تثبیت دهد، تثبیت قیمت دلار هم در کانال ۵۱ هزار تومان میسر می‌شود. اما در صورتی که قیمت دلار امروز مرز حمایت ۵۰ هزار و ۷۰۰ تومان را از دست بدهد، حمایت بعدی ۵۰ هزار و ۲۰۰ تومان است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
پایان دعوای سازمان امور مالیاتی با طلافروشان 02 مه 2024

پایان دعوای سازمان امور مالیاتی با طلافروشان

اکوایران: سرانجام پس از اعتراض فعالان صنفی طلا و جواهر، سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد که این افراد به ثبت همزمان صورت‌حساب الکترونیکی در ۲ سامانه مودیان و جامع تجارت الزامی ندارند و ثبت در یکی از این سامانه‌ها کافی است.

شرط کافی کف‌زنی بازار ارز 02 مه 2024

شرط کافی کف‌زنی بازار ارز

محدوده حمایتی مهم بازار هم حوالی ۶۰ هزار و ۸۰۰ تومان تا ۶۰ هزار و ۵۰۰ تومان است که اگر از دست برود می‌تواند به سمت کف قیمت سال ۱۴۰۳ برود. شرط کافی این امر هم از دست رفتن حمایت درهم امارات است.

چشمک‌ فدرال رزرو به‌ سکه‌بازان/ پیش‌بینی قیمت سکه از ۳ جناح 02 مه 2024

چشمک‌ فدرال رزرو به‌ سکه‌بازان/ پیش‌بینی قیمت سکه از ۳ جناح

در حال حاضر برخی از سکه‌بازان با اشاره به نوسانات طلای جهانی امیدوارند که سکه در روز جاری صعودی شود، اما برخی دیگر معتقدند اگر دلار و تتر در روز جاری نزولی شود، این اتفاق می‌تواند اثر طلای جهانی بر روی سکه را تعدیل کند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.