سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 40839
  • 07 نوامبر 2023 - 14:12
  • 162 بازدید
  • ۰ دیدگاه

بازار ارز کم عمق شد/ بازارساز ارزی دست بالا را دارد

بازار ارز کم عمق شد/ بازارساز ارزی دست بالا را دارد
بازار ارز کم عمق شد/ بازارساز ارزی دست بالا را دارد

اکوایران: به واسطه شرایط تزریق، بلوکه، رنج و دست نگه داشتن معامله‌گران در خرید، عمق بازار ارز بسیار کم شده است.

به گزارش اکوایران، قیمت دلار هرات در روز دوشنبه ۵۱ هزار و ۱۵۰ تومان شروع به کار کرد و با کاهش برای دومین بار در این هفته به سطح ۵۰ هزار و ۹۰۰ تومان رسید اما دوباره در این ناحیه حمایت شد. بازار ارز هرات در روز دوشنبه در نهایت حوالی ۵۱ هزار و ۱۰۰ تومان بسته شد. قیمت درهم امارات در ۱۴ هزار و ۶۰ تومان آغاز به کار کرد و با کاهش در ۱۴ هزار و ۳۰ تومان به کار خود پایان داد. با این قیمت درهم، دلار ۵۱ هزار و ۵۰۰ تومان برآورد می‌شود. به عقیده معامله‌گران تزریق درهم در دوشنبه‌ها، این هفته نیز تکرار شده است.

قیمت تتر در روز دوشنبه بین ۵۱ هزار و ۸۰۰ تومان تا ۵۱ هزار و ۵۰۰ تومان در نوسان بود. در مجموع در روز دوشنبه قیمت‌ها رنج بود و بازار در بلاتکلیفی به سر می‌برد. همچنین این بلاتکلیفی در چارت نیز مشخص است. در اندیکاتور ایچیموکو، ابر کومو در قیمت‌ها قرار گرفته که نشان می‌دهد فعلا فعالان بازار ترجیح می‌دهند دست نگه دارند. به واسطه شرایط تزریق، بلوکه، رنج و دست نگه داشتن معامله‌گران در خرید، عمق بازار ارز بسیار کم شده است.

به عقیده تحلیل‌گران فنی قیمت دلار بین دو سطح ۵۰ هزار و ۹۰۰ تومان و ۵۱ هزار و ۳۰۰ تومان گیر افتاده است. هر وقت قیمت با کاهش به پایین رسیده حمایت شده است و در افزایش هم جانی نداشته که از مرز مقاومت رد شود. بیشتر تحلیل‌گران فنی معتقدند در شرایط کم عمق بازار، بازارساز دست بالا را دارد و اگر بخواهد می‌تواند کاهش بیشتر به قیمت دلار بدهد. در صورت از دست رفتن ۵۰ هزار و ۹۰۰ تومان مرز حمایت بعدی ۵۰ هزار و ۶۰۰ و بعدتری ۵۰ هزار و ۳۰۰ تومان خواهد بود. البته با توجه به ناتوان بودن بازار در شکست ۵۰ هزار و ۹۰۰ تومان، اگر این سطح از دست برود احتمال هیجان فروش در بازار زیاد می‌شود.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
پارادوکس رفتار حقیقی‌ها در بازار سهام و صندوق‌های طلا 14 مه 2024

پارادوکس رفتار حقیقی‌ها در بازار سهام و صندوق‌های طلا

اکوایران: اگرچه در این مدت روند کلی بازار طلا و سهام نزولی بوده است ولی حقیقی‌ها رفتار متناقضی را در صندوق‌های طلا و بازار سهام در روند نزولی نشان داده‌اند.

ورود رئیسی به دعوای طلافروشان با وزارت صمت 14 مه 2024

ورود رئیسی به دعوای طلافروشان با وزارت صمت

اکوایران: وزیر اقتصاد از دستور رئیسی برای بررسی اعتراض صنف طلا و جواهر به درج اطلاعات در سامانه جامع تجارت خبر داده تا موضوع به صورت کارشناسی و قانونی مورد بررسی قرار گیرد.

رشد طلا با افت شاخص دلار و بازده اوراق خزانه‌داری 14 مه 2024

رشد طلا با افت شاخص دلار و بازده اوراق خزانه‌داری

اکوایران:‌ همزمان با انتشار داده‌های مربوط به شاخص قیمت تولیدکننده در آمریکا، قیمت طلا طی روز سه‌شنبه با افزایش همراه شد.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.